Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1292
View
39
Reply

3 Remaja Langgar PKP Diheret Ke Mahkamah

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-3-2020 04:19 PM | Show all posts |Read mode
Dua remaja bawah umur antara tiga remaja dihadapkan ke Mahkamah Majistret Taiping hari ini berhubung kegagalan mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).


BH Online melaporkan, remaja berusia 15 tahun menghalang penjawat awam menjalankan tugas sewaktu penguatkuasaan PKP dilaksanakan.


Bagi kesalahan itu, dia didakwa  mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan (KK).


Malah, dia juga didakwa kerana memandu tanpa lesen selain cuba melarikan diri dari sekatan jalan raya.




Kredit foto:





Sementara itu, Lim Chun Hoe, 19, dan seorang remaja berusia 16 tahun didakwa mengikut Peraturan 3 (1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) 2020.


Mengikut pertuduhan, kesemua tertuduh pada 22 Mac lalu menaiki kereta dipandu remaja berusia 15 tahun terbabit menuju ke Jalan Air Kuning dari Taman Sungai Mas jam 3 pagi.


Chun Hoe berdepan denda tidak melebihi RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya.


Majistret Adibah Abdul Kadir menetapkan 4 Mei depan sebagai tarikh  sebutan semula kes terhadap Chun Hoe dengan kehadiran jurubahasa berdialek Hokkien memandangkan tertuduh tidak begitu memahami pertuduhan yang dibacakan terhadapnya dalam bahasa Melayu. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
apolah duduk malaysia tapi tak paham cakap melayu...

kes pertama budak2 remaja degil takmau duduk rumah
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Hmm..rakyat malaysia tak paham bahasa malaydia..apooo
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
mak pak budak tak kena hukum ke? elok hukum sekali sebab gagal kawal anak
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Pi balik Wuhan la kalau tak paham Bahasa Melayu!
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Dialek hokkien, mandarin pun tak fasihlah budak2  ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Balik lah China... semak tul lah... duk Malaysia tp x faham ckp BM. Apa skrg ni tak wajib lulus BM ke masa SPM. X faham aku diaorang ni...tutup jer lah Sjkc...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Parasittttt
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknyalah...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Aptb betul budaknya
Dah la langgar MCO, bw kete xde lesen, angkut kwn2 plak tu
Nak kata xreti bahasa, dah mmg pun
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak malu ke jadi warganegara tapi tak reti cakap melayu?
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Bawah umur kan?

Mohon mahkamah jatuhkan hukuman lempang mak Bapak depa sekali
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kasibiman replied at 25-3-2020 05:18 PM
Bawah umur kan?

Mohon mahkamah jatuhkan hukuman lempang mak Bapak depa sekali

Takde lesen mmg mak bapak pun kena la tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:24 PM | Show all posts
sebab nie la sekolah jenis kebangsaan patut dihapuskan

dah besar panjang pon x reti bahasa melayu lagi..x layak jadi rakyat malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:35 PM | Show all posts
Kan sudah mendapat, diharap kejadian ini dapat dijadikan iktibar buat semua pihak
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tangkap je semua yg degil..ingat main2 ke..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
I dont know lah tapi mmg bengang btl dgn gen z skrg ni...rasa nak luku2 kepala mrk ni....dahlah x blh nak bersusah ckit...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcmana dia buat ujian lisan ni kat sekolah?
I kenot brain la.budak bawah umur.mcm.ni tak reti bahasa malaysia
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 06:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Sepet ke sis..?
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 06:31 PM | Show all posts
Berita yang tak akan di highlight kan oleh Ayam.PH.. tu mesti dok kalut cari berita penafian kes budak ni.. ayam le katakan..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list