Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1626
View
84
Reply

[Tempatan] Tazkirah YB Tuan Lim Kit Siang hari ini: PM tak perlu cakap soal rangsangan ekonomi, tapi soal selamatkan ekonomi. Pastikan rakyat cukup wang untuk beli keperluan asas khasnya makanan

[Copy link]

Author: I.am.PH       Show all posts   Read mode

Post time 26-3-2020 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh semua pasal ayam mana pergi tazkirahnya?   
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 26-3-2020 03:34 PM
Mesej utama yang YB Tuan Lim Kit Siang cuba sampaikan kepada Perdana Menteri adalah:

"Jangan semb ...

Sebab tu nak keluar epf  di waktu sekarang... yg atok kau sibuk x kasi.. bkn duit kau pun... duit kami sendiri.. semua rakyat sama2 bantu negara... bkn komplen 24 jam lah ahso
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Covid19 replied at 26-3-2020 04:09 PM
Iols ada soalan..
siapa tahu, normal ke harga ayam seekor RM18? Kedai tu kata RM8 sekilo.. first ti ...

Tgk saiz ayam... 1 kilo brp... timbanglah ayam tu brp kilo.... kalau pasaraya ada harga... kalau pasar yg indon jual tu aku x caya.. byk menipu timbang
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
meow_tompok replied at 26-3-2020 04:35 PM
aku ni kalau tgk muka lim kit siang... mulut ni lapar je nak makan ayam

hari tu dah ada thread p ...

Tak jadi resign ... anak dia nobita dah kalah.. kena kerja balik hasut org
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:33 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 26-3-2020 04:12 PM
Jawapannya, sekiranya Pakatan Harapan memerintah, pasti harga ayam akan dijual jsuh lebih murah ag ...

Ko tt sile mereput dgn topik2 tin kosong cakap xserupa bikin ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 08:39 PM | Show all posts
I.am.PH replied at 26-3-2020 03:34 PM
Mesej utama yang YB Tuan Lim Kit Siang cuba sampaikan kepada Perdana Menteri adalah:

"Jangan semb ...

marilah kita bersama menghayati ganti nama paling cocok utk YB pojaan hanjeng DAPig ini iaitu..
55509c89b0a9e350035a925011e8eb7f.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 09:56 PM | Show all posts
umbut replied at 26-3-2020 08:22 PM
Tak jadi resign ... anak dia nobita dah kalah.. kena kerja balik hasut org

hari hari makan ayam lah kita
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 26-3-2020 03:34 PM
Mesej utama yang YB Tuan Lim Kit Siang cuba sampaikan kepada Perdana Menteri adalah:

"Jangan semb ...

Hi Ahso TT pathetic. Makin pathetic kelihatannya. Maaf jika tersinggung
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoi penat betul dgn kerenah LKS ni..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang tazkirah dia tazkirah
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
lipans replied at 26-3-2020 03:41 PM
Rangsang ekonomi utk selamatkan ekonomi la.

Abis tu cemana nak selamatkan ekonomi? Beri bantuan p ...

Ha ha kelakar, tu la rangsangan ekonomi utk selamatkan ekonomi baghal
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 05:08 AM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 26-3-2020 03:34 PM
Mesej utama yang YB Tuan Lim Kit Siang cuba sampaikan kepada Perdana Menteri adalah:

"Jangan semb ...

Muhyidin bgtau kat pemborong tisu supaya henti2 kanlah membeli banyak2 brg sampai satu troli benda yg sama. Dia belum ckp lagi tentang duit nak supply kat rakyat yg tak mampu.


Semoga bermanfaat.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 05:09 AM From the mobile phone | Show all posts
lipans replied at 26-3-2020 03:41 PM
Rangsang ekonomi utk selamatkan ekonomi la.

Abis tu cemana nak selamatkan ekonomi? Beri bantuan p ...

