Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
3901
View
72
Reply

[Tempatan] Sekarang semua geng PH kata negara ada banyak duit

[Copy link]

Author: tobby    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-3-2020 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
SEBELUM PRU14 SEHINGGA KERAJAAN PH TUMBANG:

"Najib telah jahanamkan negara. Hutang RM1 trilion. Negara bankrap."

TAPI SELEPAS REJIM PENIPU PH TUMBANG PULA:

.  Tun Mahathir (28 Feb 2020)

Negara ada kekayaan RM2 trilion (RM1.2 trilion dibina dalam tempoh Najib PM).

"Dr M: Malaysia can tap RM2 trillion savings to further stimulate economy"
https://www.theedgemarkets.com/article/dr-m-malaysia-can-tap-rm2-trillion-savings-further-stimulate-economy
--

. Penasihat ekonomi Dr M, Muhammed Abdul Khalid (22 Mac 2020)

"Pada waktu kecemasan beginilah masanya untuk kita berbelanja untuk rakyat, dan gunakan simpanan negara seperti Kumpulan Wang Amanah Negara yang berjumlah hampir RM17 bilion dan rizab negara yang melebihi RM400 bilion. Apa gunanya menyimpan sehingga beratus bilion ringgit jika tidak mahu menggunakannya semasa kecemasan sebegini? Inilah fungsi simpanan."
https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2020/03/23/penasihat-ekonomi-dr-m-cadang-pakej-rangsangan-ekonomi-lebih-besar-hadapi-kesan-covid-19/
--

. Anwar Ibrahim (23 Mac 2020)

[] guna rizab yang besar yang ada sama ada dalam kerajaan atau Petronas untuk selamatkan rakyat sekarang, katanya lagi.
https://www.malaysiakini.com/news/516344

Semua penipu masa dahulu. Sekarang baru mahu mengaku bahawa Najib telah jaga ekonomi negara dengan baik dan kita tak bankrap.

Malah rizab, aset negara serta kekayaan negara meningkat dengan kadar paling tinggi masa saya PM.

Tapi kalau nak harap mereka meminta maaf kerana telah memfitnah saya dan kerajaan BN dulu .....

Tak payah lah.

(Siapa yang pernah ditipu mereka sehingga memaki-maki saya? Baik mengaku)

Dulu, saya pernah tertanya-tanya juga kenapa ramai boleh tertipu padahal:
- pertumbuhan ekonomi kita setiap tahun antara tertinggi di rantau ASEAN
- kita sering dipuji bank dunia dan IMF
- dividen dan hibah tinggi-tinggi sepanjang 9 tahun
- banyak projek-projek pembangunan seperti MRT, LRT dan sebagainya berjaya disiapkan
- defisit dan nisbah hutang negara menurun tiap-tiap tahun,
- penarafan kredit kita adalah gred "A" sepanjang tempoh,
- aset negara semakin bertambah termasuk nilai aset bersih Khazanah naik 3 kali ganda ke RM116b,
- bantuan rakyat ditambah setiap tahun,
- rizab tunai Petronas naik sehingga RM176b; dan
- pasaran saham kita adalah pasaran saham menaik (world's longest bull-run) dalam dunia sehingga mencapai 1,896 point pada bulan sebelum PRU14 iaitu paling tinggi dalam sejarah?

Tak apalah. Yang telah lalu, biarlah berlalu.

Kita fokus krisis Covid sekarang.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-3-2020 08:43 PM | Show all posts
Tak terkejut pun.....pemimpin politician PH bangsat keparat sembang vavi terbang memang kaki uturn kencing hancing bercabang...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 08:46 PM | Show all posts
Ph kaki fitnah... naseb korg da berkubur.. time ade kuasa prangai mcm babiii... lani duk diam2 je la.. memekak mcm hanat
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 08:46 PM | Show all posts
EJALTI replied at 23-3-2020 08:43 PM
Tak terkejut pun.....pemimpin politician PH bangsat keparat sembang vavi terbang memang kaki uturn k ...

