Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123
Return to list New
6129
View
53
Reply

[Jenayah] manohara pinot sekarang dah murtad ke kristian

[Copy link]

Author: qowem    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 28-2-2020 02:40 PM | Show all posts
nolya replied at 27-2-2020 06:53 PM
Correction Kak Dar.......suami Lydia Kandau bukan Rano Karno tapi alm Jamal Mirdad.


Ohh salah ya ... thanks :-)


Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 28-2-2020 02:45 PM | Show all posts
Bhinneka Tunggal Ika




U see - that is Indonesia
that concept of pancasila


sapa kata dasar dasar negara tak penting
ini lah ni
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
shark_eow7 replied at 28-2-2020 09:37 AM
indonesia ni tak pelik pon tukar tukar agama. yg namanya islam pon, ada laki kat indonesia, kt malay ...

Aikk ada macamtu? Macam kahwin 2 lelaki lah ini
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
drivethru replied at 28-2-2020 01:27 PM
Rina nose pun murtad jugak kan?

Asmirandah dgn Rianti Cartwright pun murtad juga.
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 08:38 PM | Show all posts
apa nak heran dgn indon...walaupun punyai rakyat islam teramai di dunia...tapi pegangan mereka samada serapuh tisu atau extreme mcm taliban...dia takder moderate tak ramai.... dan pelbagai lagi ajaran pelik2 boleh jumpa kat sana
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 08:48 PM | Show all posts
cairel_azlie replied at 28-2-2020 08:38 PM
apa nak heran dgn indon...walaupun punyai rakyat islam teramai di dunia...tapi pegangan mereka samad ...

betul betul cuma malaysia islam yang sebenar
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 08:49 PM | Show all posts

asas negara malaysia memang paling sempurna
Reply

Use magic Report

Post time 28-2-2020 08:50 PM | Show all posts
hanto replied at 28-2-2020 12:48 PM
betul betul cuma malaysia islam yang sebenar

abang troll saya ker? saya rasa iran yg sebenar!!
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 02:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Murtad?? Alamak DAP dah menguasai indon lar
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 03:08 AM From the mobile phone | Show all posts
dua_chzy replied at 28-2-2020 05:08 AM
Kezen hakak ada sorang menikoh Indo Muslim but sheol Kristian. Deyol pi nikoh di Singapork. Sana b ...

Ya kaka, illegal sebenarnya. Masa g Bali ada tanya supir iols pasal ni. Dia cakap orang kaya & retia boleh la kawen lain agama ni, asalkan ada ongkosnya, masuk sampul bagi pjbt agama terus lulus. Rakyat marhaen takda maknanya boleh buat mcm tu..Tu org2 sana actually tak suka dgn jbtn agama dieorg,
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 03:48 AM | Show all posts

So if one day lelaki islam kawin dgn si mano maka si suami kenalah dakwah banyak banyak sebab si mano ni percaya ada anak tuhan segala. Itu kan dah syirik. Macamana duduk dlm perkahwinan yang terang dan jelas si isteri mempercayai Tuhan ada anak?

So eloklah lelaki Islam berkahwin dgn perempuan Islam tidak nanti siapa yang nak kawin dgn perempuan Islam?
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Wei aku tak paham indon
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 29-2-2020 03:08 AM
Ya kaka, illegal sebenarnya. Masa g Bali ada tanya supir iols pasal ni. Dia cakap orang kaya & ret ...

Akak ni selalu lepak di Youtube. Sambil tengok video, sambil baca komen. Akak perhati, netijens Muslim Indo ni sebebarnya sangat kesah bab halal haram jugak, sama seperti netijens Muslim Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 29-2-2020 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 28-2-2020 09:35 AM
mmg ada
kalo di tanah ereb pun ada jah ereb lebanon yg kawen kristian-muslim
sbb bagi depa sesam ...

Sungguh la apa yg ko kata tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list