Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
3318
View
76
Reply

[Tempatan] Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Simpang Renggam. Penduduk minta masyarakat doakan dan beri sokongan moral, bukannya berprasangka negatif

[Copy link]

Author: lanesra       Show all posts   Read mode

Post time 26-3-2020 10:18 PM | Show all posts
Screenshot_1.png

kalau PH masih ada tentu la masih kajian lagi
tapi PN mudah
terus lockdown



Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Nokiaman replied at 26-3-2020 10:03 PM
ye la tuu..
sebab terlalu dengor arahan laa nie dua kg da kena lockdown..
mmg ummah Melayu nie y ...


maksud aku klu polis & tentera dah berkubang kat situ ummah melayu ni ada tendency utk takut & akur.  kelly? tu hah!! yg kat sg siput dah kena
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:25 PM | Show all posts
Jawabnya    ....penduduk  kawasan   ctu   makan makanan     org  banjir   ler  sepjg   2 minggu  
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah kalo askar yg hantar makanan mmg ko x merasa la nak bersidai hatta kat gate depan rmh sekali pun. Bagus buat mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Ternyata buat masa sekarang rakyat Johor paling degil kt Malaysia. Tahniah. Jangan nak bash aku ya coz aku org Johor
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:44 PM | Show all posts
takut nye...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapalah.degil sangat.
Sendiri menyusahkan diri.
Kalau betul buat kenduri...dorang ingat dorang ni kebal ke? Atau pegang konsep redha...
Aduii...jgn lah polis & askar pun kena sbb korang plak
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Elok ambik tindakan je kat semua org dlm kampung tu. Degil! Menyusahkan orang. Nyawa petugas kesihatan, pihak anggota keselamatan sangat berharga tau tak. Korang punya pasal semua org kena hadap risiko jaga kampung korang. Aku dah tahap tak tau nk cakap apa dengan kedegilan bangsa J ni. Puii
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:24 PM | Show all posts
Apa punca sebenarnya.. takde forumer org simpang renggam ke
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:37 PM | Show all posts
belum ada sumber sahih punca
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
akak baru je udah khatam tgk film contagion, outbreak and the flu
fuhhhh mmg mcm covid ni
siap askar sume suruh lockdown bagai
pasni nk smbg tgk film lain lak psl virus2 nih
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Risau aku mertua aku dok simpang renggam ni..hurm
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
wakil rakyat simpang renggam apa khabar?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
starcity replied at 26-3-2020 10:40 PM
Ternyata buat masa sekarang rakyat Johor paling degil kt Malaysia. Tahniah. Jangan nak bash aku ya c ...

bukan kelantan dgn ganu juga termasuk
dlm negeri degil? aku nampak kat mana ntah
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
lurve82 replied at 26-3-2020 09:45 PM
total lockdown la kan maknanya tu...asalnya mcm mana blh kena ramai2 tu?

sbb ada yg tak reti duduk diam2 dlm rumah.   klu semua follow betul2 MCO takkan la virus tu melompat ke rmh sebelah
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Peterpan17 replied at 26-3-2020 03:41 PM
bukan kelantan dgn ganu juga termasuk
dlm negeri degil? aku nampak kat mana ntah

Ikut covid, bangsa selangor, sabah, kl & johor bangsa degil
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Degil nakharom. Taknak raya ke diorang ni semua? Sok bulan pose kena kurung meroyan. Padahal korang awal2 degil. Kalau tak dah boleh control dah Covid-19 ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:08 AM From the mobile phone | Show all posts
sedap sangat ke lauk kenduri tu ye? banyak sangat ke beribu2 RM rugi kalau tangguh or batalkan ye? ni dah ramai2 sakit, berbaloi ke kenduri tu ye?
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
kawan ckp 1 bas tabligh dari area situ. lepas tu balik Ada kenduri besar besaran. jemputan lebih dari 1000 org.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 12:19 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 26-3-2020 11:57 PM
Ikut covid, bangsa selangor, sabah, kl & johor bangsa degil


Selangor  n kl tu sbb ramai ummah2 dr negeri degil tu dtg membiak
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list