Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
2308
View
57
Reply

[Tempatan] Perintah berkurung total 12 hari di dua kawasan di Johor (tidak boleh keluar rumah)

 Close [Copy link]

Author: Voyagers    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 26-3-2020 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
VirusCinta replied at 26-3-2020 11:17 PM
Apa bodoh Wuhan Kat Johor...Sekolah Pagi Sekolah Petang pun bodoh racist ke?

virus pun ada yang bodo
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:21 PM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 26-3-2020 11:02 PM
Cina wuhan

Aku wlau xknal ko tp aku salu stuju dgn knyataan kau..haha
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:22 PM From the mobile phone | Show all posts
bgus la dpat bekalan makanan free
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
VirusCinta replied at 26-3-2020 11:17 PM
Apa bodoh Wuhan Kat Johor...Sekolah Pagi Sekolah Petang pun bodoh racist ke?

Ko x ckp spesifik..ce tnye sape pnyebar dlm daerah tsebut..hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus.lockdown trus.moga xder tambah lagik
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
mh17 replied at 26-3-2020 11:23 PM
Ko x ckp spesifik..ce tnye sape pnyebar dlm daerah tsebut..hahaha

Thread sembang pasal Daerah apa???

Wuhan...

Bodoh lah..  pergi Sekolah Pagi Sekolah Petang pun masih bodoh piang
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:55 PM From the mobile phone | Show all posts
mh17 replied at 26-3-2020 11:21 PM
Aku wlau xknal ko tp aku salu stuju dgn knyataan kau..haha

Ok je nak setuju atau berbeza pendapat,
kan forum

yang penting bagi hujah relevan

Apapun tq bro
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:25 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 26-3-2020 11:02 PM
Cina wuhan

Hahahhahhahahhahah....ko buat hakak gelak malam2 nan sunyi ni dek...ini adalah fakta!
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 26-3-2020 10:05 PM
ni bagus. saya sokong langkah ini

bangsa johor.

kau rasa?

see the level  la dol.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Kawasan MP Maszlee ni kan
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:34 AM From the mobile phone | Show all posts
kg dato ibrahim ni la kg mangsa ke 12. arwah dpt jangkitan dr tabligh.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:35 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 26-3-2020 10:11 PM
Sepatutnya seluruh msia buat mcm ni....

Ni teriap hari ada je yg kuar pi beli brg....tak cukup cu ...

kau kalau nak kutuk si bipolarjourney dan sarah812...buat straight straight jgn selingkuh.ration dah bertimbun dlm rumah sampai raya haji tahun depan pun masih nak keluar beli barang..ada aja yang tak cukupnya.ada yang cakap bukan setakat beli barang asas,siap beli  fridge satu lagi almaklumla....nak menampung barang yang dibeli.

kau.mampoo? jgn jealous ok?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:36 AM From the mobile phone | Show all posts
emptybotol replied at 26-3-2020 10:58 PM
My friend cakap ni kluster yg balik ramai2 hari tu pastu tersebar lg dgn adanya kenduri ke ape ent ...

Balik dari mana beramai2
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:36 AM From the mobile phone | Show all posts
fliphair8 replied at 27-3-2020 12:25 AM
Hahahhahhahahhahah....ko buat hakak gelak malam2 nan sunyi ni dek...ini adalah fakta!

Jangan kuat ngat gelak malam2 ni kak
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 26-3-2020 10:15 PM
kang beli selori ore marah gak kata..'hang jer ke nk idup'....depa beli la make 3-4(lauk pauk,sayu ...

ada kau dengar yg bolot barang sampai raya haji tahun depan?

kau mampoo? kalau tak mampoo jgn jealos dgn org yang beruang( berwang) ok?
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:50 AM From the mobile phone | Show all posts
hrap pnduduk situ btahan la & ikut sgala arahan. tunggu masa je daerah/kg lain pun akn ad yg kna mcm ni. hrap msing2 bg krjsma.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
AI syak tabligh salam2 kenduri 1 kg, salam2 masjid 1 kg,  kemudian pegang2 nozel stesen minyak, cakap bersin bersembur Kat kedai2 runcit stesen minyak warung. Org kg mana pakai mask.  Kemudian org lalu lalang nak naik highway turun highway pegang2 nozel pump petrol
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga baik2 saja.. Harap atuk nenek kat Kg tu X keluar rumah.. Mmg boring
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Info aku dapat katanya ada kluster tabligh kat situ. Kemudian ada family gathering pulak 18/3. Pastu 21/3 ada kenduri kendara. Berjangkit2. Sampai satu keluarga 9-10 orang kena. Pastu langgar perintah kawalan pergerakan, pergi masjid pulok. Terus merebak sekampung.

Jadi, selayaknya lah kena total lockdown .dah degil takleh bawak bincang.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Amenda nya dlm tempoh pkp buat kenduri bagai ... tak baca berita ka apa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list