Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
11772
View
255
Reply

Sudahlah Anak Mengamuk, Tak Boleh Keluar Rumah, Ada Pula Nak Mengajar-Ngajar - Zarina Zainuddin

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-3-2020 12:47 PM | Show all posts |Read mode




Jika kita yang normal ini sudah tidak betah berada di rumah sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), apatah lagi bagi anak autisme yang tidak mengerti semua itu. Kesukaran itulah yang dirasakan oleh aktres Zarina Zainuddin yang perlu memujuk 2 anak autismenya untuk terus berada di rumah.


Maklumlah anak kembarnya Azal dan Azil mempunyai rutin sendiri seperti Azil membeli surat khabar dan Azal pula sentiasa menemani ibunya kemana-mana. Tetapi apabila rutin itu disekat, mereka memberontak lalu Zarina menggunakan pelbagai kaedah pujukan.



Dalam masa sama, ada pula warganet yang seolah-olah mahu mengajar Zarina cara mendidik anak membuatkan dia berang.



  




IG


IG



Zarina berkata mungkin dia tidak pandai menjaga anak autismenya dan meminta pemberi komen tersebut supaya tolong mengawal anaknya. Malahan bukan seorang yang menulis komen menyinggungnya tetapi ada lagi yang seolah-olah mahu mengajar. Semua itu dijawab oleh Zarina sendiri.





IG


Ig




Kata-kata itu disokong oleh pengikut Zarina yang sudah memahami segala kerenah anak istimewannya.




  

Aduhai, sudahlah terpaksa menangani ragam anak autisme, ada pula warganet yang pandai-pandai mengajar. Diharapkan Azal dan Azil mampu bersabar dalam tempoh PKP ini ya. Buat Zarina, bersabarlah, tidak semua orang mempunyai pendapat sama dengan kita. - CARI





Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 27-3-2020 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai netizen pon bosan sgt ke rmo sampai nak mengajar org jaga anak plk. Anak autism ni byk jenis tak semua sama karenahnya. Dah ada anak autism pon takkan taktau lg
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
cikpisang replied at 27-3-2020 12:56 PM
Alahai netizen pon bosan sgt ke rmo sampai nak mengajar org jaga anak plk. Anak autism ni byk jenis  ...

Tu la netizen tu ingat perangai anak2 autism ni satu jenis je ke.. x semestinya dia ada ank autism blh gunapakai cara dia kat anak yg lain.. kesimpulannya jaga je anak sendiri, xyah sibuk pasal anak org..
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian zarina syukur juga hanya seorang yang tantrum dan sangat sukar dikawal. Kalu tengok khidupan sheols ni kira beruntung jugak ler. Dalam kala ngan orang kaya jugak sheols. Tak lah sesusah ibu2 pprt yang anak ramai dan suami serba serbi tak mampu.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
dah dia post... dia nk mgharapkan ape sebenarnya ni?
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Tp dia mmg banyak provok anak dia. Dan dia posting benda tu. Kalau tgk komen org tu dia pun ada anak autism. Mmg anak autism ni beza. Tp situasi azal dia dok luar sbb dia xnak nanti dia akan bertindak pd abg dia pulak. Jd dia ambil pendekatan utk duduk luar. Zarina sibuk suruh masuk dlm. Btl la kot bg ruang sikit kat azal dan tindakan azal tu betul sbb kalau dia dok dalam mgkn lagi teruk la nanti .sbb dorang kembar. Azal selalu juga kadang bila abg dia mengamuk dia akan mengamuk sama. Jd lg x terkawal . netizen ramai la bg cadangan biar dulu azal bertenang cuma jgn bg keluar rumah je. Dlm situasi ni azal cuma duduk kat luar bukan nak keluar rumah .
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
jetonkepoh replied at 27-3-2020 01:29 PM
dah dia post... dia nk mgharapkan ape sebenarnya ni?

