Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
30297
View
854
Reply

Covid-19 Artis jugak perlu bantuan - Black

[Copy link]

Author: akuchenta    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-3-2020 01:42 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by akuchenta at 26-3-2020 01:47 AM

Rasanya benang ni xda lagi. I buka la

Black rayu kerajaan pertimbang bantu artis terjejas pendapatan sepanjang PKP.

Bukan artis Msia ni kaya2 ke? Kereta mewah 2 3 bijik. Travel luar negara. Bisnes timbang kilo untung juta2. Pakaian branded. Rmh mewah smpi 10 bijik. Masih jgk perlu bantuan kerajaan?????

Baik bantu anak yatim, warga emas, homeless, ibu tunggal dr retissssss. Bila kaya menunjuk riak yg amat. Dpt job besar..habis dijolikan. Bukan ingat nk saving! Skg pandai pulak minta bantuan kerajaan. Ni dh tbalik.. Sepatutnya korang yg bagi bantuan bukan MINTA bantuan!


Sumber : BHHiburan

Screenshot_20200326_014027_com.facebook.katana.jpg
Screenshot_20200326_014036_com.facebook.katana.jpg
Screenshot_20200326_014052_com.facebook.katana.jpg
Screenshot_20200326_014045_com.facebook.katana.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 01:57 AM | Show all posts
Bantu negara??? How?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 02:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Eh kau ni.tamak sgt dh kenapa?dyit simpanan korg yg refis tu byk kot.sekali dpt payment puluh ribu.
Ni nk banding ngn dgn org yg keje gaji cuma cukup2 sebulan.org2 ni yg keje dpt gji cuma seribu dua.nk byr sewa rumah lg.susu pmpers anak.xkeje xde gaji.brulah layak dpt bntuan sbb diorg xboleh keje
Retis kemain holiday sana sini.beli handbag puluh2 ribu.bru sebulan xkeje dh nk mintak bantuan.tah2 dlm bank duit brkepuk2.
Kang tuhan bg susah betul bru ko tau
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 02:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalo ada moto, buat la foodpanda. Kalo suka makan, buat la mukbang channel. Kalo kenal sayur & brg dapur, jadi la runner. Nak dekat bulan posa ni, prektis la buat kukis, bole jual online. Adakah sebab berjiwa seni haram tak bole buat kerja lain?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Pegi mati lah korang!! Dah la artis malaysia ni bodoh2 belaka. X menyumbang sesen pon masa covid ni lepas tu tebal pulak muka mntk dana gomen????? Masa berduit tayang harta. Xmalu ke setan mntak sedekah walaupon diri tu mampu??????
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 02:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Payment tebal kot ko ni black. Cara cite mcm ko retis gred e. Pdhal side income ko byk kot. Retis gred e pun xde meminta2. Ko ni tau menyalak je
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau zaiton sameon cakap cm ni iols.kesian la...
Tapi black..takkan tak ada.simpanan..
Ada org rumah pon sewa...kete pon xde...
Kalau time lockdown mcm.ni..anak anak 24jam.dinrumah...sure meningkat kosnya...
Risiko dibuang kerja kalau kerja swasta...

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar pulak. Nak jugak dia ni bantuan rupanya. Rasanya kalau ada artis yg betul2 susah atau sakit terjejas waktu ni, ok je bantu. Tp kalau yg okay2, tak payah laaa. Ramai lg rakyat marhaen yg lebih memerlukan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 05:53 AM From the mobile phone | Show all posts
bantuan tu bukan untuk dia, untuk artis2 yg terjejas mcm artis2 veteran, yg sakit.. dia cuma menyampai je..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai lg rakyat marhaen berusaha utk sesuap nasi ....kalau golongan artis rasa sampai x boleh mkn ada je badan yg boleh bantu..spt zakat..NGO
Kalau nak suruh kerajaan bantu golongan artis utk menerus kehidupan selesa mcm skrg..ramai lg rakyat berusaha utk survive..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Semalam baca kt ig emelda pun minta bantuan kerajaan, padahal dia ada ladang sayur kot. Pastu si tin almy pun mengiya kan....retis2 malaysia ni bukn nk ckp apa la....aku tktau apa sumbangan mereka kpd negara sampaikan meminta2 mereka dilayan seolah2 mereka menyumbang besar kpd ekonomi negara. Padahal sebelum ni depa la yg riak duk menayang handbag, kasut hrga puluhan ribu, kereta mewah, holiday oberseas. Depa ninbuat paid review pun masyuk...duk tamak lg minta bantuan time2 gawat mcm ni. Ptt mereka bantu kerajaan bg bantuan kpd golongan berpendapatan kecil mcm penjaja dan lain2 yg terjejas pendapatan. Ni tak....lagi nak memeningkan kerajaan ada lah. Tamak dan selfish!
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:41 AM From the mobile phone | Show all posts
retis mesia ni lupa kot kalo diorang takde pun rakyat boleh hidup...

pekerjaan bukan essential pun...

tapi spending macam orang terpenting di donia...

sorry tiada simpati kat retis kahkahkah

melambak lagi balu, ibu tunggal, anak2 yatim, warga tua, OKU, gelandangan, pelarian yang selayaknya diberi bantuan
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Retis bukan kaya raya ker
Lv chanel gucci gang bagai
Kereta kalau tak alphard velfire taksahkan
Rumah pon elok beraircond
Barang branded sesajerr
Takkan takder savings???
Nak juger berebut2 duit kerajaan dengan marhaen yang susah daif nih
Dengan banyak duit kerajaan nak guna untuk peruntukan perubatan
Lagi2 di saat malaysia tengah kritikal bab kewangan.
Selfish betul ko yerr. Peel hauk tak bertimbang raser
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
ingatkan artis banyak duit? korang ingat korang sape nak meminta2 macam ni. orang makan gaji sebulan setakat 2/3k tu yelah patut dibantu. artis luar masing2 keluar duit berjuta untuk bantu masalah negara dorang. artis malaysia minta bantuan? seriously? pergi bercuti overseas kemain masing2. kete pun bukan calang2.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Retis korea siap derma, retis mesia mintak derma.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:08 AM From the mobile phone | Show all posts
bloodyamuk replied at 26-3-2020 06:41 AM
retis mesia ni lupa kot kalo diorang takde pun rakyat boleh hidup...

pekerjaan bukan essential pu ...

Betul lah....sakit hati baca...ramai lg rakyat marhaen yg nak survive dlm keadaan skrg..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Depend pada siapa retis tu.

Kalau yg kereta motor pun pat lima bijik, ada bisnes macam dia ni, rentikan memintak2.


Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by gummiebear at 26-3-2020 07:17 AM

Meanwhile, in South Korea.....

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dia ni senang jugak ke? Kalau dia tolong suarakan bg artis2 yg betul2 tak berkemampuan tu faham laa
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2020 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
bungarose replied at 26-3-2020 06:47 AM
Retis bukan kaya raya ker
Lv chanel gucci gang bagai
Kereta kalau tak alphard velfire taksahkan

memang apa yang dipaparkan di media sosial tampak seperti kami berduit

sendiri potray berduit. hujung2 mintak bantuan kerajaan. tak fikir ke kerajaan sekarang tengah sesak. ekonomi jatuh. habis berjuta untuk hal2 perubatan. bukan kau sorang je hilang punca pendapatan. mintak dana macam kerajaan ni banyak duit nak bayar golongan artis.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list