Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
497
View
14
Reply

Roti Samad, roti krim coklat viral

[Copy link]

Author: lanesra    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-3-2020 03:25 PM | Show all posts |Read mode









LELAKI ini bukan selebriti mahupun influencer, tetapi namanya diangkat sebagai jenama roti kegemaran di Jepun yang dijual di kedai serbaneka terkenal di negara ini.

Begitulah tuah Samad, 28, atau nama sebenarnya Mohamad Shazmeel Shah Mohd Azeman yang ditawarkan kontrak dua bulan apabila namanya digunakan sebagai jenama roti itu.

Samad berkata, dia tidak menyangka gemar memakan roti disaluti krim coklat itu sejak Oktober lalu, memberikan tuah kepadanya.

Saya mula makan roti ini sejak satu cawangan baru kedai itu dibuka berdekatan pejabat lama saya di Seksyen 13, Shah Alam.

Isteri saya yang mula membelinya terlebih dahulu, sebelum saya juga tertarik hingga menjadikannya makanan rutin saya di pejabat setiap pagi.

Saya gemar memakannya kerana rotinya besar, lembut dan krimnya tidak begitu manis selain mudah dibawa ke mana-mana serta harganya berpatutan, katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Katanya, teruja dengan keenakan roti itu membuatkannya kerap berkongsi pengalamannya itu dengan memuat naik gambar serta perihal roti itu di media sosial.

Pernah beberapa kali saya tidak dapat makan roti itu kerana kehabisan stok bekalan di kedai berkenaan.

Sebaik bekalan ditambah, saya memuat naik gambar roti itu dalam Twitter dan Instagram dengan keterangan akhirnya ada bekalan dan beberapa posting lagi mengenai roti itu.

Saya tidak sangka lama kelamaan, ramai orang turut membelinya selepas terpengaruh dengan iklan tidak sengaja saya itu, katanya.

Jurutera perisian sebuah syarikat swasta itu berkata, selepas mencipta fenomena itu di media sosial, pihak pengurusan kedai serbaneka berkenaan memberikan penghargaan kepadanya

Pada mulanya mereka menghantar dua kotak berisi roti kegemaran saya itu sebelum saya dipelawa melihat operasi kilang mereka di Kota Damansara, penghujung Januari lalu.

Ketika itu, mereka turut berbincang mengenai perancangan masa depan termasuk mahu bekerjasama dengan saya dalam aspek penjenamaan roti itu.

Ia sesuatu yang tidak pernah disangka dan saya rasa sangat bertuah apabila 18 Mac lalu roti ini secara rasminya dijenamakan kepada #rotisamad dengan kontrak selama dua bulan, katanya.

Bercerita mengenai namanya, lelaki itu berkata, Samad adalah nama panggilannya sejak menuntut di universiti.

Semasa program orientasi di universiti, kami guna nama panggilan yang ringkas dan mudah untuk diingati.

Sejak itu, ia itu kekal sampai sekarang. Walaupun nama sebenar saya jauh berbeza, tapi saya tetap bangga dan selesa menggunakan nama Samad ini, katanya.

Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Simple dan senang sebut..
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Yeke sedap..mana nak cari roti neh..kedai pe ada jual ya..
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Roti habis. Kawan aku buat roti. So breadmaker is useful afterall.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-3-2020 04:09 PM | Show all posts
ellez replied at 24-3-2020 03:50 PM
Yeke sedap..mana nak cari roti neh..kedai pe ada jual ya..

di Maru Kafe. tak pasti di setiap cawangan myNews ada ke Maru Kafe? boleh check nearest location MyNews http://www.mynews.com.my/store-locations.php
(nama asal roti ni : Chocolate Chigiri Bun)
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
lanesra replied at 24-3-2020 04:09 PM
di Maru Kafe. tak pasti di setiap cawangan myNews ada ke Maru Kafe? boleh check nearest location M ...

Maksudnya ada dekat caw news la kan..
Ok uols..nti iols pegi cari..
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
munchkin replied at 24-3-2020 04:02 PM
Roti habis. Kawan aku buat roti. So breadmaker is useful afterall.

Buat kek lagi mudah dari buat roti
iol dah lama tak main mauripan. dulu muda energy banyak nak gigih2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Nmpk cam sedap je roti ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 24-3-2020 04:28 PM
Buat kek lagi mudah dari buat roti
iol dah lama tak main mauripan. dulu muda energy banyak nak gi ...

Nak menguli tu aiyoooo. Betul buat kek lagi senang.

Nanti semakin membulat lah dok makan kek. Hahahahh
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 24-3-2020 04:28 PM
Buat kek lagi mudah dari buat roti
iol dah lama tak main mauripan. dulu muda energy banyak nak gi ...

Klu pada iols pulak buat roti lg mudah dr kek.. Dan x berlemuih bekas nk basuh..

Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Roti samad ni nmpk cam ni.. Lain inti je..
Screenshot_20200324_165046.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 24-3-2020 04:48 PM
Klu pada iols pulak buat roti lg mudah dr kek.. Dan x berlemuih bekas nk basuh..

Hehe

Aikk..mesti otai nii handal uli doh!
Maybe sis dah biasa dgn timing doh kembang, suhu ngan teknik
iols ada mesin bread maker, asal2 nak buat roti carrot & poppy seeds sekali dah siap 4jam kemudian ialah kek!


Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak sedap tol rotinya
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 07:13 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 24-3-2020 05:07 PM
Aikk..mesti otai nii handal uli doh!
Maybe sis dah biasa dgn timing doh kembang, suhu ngan teknik ...

Iols xpandai pun uli guna tgn..
Pandai guna mixer n breadmaker je..
Tu la.. Kne tahu teknik membakar nye je.. Pastu jd lah roti yg enak..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2020 10:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak kena cari lah bakery ni....

Sec 13 s.alam ek...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list