Sumpah ni kurang umphh....buat yang baru
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
lahanat2 ni la dulu fitnah negara nak bankrap zaman Najib.  walhal DSN yg kumpulkan rizab sebegitu banyak hingga Pakatan Hancing berjaya menjual mcm2 aset &  berjaya menjarah 140 bilion rizab petronas sepanjang 22 bulan memerintah
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 09:16 PM | Show all posts
teky replied at 23-3-2020 08:46 PM
Ph kaki fitnah... naseb korg da berkubur.. time ade kuasa prangai mcm babiii... lani duk diam2 je la ...

dia orang punya damage lagi teruk daripada 60 tahun umno memerintah..
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 09:43 PM | Show all posts
syukurlah Najib tinggalkan rizab yg cukup banyak utk pakatan hancing belasah.  
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa lah yg dah derma tu... kemana lah duit tu pegi... duit budak2 pun ko sapu sambil buat cerita sedih penipu penyangak
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Lahanat2 ex gomen nih masa memerintah siap potong budget sana sini sinun lagik. Memang vavi keparat la dorang semua nih...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Hutang 1 triliyunnn - Atok

Bayat hutang 1MDB maa - Guanjeng

sekarang dua2 dah out, tak ada lagi kena kencing hidup2
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Sial sial pee esh ni elok dijangkitkan cobid19 ni bagi mampos. Aku kalo madey kena cobid, kebumi pon org x leh nak tgk, mmg aku cashkan tuhan dah tunjuk kat dunia.
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:14 PM | Show all posts
cina dap punya la gigih nk ckp hutang zaman BN
titik perpuluhan pun tak betul
memalukan
rupanya kelayakan pun diragui
patut la
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:31 PM | Show all posts
Ingat depa peduli kaa?? asalkan buleh menang dengan apa sekalipun... jadi laa dapat merasa nikmat 21 kaa 22 bulan ka apa kaa... orang menipu & memfitnah ni mana buleh tahan lama... depa ingat tipu daya depa lagi hebat, tapi depa lupa ada lagi Maha Hebat dari puak2 pemfitnah, penipu & penghasut secara jijik...  

Untuk macai2 gak.. jadi laahh selama ni dapat hirup ayaq kencing puas2 sambil meratib Sg buloh kaa perompak kaaa pencuri kaa apa kaa... inzal terus puak2 tu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 11:51 PM | Show all posts
yg aku paling tak leh blah:
sblm pilihanraya: mesia hutang 1 trilliyun...
slps hilang jawatan: mesia ada 2 trilliyun..
tang mana korek duit pun aku tak tau... mcm turun dari langit pun ada...
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
teky replied at 23-3-2020 08:46 PM
Ph kaki fitnah... naseb korg da berkubur.. time ade kuasa prangai mcm babiii... lani duk diam2 je la ...

babi lg mulia okeh dr ph kaki fitnah
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Jijik sungguh politik ph..sama jijik dgn penganutnya..bersubahat bergelumang dgn fitnah..anti tabligh pulak tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Geng ph semua bau hancing kena kencing yg bercabang
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:33 AM From the mobile phone | Show all posts
harisbee replied at 24-3-2020 12:15 AM
Jijik sungguh politik ph..sama jijik dgn penganutnya..bersubahat bergelumang dgn fitnah..anti tablig ...

apa fitnah yg PH x pernah tabur.  Waima fitnah membunuh pun mrk ulang beribu2 kali sampai rakyat percaya Najib adalah SERIAL KILLER
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Nes3in1 replied at 24-3-2020 12:25 AM
Geng ph semua bau hancing kena kencing yg bercabang

kjaan yg menang hasil fitnah dah hancur berkecai..  Allah takdirkan..syukur..semoga Allah merahmati dan makmurkan msia sperti sediakala..aminn
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2020 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 23-3-2020 11:51 PM
yg aku paling tak leh blah:
sblm pilihanraya: mesia hutang 1 trilliyun...
slps hilang jawatan: mes ...

Akhirnya mereka sendiri secara tidak langsung mengakui yg mereka dahulu menfitnah negara dah xde duit,  negara dah bangkrap teruk.  Tiba2 Atok pecah rahsia sebenarnya negara ada 2 trilion.  Penasihat Atok pun pecah rahsia negara ada byk wang tinggalan dari Kerajaan najib.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list