Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
897
View
13
Reply

[Tempatan] AirAsia gantung sementara penerbangan

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-3-2020 06:34 PM | Show all posts |Read mode
Penggantungan sementara penerbangan kumpulan AirAsia | Astro Awani
Astro Awani | Mac 26, 2020 17:56 MYT


KUALA LUMPUR: Berikutan pandemik wabak COVID-19 yang telah mengakibatkan sekatan perjalanan oleh beberapa negara, Kumpulan AirAsia akan melaksanakan penggantungan sementara untuk hampir kesemua penerbangan dalam rangkaiannya.

Pengumuman ini dibuat untuk dan bagi pihak, dan seperti yang dipersetujui oleh syarikat-syarikat penerbangan yang dikendalikan di bawah Kumpulan AirAsia dan Kumpulan AirAsia X seperti berikut:

AirAsia (Penerbangan jarak dekat)

AirAsia Malaysia (AK): Penggantungan sementara semua penerbangan antarabangsa dan domestik dari 28 Mac hingga 21 April 2020;

AirAsia Filipina: Penggantungan sementara semua penerbangan dari 20 Mac hingga 14 April 2020 berikutan tempoh kuarantin komuniti di Luzon dan masih beroperasi kawasan lain di negara itu;

AirAsia Thailand (FD): Penggantungan sementara semua penerbangan antarabangsa dari 22 Mac 2020 hingga 25 April 2020, penerbangan domestik masih beroperasi dengan kekerapan lebih rendah;

AirAsia Indonesia (QZ): Mengurangkan jumlah penerbangan antarabangsa, penerbangan domestik masih beroperasi dengan kekerapan lebih rendah;

AirAsia India (I5): Penggantungan sementara semua penerbangan dari 25 Mac untuk tempoh 21 hari berikutan pengumuman kerajaan India untuk menggantung sementara penerbangan domestik di India.

AirAsia X (Penerbangan jarak sederhana dan jauh)

AirAsia X Malaysia (D7): Penggantungan sementara hampir semua penerbangan dari 28 Mac 2020 hingga 31 Mei 2020. (Kod penerbangan D7 hanya terbang ke laluan antarbangsa);

AirAsia X Thailand (XJ): Penggantungan sementara semua penerbangan dari 16 Mac 2020 untuk tempoh tiga bulan; penerbangan DMK-ICN digantung hingga 19 April 2020, (Kod penerbangan XJ hanya terbang ke laluan antarabangsas).

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:41 PM | Show all posts
akak boikot air asia sejak dia benarkan rakyat malaysia melancong luar negara dengan tiket murah. boikot sampai kiamat
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 26-3-2020 07:41 PM
akak boikot air asia sejak dia benarkan rakyat malaysia melancong luar negara dengan tiket murah. bo ...

Ala diaorg dh dpt cash kak.. alih2 ratus2 airbus tu tersadai je kat airport... tp pas mro ni. kuar balik promo aniaya ummah... ummah x serik bakalan tunggu dpn pc grab tiket murah... pastu mintak bantuan kerajaan bawa balik...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-3-2020 08:07 PM | Show all posts
COVID-19: AirAsia Group suspends most international flights | Astro Awani
Bernama | March 26, 2020 19:37 MYT
2 minutes

KUALA LUMPUR: AirAsia Group Bhd has temporarily suspended all of its international flights for operations in Malaysia, Thailand and the Philippines in light of COVID-19.

As for AirAsia Indonesia, the airline group has significantly reduced the frequency of its international flights, while domestic operations continue at reduced frequency.

"The board believes this temporary fleet hibernation is the right thing to do to ensure the well-being of our guests and employees, which will remain as the top priority of our business during this challenging time.

"The company will continue to evaluate the situation closely and is prepared to reinstate the services as soon as the situation improves, subject to the necessary regulatory approvals," the low-cost airline said in a filing with Bursa Malaysia today.

The group said all AirAsia Malaysia's international and domestic flights were suspended for a temporary period from March 28 to April 21, 2020.

The temporary suspension for AirAsia Philippines includes international and domestic flights from March 20 until April 14, 2020, during the community quarantine period in Luzon, as well as in other parts of the country.

As for AirAsia Thailand, the temporary suspension of all international flights are from March 22 to April 25, 2020, while domestic operations continue at reduced frequency.

Meanwhile, AirAsia India, which only flies domestic routes, have temporarily suspended its flights for 21 days, starting March 25, adhering to the government suspension of all domestic flights.

-- BERNAMA
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 26-3-2020 07:41 PM
akak boikot air asia sejak dia benarkan rakyat malaysia melancong luar negara dengan tiket murah. bo ...

kau bayar murah, mereka bayar murah.

whats the fuss?

mentaliti seperti ini yg aku tak suka...sebab itu aku selalu mengalah..tak pernah melangkah naik air asia or any other low cost carriers..


Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
patut dr awal lg sekat fly ke negara risiko. awal mac masih byk lg fly sampai mco baru slow.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
kwm meol captain sini da start kne force cuti tanpa gaji..start dgn captain dulu kot..kalau teruk lg market, turun ke Fo plk..then pramu2 sekalian..start dgn yg bergaji byk dulu..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb promo tu la rakyat ni menggila nk ke oversea..lps dh sedap berjln, bw blk penyakit..mn kekebalan tu? Rasa kebebalan diaorg yg lbh
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:47 PM | Show all posts
so blh dpt full refund tak? harap bg la full refund..takmo masuk akaun big members...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 26-3-2020 07:41 PM
akak boikot air asia sejak dia benarkan rakyat malaysia melancong luar negara dengan tiket murah. bo ...

Same here.
Yg lebih bedebah, bila pm umumkan MCO, ramai student nak balik sabah sarawak, tiba2 tiket mahal nak mampos.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:11 PM | Show all posts
ok dh baca...aku blh refund 2 flight...1 dh selamat dpt refund..1 lagi bln 9 tu ntah la...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:15 AM | Show all posts
toksah la melancong skang ni...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 05:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Login_ID replied at 26-3-2020 10:53 PM
Same here.
Yg lebih bedebah, bila pm umumkan MCO, ramai student nak balik sabah sarawak, tiba2 t ...

pas PM umum terus aku nk blik sekali tiket mahal btl
org rmh aku ckp xyah blik, dok sini
dok kmpg ramai2 buat apa
so stay sini jelah
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 09:29 AM | Show all posts
member aku dah stat penin kepala
dapat makan basic 2k je sejak covid ni.

cuma AA fly route domestik je skrg .
tapi  itu pon kena gilir2 shift.

redho jela beliau.. asalkan ada job
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list