Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
656
View
25
Reply

[Tempatan] Jemaah Menteri potong gaji 2 bulan (Harap berpuas hati...!)

 Close [Copy link]

Author: Nahnukutu       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-3-2020 03:00 PM | Show all posts |Read mode

.... kita tak nak dengar lagi royanan jeles dengan gaji menteri okayyy

Hayati Ibrahim
am@hmetro.com.my



GAJI Perdana Menteri, Menteri dan Timbalan Menteri akan dipotong selama dua bulan yang kemudiannya akan disalurkan ke Tabung Covid-19.
Pejabat Perdana Menteri dari satu kenyataan berkata, perkara itu diputuskan dalam Mesyuarat Kabinet semalam.

Langkah ini membuktikan kesungguhan kerajaan untuk membantu mereka yang menerima kesan akibat penularan wabak Covid-19.

Tabung COVID-19 dilancarkan pada 11 Mac lalu sebagai usaha kerajaan membantu rakyat yang terjejas ekoran wabak itu, katanya hari ini.
Sehingga semalam, jumlah sumbangan wang terkumpul termasuk geran kerajaan adalah sebanyak RM8,493,103.48.




Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 26 Mac 2020 @ 2:52 PM



Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
agaknya deme ni baca porem tak?
mulut netizan dlm cari ni hangsuang belaka..terus pakat potong gaji. terima kasih atas keperihatinan anda..sumbangan saya pada kelompok kecil saja dan my immediate fmily.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti xlama lagi geng air suam bukak benang baru tajuk:

"Kenapa xpotong 50% gaji menteri Dan bagi terus pada raykat??"

"Kenapa xtubuhkan tabung nasional??"

"Kenapa menteri xturun Padang bertugas dgn frontliner"

The list kuar smp AJM
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:19 PM | Show all posts
asma87 replied at 25-3-2020 11:17 PM
Mesti xlama lagi geng air suam bukak benang baru tajuk:

"Kenapa xpotong 50% gaji menteri Dan bagi ...


Aii angkat tangan ni ..... aii nak tanya 2 orang jer ke? kenapa tak 73 orang terus?

Maaf kalau soalan tidak menyenangkan

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 26-3-2020 03:13 PM
agaknya deme ni baca porem tak?
mulut netizan dlm cari ni hangsuang belaka..terus pakat potong gaj ...

Alamak....gaji penjawat awam agak2 dipotong tak
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
jas7512 replied at 26-3-2020 03:19 PM
Alamak....gaji penjawat awam agak2 dipotong tak

manade ptong..diorg tu mentri kabinet willingly to cut. tu pon 2 org saja..mentri lain diam diam saja. iols swasta takde apa gaji mcm biasa..takat ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 26-3-2020 03:19 PM
Aii angkat tangan ni ..... aii nak tanya 2 orang jer ke? kenapa tak 73 orang terus?

Maaf kala ...

Aku pon xtau la sisthur..ni kalau PH Masih memimpin, mesti semua pemimpin PH sanggup berkhidmat Tanpa gaji , Dan bagi semua gaji bulanan pada netizen...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:24 PM | Show all posts
sangat prihatin kepada rakyat..

terima kasih TSMY dan kabinet menteri
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:24 PM | Show all posts
patut potong gaji ahli parlimen PH jugak sebab mereka lah virus ni merebak kat Malaysia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-3-2020 03:27 PM | Show all posts
asma87 replied at 26-3-2020 03:17 PM
Mesti xlama lagi geng air suam bukak benang baru tajuk:

"Kenapa xpotong 50% gaji menteri Dan bagi ...

thanks for the suggestion...

saya pun nak tanya why not kan?....


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-3-2020 03:29 PM | Show all posts
jas7512 replied at 26-3-2020 03:19 PM
Alamak....gaji penjawat awam agak2 dipotong tak

hopefully yes...

sebab dengarnya sekarang ramai yang makan tido ja.... sedangkan ekonomi tengah stagnant...


Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
wunan88 replied at 26-3-2020 03:24 PM
patut potong gaji ahli parlimen PH jugak sebab mereka lah virus ni merebak kat Malaysia

Mau meroyan dorng hah
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 26-3-2020 03:19 PM
Aii angkat tangan ni ..... aii nak tanya 2 orang jer ke? kenapa tak 73 orang terus?

Maaf kala ...

aku tanya..napa x 222 tu sekali...tuk rakyat jugok tu....
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
jap lg..thread yg sama dh ada...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:58 PM | Show all posts
Skuau replied at 25-3-2020 11:30 PM
aku tanya..napa x 222 tu sekali...tuk rakyat jugok tu....


Tak perlu kot sebab peruntukkan utk Langkawi sudah dipotong. Utk Muar pun sudah dipotong. Pantai Dalam pun kena potong.


Kenapa wak yiddin potong? kenapa aniya rakyat bila tak sefahaman dgn pemimpin rakyat itu?




Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
...selepas melantak gaji pertama
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
asma87 replied at 26-3-2020 03:17 PM
Mesti xlama lagi geng air suam bukak benang baru tajuk:

"Kenapa xpotong 50% gaji menteri Dan bagi ...

takkan menteri PH aje kau nak tekan2 suh buat keja..menteri semburit kau nak sayang2 bela sampai gemok?

gaji sama banyak..kerja kena sama banyak la
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
zidane_ziege replied at 26-3-2020 04:14 PM
takkan menteri PH aje kau nak tekan2 suh buat keja..menteri semburit kau nak sayang2 bela sampai g ...

Semburit Ada Di maner-maner..

Semoga bermanafaat
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 26-3-2020 03:58 PM
Tak perlu kot sebab peruntukkan utk Langkawi sudah dipotong. Utk Muar pun sudah dipotong. Pantai ...

kalo x nk potong pon....arap depa boleh derma pon ok...xkan 222 tu x blh derma rm2500 srng...dpt la 1/2 juta.#pendapatperibadijer
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:27 PM | Show all posts
tempat bertendang bangang abadi PH
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list