Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
49473
View
762
Reply

Alha Alfa sah bercerai selepas enam bulan berkahwin ?

[Copy link]

Author: applecomel       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-3-2020 05:32 PM | Show all posts |Read mode
Edited by trunks at 22-3-2020 06:20 PM

sis tgk ig dia.....huhuhu mcm baru ja khwen

2020-03-22_175427.png

HANYA mampu bertahan selama enam bulan, perkahwinan jurusolek terkenal Datuk Alha Alfa bersama Datin Noor Azlin Ismail sudah berakhir.
Menurut Alha atau nama sebenar Abdul Al Halim Mohd Al Fadzil, 31, mereka sepakat untuk berpisah secara baik setelah tiada lagi persefahaman.
"Setelah saya cuba sembunyikan perkara ini, harini ada hamba Allah yang menulis dan menyebar berita ini, mungkin juga ini salah satu jalan Allah ingin membuka ruang dan jalan untuk kami masing-masing.

"Sebolehnya saya ingin berdiam diri dan tak nak besarkan hal ini supaya aib kedua-duanya terjaga, tapi mungkin ini ujian berat dalam hidup saya.
"Saya sudah meminta izin bekas isteri untuk menulis mengenai ini dan habiskan secara damai... harap tiada pihak mengeruhkan lagi. Terima kasih kepada bekas isteri kerana membahagiakan saya selama setengah tahun bersama," katanya menerusi laman Instagram.
Alha berkongsi status rumah tangganya di Instagram pada Ahad.
Sebelum itu, sebelum portal berita melaporkan dakwaan kononnya rumah tangga Alha dan isteri telah berakhir.
Sementara itu, Alha juga memberitahu perbezaan jarak usia dan kerjaya menjadi punca dia dan Azlin memilih untuk berpisah.
"Mungkin sebab dia terlalu muda dan impikan hidup sentiasa bersama sedangkan pekerjaan dan masa saya terhad dan buatkan dia tak boleh terima kerjaya saya dan menjadi perselisihan faham.

"Mungkin sebelum kahwin dia boleh terima pekerjaan saya, kehidupan saya, pangkat saya tetapi bila hidup bersama akan sentiasa rasa cemburu dan tidak puas hati.

"Kehidupan kami normal macam biasa dan saya pun dah nak jadi ayah tapi keguguran mungkin belum rezeki... tetapi apa yang saya pertahankan ini tak panjang, saya tak nak dia kemurungan, stress berpanjangan, ugut nak cederakan diri dan lain-lain, gambar saya luka tu saya bergelut menghalang dia mencederakan diri," ujarnya.

Majlis resepsi mereka pernah viral apabila kek mewah perkahwinan mereka runtuh dan terbalik.
Setelah memikirkan segala kemungkinan, Alha berkata perceraian adalah jalan terbaik dan mendoakan supaya Azlin bertemu dengan pengganti yang lebih baik.

"Saya lepaskan dia sebaiknya, saya tak boleh berhenti bekerja dalam bidang saya, ini mata pencarian saya, syarikat, staf saya... kalau saya kalah, semuanya habis.

"Tak apalah isteriku, semoga dia jumpa pasangan yang betul-betul memahami kehendaknya, maafkan saya kerana gagal mengemudi bahtera ini ke syurga,

"Saya kena terus kuat menempuh ujian Allah ini, biarlah apa yang berlaku sekalipun, saya dah cuba kurangkan kerja saya dan niat nak bulan madu ke Makkah tapi tak kesampaian kerana Covid-19," katanya.

mstar




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:34 PM | Show all posts
Aikkkk lain yg kecoh
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Baca cerita si alha ni dr ayat dia mcm x bersungguh nak pertahankan rumah tangga dia. Mcm dia ni sebenarnya nak bebas laaa. Tak boleh org nk sekat mana dia pergi, dgn siapa dia kerja. Normal isteri jealous pas tu baru kawen n baru jugak gugur. Dpt laki pulak handsome, kaya, dambaan wanita walaupun x pasti straight ke tidokkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tt, tepek gmbr nk gosip...
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia nie kan kawin yg cake jatuh tu kan ? Dh bercerai ke ? Alah sayangnyaaa jodoh tak panjang
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenduri kahwin nak setengah juta, bertahan x sampai setengah tahun. Biar betik ko datukk. Kawen sbb apa sebenarnya nih.
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:41 PM | Show all posts
Dah tertulis jodoh setakat situ aje...
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Org kepercayaan dulu kata kalau kaca jatuh nasib tak brp nak elok
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kiel56 at 22-3-2020 06:09 PM

Screenshot_20200322_174044_com.instagram.android.jpg Screenshot_20200322_174057_com.instagram.android.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:45 PM | Show all posts
munchkin replied at 22-3-2020 05:44 PM
Org kepercayaan dulu kata kalau kaca jatuh nasib tak brp nak elok

kaca jatuh..kek jatuh sama gitulah
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:48 PM From the mobile phone | Show all posts
terkejuttt..setengah thn je kawen
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Heshe luruskah?
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by amyza at 23-3-2020 08:17 PM

Baru je kahwin kan. Tiap2 bulan rasanya dia celebrate monthsry bagi surprise kat bini dia. Puji bini dia wpun muda lagi tapi fikiran matang, tak mintak itu ini kat dia kira bukan mata duitan lah. Huhu
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 22-3-2020 05:45 PM
kaca jatuh..kek jatuh sama gitulah

Oh kek pun sama ya. Thanks info kim.k
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa dia cerita hal ex dia lebih2 ya. Kesiannya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
camne nk post gambar bagi besar...helpp
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
md_nana replied at 22-3-2020 05:37 PM
Baca cerita si alha ni dr ayat dia mcm x bersungguh nak pertahankan rumah tangga dia. Mcm dia ni seb ...

x straight
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah.. Syg nye la majlis sikit punye gah, kalo x ready, x ya la kawin.
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Alaaaaa.. apa nak heran wahai acik..tengoo je la nazimah tu.. gayah bottom memang tak kekal.... Lain la rizmania flexy, boleh membiak.. apa la sangat kalau gayah cerai.. hayooooo
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Jodoh x panjang...wife dia lawa ..majlis meriah..tp tu la kek tumbang kan hari tu..tp kalau jenis yg sanggup nak cederakan diri ni susah jgk la nak kekal lama boleh jadi psycho..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list