Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12488
View
151
Reply

"Mata Dia Terbuka Separuh" - Amyza Aznan Dedah Simpan Rahsia Maya Matahari

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-3-2020 10:17 AM | Show all posts |Read mode
Semalam, kita dikejutkan dengan pemergiaan pelakon Myanaliza Ruslee atau lebih dikenali sebagai Maya Matahari. Arwah Maya dikhabarkan meninggal dunia akibat menderita penyakit kanser.





Foto: Instagram



Kehilangan seorang sahabat sejati yang sudah seperti saudara sendiri pastinya meninggalkan kesan yang sangat dalam. Itulah yang dirasai Amyzaa Aznan yang sempat berkongsi video di Instagramnya saat terakhir kali menatap wajah sahabat baiknya itu.


"Assalamulaikum. Kak Kaaia berada di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). Jenazah telah dibawa ke sini. Insya-Allah jenazah akan diselesaikan dan diuruskan esok pagi (pagi ini) dan akan bawa ke Machap, ke kampung Allahyarhamah.

"Syukur Allahmdulillah akhirnya Kak Kaaia dapat juga berjumpa dengan Allahyarhamah.

"Masa tengok jenazah tu memang mata dia terbuka separuh, tapi Alhamdulilah selepas Kak Kaaia bisik kat telinga dia, Maya, Mija datang, dia tutup rapat mata dia lepas tu," kata Amyzaa yang tidak dapat menahan sebak.





Foto: Instagram



Amyzaa banyak menyimpan rahsia Allahyarhamah Maya dan tidak pernah sesekali berkongsi dengan sesiapa sahaja. Tambah Amyzaa, dia bersyukur kerana diberi peluang berjumpa walaupun hanya jasad yang tidak bernyawa.

"Akhirnya dapat jumpa walaupun dia dah tidak bernyawa. Tapi takpa dapat juga jumpa, hilang rindu," ucap Amyzaa dalam satu video yang dimuat naik ke Instagramnya.


Tambah Amyzaa lagi, sudah 13 tahun mereka tidak bersua dan dia bersyukur kerana dia dan Didie Alias masih sempat 'berbicara' dengan jasad yang terbujur.

"Terima kasih sahabat, kau tunggu aku dan DD orang terakhir sampai. Terubat rindu. Walaupun hanya dapat berbicara dengan jasad.


"Al-Fatihah Myanaliza Bt Ruslee 13 May 1976 - 18 Mac 2020."



  



  



  



Salam takziah diucapkan buat keluarga dan sahabat handai Maya Matahari. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah, peritnya dugaan arwah kena sampai air bertakung kt dlm badan
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Tabahnya dia melawan kanser sendirian...keluarga dan kenalan terdkt je tau...
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Kawan baik tapi x jumpa 13 tahun? Meski dapat tau arwah ada kanser x dtg melawat selama 13 tahun?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga arwah ditempatkan bersama org2 beriman..
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:31 AM | Show all posts
13 tahun xjmpa..adehhh...duk jauh mngkin antara satu sama lain
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:32 AM | Show all posts
tak faham... kawan baik tapi tak jumpa 13 tahun...
13 minggu mungkin acceptable lagi

13 tahun
pastu ko kata ko sahabat baik

Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
13 tahun?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Nourul Depp komen tak tahu knp kena blok dgn arwah kat IG..

Motif sheols x tau.. ke buat2 tak tahu??  
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
awex^returns replied at 19-3-2020 10:32 AM
tak faham... kawan baik tapi tak jumpa 13 tahun...
13 minggu mungkin acceptable lagi


Kannn.. walhal duk satu industri.. mengarut kann.. lain lah sheols berkarya kat zimbabwe sana.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 19-3-2020 10:36 AM
Nourul Depp komen tak tahu knp kena blok dgn arwah kat IG..

Motif sheols x tau.. ke buat2 tak ta ...

Knp you? I pon tak tahu ni huhu
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:42 AM | Show all posts
lapar comments and likes....
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Bertakung ? Ascites? liver?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 19-3-2020 10:28 AM
Kawan baik tapi x jumpa 13 tahun? Meski dapat tau arwah ada kanser x dtg melawat selama 13 tahun? :' ...

sbb dia berubat sampai ke china .. cemana nak jumpa sayang oii
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by me12345 at 19-3-2020 12:09 PM

Alfatihah semoga dipermudahkan...

Just share sat .. pesakit kanser nk kena aman..gembira. .positif. kalau dtg pelawat doakan dan tolong utk mudahkan. Jgn bg sedih. Ataupun jgn ceramah pasal mkn elok apa atau supplement atau health product. Kalau ada yg uolls nk suh mkn..belikan bg free or tolong masakkan makanan berkhasiat. If not diam. Jgn promote product. Serabut.. dan satu lg..bukan semua org system badan sama..so keep ur  opinion to ur self. Sokong je they  olls. And satu lg..jgn mkn product kecantikan ka atau product nk sihat ..merapu rapu..nak pi melawat pun minta kebenaran nk lawat..kdg2 depa nk rest..mlm2 x tido..sakit etc..p.s./pengalaman family

Takziah untuk family maya..semoga husnul khotimah
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Hamboiii.... Takleh dibuat kwn kau ni sbnarnya, renoma. Kemahen tazzabar kau tayang chat sbaik shj org tu meninggal. Dahtu 13thn xjumpa?? Alahai. Pastu kann.... Apa mohtip kau nak bgtau kau simpan resia tu...? Nak tunjuk kau rapat? Org tu dah mati pun sempat nak tumpang glemer. Baideway, bukan kau jg ke bising pasal retis sorg yg sakit tenat tp xbgtau kau tu?? Tuhan tunjukk le knapa.. esok lusa kau meninggal, aib kau org buka nanti
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
ashilalat replied at 19-3-2020 10:28 AM
Kawan baik tapi x jumpa 13 tahun? Meski dapat tau arwah ada kanser x dtg melawat selama 13 tahun? :' ...

Bg pendapat iols la kan...kdg2 kawan2 yg jarang jumpe mcm ni kat, lagi hebat semangat setiakawan nye dr kawan2 ygv kesane kesini hashtag bff selalu fake n tikam kawan. Syukur la 13 tahun tak jumpa tp ukhwah tu kuat.
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
13 tahun x jumpa tp claim as besfren lepas tu da dpt berckp dgn jenazah otometik mata tutup rapat. Sebenarnya dia nk citer dia mmg kwn yg baik ke sampai mata leh tutup rapat?
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 11:19 AM | Show all posts
kak kaaia katanya.. mcm propa jah sheols ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2020 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
ye ye aje mata jenazah bole tutup lepas jumpa bff
btw takdenya kawan baik sampai 13 tahun tak jumpa...me ngan kawan baik dari jauh pun busuk2 pun setahun sekali
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list