Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
305
View
3
Reply

Resepi Kari Ayam Pedas mudah dan sedap

[Copy link]

Author: bang_nsr       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-3-2020 09:26 AM | Show all posts |Read mode
Edited by bang_nsr at 22-3-2020 09:28 AM

Satu lagi resepi mudah untuk dicuba lebih2 lagi time susah nak keluar mcm sekarang ni


Link: Klik di sini


Chick_curry

Chick_curry
Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq iols boleh masak kari belajar dgn macik2 tapi tak minat kari. Kalau ada lauk kari makan je sampai licin

Best video masak nie, dapat ilmu baru lembutkan ayam dgn air dulu. Idak le tunggu lama

Kalau fam iols santan terus campur air masak sampai pecah minyak. Dapat ayam dan skin fluffy


Reply

Use magic Report

Post time 22-3-2020 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Just share my method la ye msk kari..
Rempah biasa I akan tambah cili kisar dlm 2 sudu utk 1 paket kecil serbuk kari..gaul +air skit..pastikan smp pecah minyak masa tumis rempah yg digaul cili ni..jgn lupa daun kari masa menumis..lg terangkat..yum2
I juga titikkn serai sebatang..

Utk daging selalu lps letak daging I campurkan air dl tunggu smp daging lembut skit..masukkn kentang & santan

Tp klu ayam, biasa I masukkn je santan terus sama kentang..sbb ayam cepat masak..

Mkn kari cecah dgn cekodok pn sedap
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2020 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kari daging lembu, kambing dan ayam aku suka style india. Takde santan dan pekat. Tiru cara mamazura ubuh daun ketumbar, bau dan rasa kari lagi mengancam.
Kalau kari ikan, ikut style kedah, belah2 utara tu sedap...tambah2 lagi kalau kari sembilang padankan dengan sambal belacan kedah.
Apa jenama serbuk kari yang selalu korang pakai?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list