Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1784
View
42
Reply

3 Kawan Baik Menangis Didenda RM5,000 Halang Tugas PKP

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-3-2020 02:37 PM | Show all posts |Read mode
Padah melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), tiga sekawan didenda sebanyak RM5,000 setiap seorang atau satu tahun penjara jika gagal membayar denda berkenaan.


Sinar Harian melaporkan, ketiga-tiga tertuduh menangis sebaik dijatuhi hukuman selepas mengaku bersalah di hadapan Majistret Mujid Saroji di Mahkamah Majistret Teluk Intan, hari ini.




Gambar hiasan




Mengikut pertuduhan, S Surinthran, 28, K Rajet Rao, 19, dan M Viknes Rao, 18, bertindak agresif terhadap seorang anggota polis kerana enggan digari ketika tangkapan dilakukan.


Kejadian berlaku sekitar 7.50 malam, semalam di hadapan sebuah kedai serbaneka di Sungai Sumun, Rungkup.


Tiga rakan baik itu didakwa mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan maksimum dua tahun penjara atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.


Difahamkan, ketika kejadian, ketiga-tiga mereka sedang minum dipercayai minuman keras dan bertindak kasar apabila dihampiri sepasukan anggota polis yang membuat rondaan. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahu takut. Diberitahu elok2 tak nak dengar.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Leluhur parasit sembahan ayam ph
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah agak dah...mesti puak ni yg suka melawan....

Lg satu sepet....
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:16 PM | Show all posts
Moga jadi pengajaran buat yang lain
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Padan muka. Tu je sis mampu komen
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Denda je. Duit tu income boleh bantu masa ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Org ckp taknak dengar, sekali kena bagi duit free free baru tau
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Good job polis.... tangkap bg denda atau Penjara jer.. lepas mabuk pastu ganggu org lain jer keje dia
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:36 PM | Show all posts
Cash lah kau
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau penjara nanti makan tanggung berak cangkung, suruh byr 5k tu adan ukeeee
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 03:57 PM | Show all posts
pergi kau menangis di sana...kenapa menangis di sini...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
nak minum arak belilah sorang sorang waktu yg ditetapkan..ni dah la minum arak,beli siap bekambai kambai lagi.pastu dah nak kena tangkap melawan.memang tak cerdik.betol
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Bnyk tu 5000 klu aku leh beli bahan mknn utk 17 bulan
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
ni kawan baik ke kawan syaitooon
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:01 PM | Show all posts
cash on the spot terus... tanpa morgage or installments
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:58 PM | Show all posts
kerabuBiru replied at 26-3-2020 07:35 AM
Good job polis.... tangkap bg denda atau Penjara jer.. lepas mabuk pastu ganggu org lain jer keje di ...

kalau PH masih memerintah . sudah pasti abang polis akan di kenakan perintah tukar tempat kerja serta merta.
Kena pulak si Tommy jadi peguam negara...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:59 PM | Show all posts
jasmeen replied at 26-3-2020 08:42 AM
nak minum arak belilah sorang sorang waktu yg ditetapkan..ni dah la minum arak,beli siap bekambai ka ...

3 budak tu ingat Tommy tu masih peguam negara.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:00 PM | Show all posts
Bagus.. Bagi je hukuman dan jangan ringankan.. Pengajaran untuk segelintir rakyat Malaysia yang masih ambik ringan PKP..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:12 PM | Show all posts
menangis konon..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list