Khennn, aku pun nk tulis ygsama ...
Dah duk merintih kat medsos, org tu puntulis elok2, yg ko balas mcm dendam kesumat tu dh knp??kalau rasa susah sgt ko mengadu je kt Allah x payah la nk buat karangan sedih pjg2
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:37 PM | Show all posts
jetonkepoh replied at 27-3-2020 01:29 PM
dah dia post... dia nk mgharapkan ape sebenarnya ni?

Well said. Dah kau menjual ada la yg membeli.
Mengundang sungguh
Tak semua benda perlu dikongsi
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:40 PM From the mobile phone | Show all posts
tp zarina yg bitter lps dia cakap brp lama jaga anak autism. Mcm sound aku ni senior ko jgn pandai pandai ajar akunlg lama jaga anak autism gitu...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni duduk rumah x ada laman ker...kalau rumah ada laman boleh je biarkan anak kat luar skjp..kunci gate semua..suruhlah anak yg normal awasi kalau kita x dpt nak awasi masa tu...anak2 istimewa ni memang susah kita nak traine benda yg bkn kebiasaan dia...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni pon 1 gak.. Hari2 dok post anak dia tantrum bagai ape semua.. Utk apa dia post?? Sekali sekala xpe la.. Ni macam selalu.. Ko nak raih simpati org tapi bila org tegur ko menjawab balik.. Taknak org ajar ko cara kawal anak tak payah post.. Org pon xbercakap..
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Ddia ni retarded azali ke apa? Kalau ko xmerintih sendu orang xtahu pun kau wujud..dumbass.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Nham22 at 27-3-2020 02:01 PM

Nit3zen pon 1 hal... Anak die rutin dah mcm tu.. Ingat senang ka nak ubahhhhhhhhh... Sibokkk kasi nasihatt... Rutin anak die keluar beli paper.. Die mmg buat rutin tu setiap hariiiiikkk... Anak die dah biase dgn rutin tuuuuu.... Korang layan jelah ape yg die luahkannn... Xyah bg nasihat kat die... Layankan ja perangai die camtu....die bukan bole terimaponnn... Meroyan plak die.. Dari 1 bab ke bab yg lain...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:59 PM | Show all posts
zeitabaei replied at 27-3-2020 01:35 PM
Tp dia mmg banyak provok anak dia. Dan dia posting benda tu. Kalau tgk komen org tu dia pun ada anak ...

agreed. ZZ ni suka sekali provoke anak. forever taking video. macam mana budak tu tak stressed? i know shes trying her best tapi boleh tak jgn 24-7 nak ambik vid tayang kat satu donia?
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:00 PM | Show all posts
Bagilah anak tu ubat. Dah ada mcm mcm ubat sekarang ini. Suami dia mana? apa kata suami bawa sorang tu jalan jalan dan yang sorang tu tinggal dgn zarina.

Tapi mmg dia ni suka provoke anak dia.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
jetonkepoh replied at 27-3-2020 01:29 PM
dah dia post... dia nk mgharapkan ape sebenarnya ni?

aku pon mikir menda yg sama...awat dia habaq ke seluruh alam...motif???
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Senang tak payah la upload kat social media. Diam2 sudah la, lagi stress ada la baca komen2 orang.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:24 PM | Show all posts
Doakn yg terbaik utk dia dan anak2 dia.. Kadang2 hangin juga bila org kata "awak tak duduk kat tempat saya"...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:30 PM | Show all posts
DARSITA replied at 27-3-2020 02:00 PM
Bagilah anak tu ubat. Dah ada mcm mcm ubat sekarang ini. Suami dia mana? apa kata suami bawa sorang  ...

dia mmg xnk bg ubat.katanye anak2 dia jd lemah.baringgg je.dia xsmpai ati
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak pyh upload video bagai. Rasa mcm ank2 dia pun rimas bila mak merakam video dia org. Yg sorg lg tak geti nk cakap so mengamuk je la dia.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list