Fake accountant mana faham ayat ekonomi.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu bg korg peluang, korg asik tido je...skrg dh jd pembangkang balik terusannnnn jd pembangang lol
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 07:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Covid19 replied at 26-3-2020 04:09 PM
Iols ada soalan..
siapa tahu, normal ke harga ayam seekor RM18? Kedai tu kata RM8 sekilo.. first ti ...

Ayam gemuk kot
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Covid19 replied at 26-3-2020 04:20 PM
Tak tahu berat berapa...tapi potongan ayam besar2 la..sekarang kan ada group watsapp kedai jual ba ...

Tgk paha ayam tu.. Klu nmpk besar ok la.. Klu takat besar paha aym krc, patut berat xsmpi 2 kilo tu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Panas2 ni buat air soya sedap kan..kebetulan dah lama beli kacang soya ..Jom buat  Cara Buat Susu Kacang Soya  Bahan-Bahan:  250 gram kacang soya 1 jug air masak gula pasir daun pandan  Cara Membuat:  1. Basuh dan rendam kacang soya semalaman atau hingga kacang mengembang. Buangkan kulit yang tertanggal.  2. Masukkan 1/4 kacang soya dalam blender dan kisar dengan 3 cawan air. Kisar hingga kacang hancur.  3. Tapis ke dalam periuk menggunakan kain kasa. Perah kacang hingga semua air dapat dikeluarkan.  4. Selesaikan baki kacang dengan cara yang sama. Bila sudah habis perah, masak susu kacang soya dengan api yang kecil bersama daun pandan.  5. Masukkan gula sesedap rasa atau boleh juga buat air gula berasingan. 6. Masak hingga mendidih dan elakkan dari susu soya membuak keluar.  Cadangan Hidangan:  Susu soya sedap juga diminum dengan campuran gula melaka. Sesuai diminum panas atau sejuk. Jika simpan dalam peti sejuk, susu soya boleh bertahan 2-3 hari. Nota:  Kain kasa ialah kain seperti tudung bawal sesuai untuk memerah susu kerana ia nipis. Boleh juga menggunakan penapis teh yang digunakan mamak untuk membuat teh tarik, tapi pastikan bersih atau guna yang baru.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 08:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayam Goreng Berempah Sedap Oleh: Azie Kitchen  Bahan-bahan : 1/2 ekor ayam - potong kecil 1-2 sudu besar serbuk kari daging Sedikit serbuk cili atau cili kisar (opsyenal) Garam secukup rasa Beberapa helai daun limau purut - diracik halus Minyak untuk menggoreng  Bahan Kisar Halus: 2 sudu besar biji ketumbar 1 sudu teh jintan manis 1 sudu teh jintan putih  Bahan Kisar Kasar: 6 biji bawang merah 2 ulas bawang putih 2 inci halia 2 inci lengkuas 2 inci kunyit hidup (ganti serbuk kunyit) 2 batang serai  Cara penyediaan: Basuh ayam dan potong kecil. Toskan.  Masukkan ayam dan semua bahan kisar halus dan kasar beserta bahan-bahan yang lain ke dalam mangkuk besar.   Gaul biar rata dan rempah ratus menyaluti ayam. Perap dulu dalam 1 jam sebelum digoreng. Perap lama sikit lagi best. Boleh disimpan di dalam peti sejuk semalaman untuk lagi mesra.    Ayam Goreng Berempah Sedap   Goreng dalam minyak penuh dengan api sederhana. Dan bila garing, dibalik balikan supaya ianya masak rata.    Ayam Goreng Berempah Sedap    Angkat dan toskan. Angkat sekali rempah-rempah yang jatuh ke dasar kuali semasa menggoreng. Rempah ini yang sangat sedap. Kalau tak angkat terus nanti rempah-rempah tu hangit dan pahit. Bolehlah dihidangkan ketika panas-panas
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
diamlah babi
ko bukan ada jawatan pun dlm kabinet
sume kata2 ko adalah sampah taraf loji kumbahan taik
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2020 08:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Babi tua ni x henti2 lg nak menghasut ke? Masa berkuasa xdak plak idea bernas nak tolong raykat. Dah la fake akauntan banyak jual aset negara murah2
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list