Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
873
View
19
Reply

"Makan Dalam" - Kain Rentang Dengan Mesej Pedas Covid-19 Mula Digantung

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-3-2020 06:01 PM | Show all posts |Read mode
Pelbagai cara dilakukan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat tentang pentingnya duduk di rumah pada waktu perintah kawalan pergerakan (PKP) ini.


Ini termasuklah usaha yang digerakkan oleh pemuda Permatang Pauh yang menggantung kain rentang dengan mesej pedas kepada mereka yang degil dan keras kepala ini.


Kredit foto: Twitter





Menerusi laman Twitter, dapat dilihat beberapa kain rentang mula dinaikkan di kawasan tersebut yang datangnya dari inisiatif Pemuda PKR di situ.


Mesej yang disampaikan juga ringkas namun cukup pedas dan 'makan dalam' seperti 'Selangkah anda di luar rumah, selangkah anda ke kubur', 'Anda kebal, keluarlah rumah' dan sebagainya.





Memetik laporan ProjekMM, ia dipercayai diinspirasikan daripada usaha yang dilakukan di China bagi mengekang wabak Covid-19 ini.


Dalam pada itu, para netizen turut teruja dengan inisiatif ini dan mereka juga memberikan 'tagline' pedas kepada masyarakat yang degil ini.


Mereka turut menyarankankan agar mesej ditulis dalam beberapa bahasa lain agar semua pihak lebih peka.


Apa pula pendapat anda? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak makan dalam... Sepatutnya maki mencarut je
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Tingat plak video kt ig y aiolzs tgk smlm,polis geram sgt agaknya kt budak2 y bt bising kt apartment,terus ckp mcm beruk..ai loike dgn keberanian abam2 polis itu..{:love
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Tulis dalam BM, puak tu paham ke?

Kena tulis English/Chinese jugak kut.

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:56 PM | Show all posts
Mungkin berkesan berkesan buat yang suka beringat tapi kalau dah jenis degil kepala batu tak pasti ia akan berkesan
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Wahh good job gaisss
Tiru china benda yg baik camni ok jer
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Syabas!!!
Seharusnya di ikuti oleh orang ramai usaha yg sebegini di tempat lain
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:46 PM From the mobile phone | Show all posts
aderaderker replied at 26-3-2020 06:22 PM
Tulis dalam BM, puak tu paham ke?

Kena tulis English/Chinese jugak kut.

Ya setuju sgt
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
ni pun ada puak yg pertikai hal pkp dan sekatan polis ni. xfaham betul
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Adeh...

Tetiba teringat...yg org dok slalu sebut kalau ade org tua tak sedar diri....

Umah kata pegi ... kubur kata mari...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah..ada inisiatif nak bantu kerajaan dlm PKP ni..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:32 PM | Show all posts
ni ala-ala reverse Psychology ke?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Hu...ikut tak mau melangkah
Tapi kena p keja
Cane?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau tulis la apa pun..kalau dah bebal degil tak nak dengar tak jadi jugak...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau tulis la apa pun..kalau dah bebal degil tak nak dengar tak jadi jugak...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
kaloo ada bdk nakal yg 'KREATIF'( tak bertempat la)...depa akn tambah...'hang yg letak/gantung benda ni tak pi kuar umah ka'???
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by gideoncross at 26-3-2020 11:48 PM

Nsib kitorg kat cni chill je keh3x. Nak p krja pun sng, xde smpai ada mentaliti mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Geram dgn sikap degil gini
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
aderaderker: Tulis dalam BM, puak tu paham ke?Kena tulis English/Chinese jugak kut.


Siapa x faham BM bahasa negara sendiri, lantakla
Harap dibedal abam askar
Xpun mampus beramai2 kerana covid di tepi jalan
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2020 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Tulis laa makan dalam or kasar mcm mne pon klu da dasar degil keras kepala ttp xdgr jugak.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list