Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
40666
View
595
Reply

"Tak Tahu Apa Cerita Menantu, Cucu..Hidayah Keluar Tanpa Pesan"- Ibu Arwah Abam

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 28-2-2020 10:50 AM | Show all posts |Read mode




Ibu arwah Abam, Sabariah Arshad mendakwa tidak tahu perkembangan menantu, Norhidayah Mohd Ali dan cucunya, selepas mereka meninggalkan rumah pada hari keenam arwah pergi.

  



"Dia tidak ada nombor telefon saya. Sama juga, saya tidak menyimpan nombor telefonnya. Jadi, saya tidak tahu keadaan mereka.

Saya tidak pernah menyuruh dan tidak melarang jika dia hendak keluar dari rumah yang disediakan arwah.

Norhidayah tidak cakap apa-apa ketika keluar dari rumah. Biarlah, saya pun malas hendak ambil tahu. Saya sudah tua dan tidak larat lagi," katanya yang dipetik dari Harian Metro.





Mengaku buta huruf, Sabariah berkata, dia tidak menyimpan nombor telefon Norhidayah kerana tidak tahu menggunakan telefon bimbit. Segala situasi cerita yang berlaku diketahui melalui penceritaan anaknya, Ali Puteh.

"Saya buta huruf dan tidak pandai menggunakan telefon bimbit. Jika hendak menelefon anak-anak, saya hanya menekan punat speed dial sahaja.

Pada usia sekarang, saya malas hendak fikir perkara remeh. Saya reda dan maafkan apa sahaja orang lakukan kepada saya.

Saya hanya fikir siapa yang nak bela dan beri saya makan selepas ketiadaan abang. Itu sahaja," katanya.


Dalam pada itu, warga maya menyelar tindakan akhbar Harian Metro yang sehingga kini masih mensensasikan isu kemelut keluarga arwah Abam dan menantu.




Kredit foto: Facebook Harian Metro






Sementara itu, sebahagian dari mereka masih tetap mendoakan arwah Abam dan mengharapkan hubungan keluarga arwah Abam dan menantu kembali pulih seperti sediakala.



Kredit Foto - Facebook Harian Metro



Ada juga yang menyokong tindakan Hidayah kembali tinggal bersama keluarganya.



Kredit foto: Facebook Harian Metro



Semoga urusan keluarga arwah Abam dan Hidayah dipermudahkan. - CARI





Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Knp story family arwah abam ni x di merge je dgn story lain..
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 10:58 AM | Show all posts
alaaaa ada lagi ke cite family ni.. huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 10:59 AM | Show all posts
Statement makcik ponnn. Mengundangg.. Mcm xde anak lain plak ye.. tu yg dok kat sebelah bejubah berkopiah tu tiang ke makcik, xle nak bela n bagi makan?  Stail n ckp mcm setad,pung pang pung  xkan selama arwah idup dia sorang je yg bela mak dia eh? Patotla pon dayah berambos, tengok ali n mak dia punya sembang, kalau aku pon xckp byk blahh terus.
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhh.. PU ali guna mak pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:06 AM | Show all posts
yang tolak kusi mokcik bedah yg pakai jubah putih  tu sape.nmpk suci macam malaikat jah penampilan heshe
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Halah2... makciiiik makcik.... cara makcik anak beranak bercakap pun dah tau keluarga makcik ni jenis mcmna. Risau sgt x de sapa nk bg mkn, yg beso2 gajah kt rumah tu apa??? Patung cendana ke?? Teruk sgt fmly ni. Elok la Dayah tu blk umah mak paknya. Kalau x mkn ati tgk perangai sorang2
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Kan dah ada thread nie... konpiussss poromersss nnt....merge pelissss
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:10 AM | Show all posts
bila tengok cara family arwah ni bercakap, aku dpt rasakan kenapa dayah keluar dari umah tu...
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
dah kenapa, bagus la dia balik rumah makpak dia, logik n rasionalnya ramai yg akan buat macam tu jugak kan?

macik fikir siapa nak bagi makan saja ye macik lepas arwah takde? ok macik, selamat makan

rumah yg arwah tinggalkan tu, duduk je la puas2 n makan2 dalam tu ye macik ye
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Mierafaziera replied at 28-2-2020 11:10 AM
bila tengok cara family arwah ni bercakap, aku dpt rasakan kenapa dayah keluar dari umah tu...

setujukkkkkk,hilang tempat bergantung apooooo
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:14 AM | Show all posts
anak yang rebut wallet dengan hp tu tak boleh bela bagi makan ke?
nampak sangat anak tak guna sampai mak sendiri pun fikir sapa nak bela lepas arwah tak ada..
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Ehh..kalau abg takde suruh la si ali plak tanggung acik ni.nampak sangat abam bread winner.ali pulak jgn nk jadi bewak hidup la
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:16 AM | Show all posts
Saya hanya fikir siapa yang nak bela dan beri saya makan selepas ketiadaan abang. Itu sahaja," katanya.

mengundang spekulasi liar ke makcik???
anak ko sorang tu je ke? yang dok tolak kerusi roda makcik nampak ala2 malaikat turun dari langit ke tujuh tu tak leh nak bagi makan ke camne??
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Ehh..kalau abg takde suruh la si ali plak tanggung acik ni.nampak sangat abam bread winner.ali pulak jgn nk jadi bewak hidup la
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasib la makcik sape nak bela lepasni. Ada anak lain semua mengabiskan beras je kan
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin ade sebab Allah ambil abam dulu..abam terlalu baik untuk keluarga ni..
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Acik baik diam jelah acik mcm menantu acik tu... Takyah nk menambah gula garam segala rempah ratus sgt...tak baik utk kesihatan...cukup2 lah anak makcik tu je yg tukang penambah rasa... Karang lg memudaratkan....semua citer simpan dlm kain je makcik...kekdahnya anak makcik pun xnak org bukak aib keluarga makcik...but now???
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:20 AM | Show all posts
aku tgok muka ali ngn mak dia ni x tau nape rasa panasss je. drama sgt family diorg ni.  manjang bagy statement nk salahkan balu

while si balu tenang2 takde bagy pape statement pn.  last statement pn cuma citer akhir hayat arwah. xde pon nk buruk2 kan family arwah. nampak bijak n classy
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Mula2 mcm sedih dan clueless dayah keluar tiba2 cakap biarlah macam lga dayah kuar boleh dia duk rumah tu aman2. Xkesah cucu langsung ek
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list