Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8728
View
182
Reply

[Politik] Parlimen bakal dibubarkan

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-2-2020 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by safriehalim at 25-2-2020 08:11 PM


Ada yg kata Mahathir nak jatuhkan DAP tapi ada yg tak tahu Mahathir cuba untuk kekalkan beberapa pemimpin DAP dan Amanah dlm kerajaan baru utk mengetepikan Anwar Ibrahim sebagai PM.

UMNO dan PAS bertegas tidak akan menyokong kerajaan yg ada DAP maka atok terpaksa U-turn dan letak jawatan sebagai PM dan deal balik utk cari majoriti mudah tanpa DAP, Amanah dan PKR namun atok telah memilih utk membentuk kerajaan perpaduan yg turut melibatkan DAP.

Yg duk jilat Mahathir tu sedar sikit, Mahathir bukan kisahkan DAP tetapi lebih kisahkan Anwar kerana Mahathir takut jika Anwar jadi PM, Anwar akan membalas dendam.

Kalau YDPA dapati masih lagi tiada sokongan majoriti untuk bentuk kerajaan kemungkinan besar parlimen akan dibubarkan.

Bersiap sedia untuk PRU-15.


BERITANasional
Selasa, 25 Februari 2020 | 6:58pm

KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN), Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) dan PAS berpendirian Parlimen dibubarkan bagi menyelesaikan kemelut yang melanda negara ketika ini.

Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata pendirian itu sudah dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Riayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, hari ini.

Katanya, pendirian itu dibuat berikutan ada cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan membabitkan beberapa pemimpin parti politik.

Berasaskan kemungkinan mahu dibentuk kerajaan perpaduan secara prinsipnya ia banyak bercanggah dengan dasar yang ditetapkan parti. Apa-apa perkiraan mestilah atas dasar parti.

Selepas parti berbincang, kita tidak boleh menyembunyikan kepada rakyat dan mohon Parlimen dibubarkan.

Biarlah rakyat yang menentukan, katanya pada sidang media di Menara Dato Onn di sini, hari ini.
IMG_20200225_194759.jpg
IMG_20200225_184909.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebaiknya bubar saja.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 06:51 PM | Show all posts
dia ni ahli parti mana
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 06:55 PM | Show all posts
tak abis lg kau jilat najib
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 06:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku ni tak kisah.. Mengundi ka or tak.. ASALKAN BUKAN PKR DAN DAP.

Mcm la aku tak biasa melangut tgg turn utk mengundi.

Diulang SPR jangan pilih 10/5/2020 utk Malaysia Mengundi, aku nak bersuka ria teman tok dating dgn uro.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Takdenya kena undi balik.. No money
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:04 PM | Show all posts
Ada PRU lagi bagus. Rakyat nak titik PKR, DAP cukup2 sampai depa merayu dikuburkan segera.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Klau pru pun mcm skang juga..sape yg nak jadi kerajaan sbb x tau nak tag team ngan sape..last2 mesti ada yg jadi kanggaroo gak
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga diperkenankan Agong
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok xpyh tunggu lg smpai 5 tahun la ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:31 PM | Show all posts
kumpulan2 tersontot ekoran coup yg gagal

- azmin zuraida and team
- Bersatu
- Pengimpi kerajaan khilafah yg berpesta sejak hari ahad

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Seriously, sapa checkmate sapa ni? Ke tak habis lagi. Semoga tak dapat pencen.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:38 PM | Show all posts
Bagi iols.... PRU pilihan yg terbaik.  Tapi asal bukan DAP...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
EJALTI replied at 25-2-2020 07:38 PM
Bagi iols.... PRU pilihan yg terbaik.  Tapi asal bukan DAP...

yea bkn dap.. kasi lenyap dr muka bumi
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Cina bergabung.. Melayu berpecah.. Emmm...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau pru balik nescaya pkr amanah ditolak pengundi melayu

Dap pulak ditolak cina
Just see
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:44 PM | Show all posts
klu buat PRU konfom2 la 11 mp pkr tu akan lenyap
Bersatu pun akan lenyap.... daddykasi mesti tgh berpeluh sakan
sanggup ke jilat ludah balik?
yg diludah tu sanggup ke terima balik


tersontot
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:45 PM | Show all posts
dino replied at 25-2-2020 11:39 AM
yea bkn dap.. kasi lenyap dr muka bumi

Yessss uols.....untuk agama Islam, untuk marhein Melayu dan Bumiputera, untuk institusi di raja.  Walaupun iols nyampah dengan sesetengah darah raja nih, tapi iols masih ingin mempertahankan.  Lihat la situasi sekarang, betapa penting kuasa YDA yg dapat bertindak dengan bijak.  
Doa2 kan la generasi2 raja2 akan dtg lebih cerdik dan bijak bertindak untuk agama Islam dan bangsa Melayu & bumiputera.  

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Laju game ni. Subuh tadi setuju, tengahari dah bantah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 07:49 PM | Show all posts
https://m.malaysiakini.com/news/512106

LANGSUNG

7.05 malam: Gabungan Parti Sarawak (GPS) sepakat untuk memberikan sokongan mereka kepada Dr Mahathir Mohamad.

Ketua Whip GPS, Fadillah Yusof, berkata semua 18 ahli parlimen mereka menyatakan pendirian itu semasa menghadap Yang di-Pertuan Agong sebentar tadi.

Katanya keputusan itu dipersetujui sebulan suara oleh kepemimpinan tertinggi GPS.

Kenyataan itu diterima sejurus selepas PAS dan Umno bersepakat menarik kembali sokongan mereka kepada Mahathir untuk menjadi perdana menteri.

6.40 petang: Umno dan PAS menarik balik sokongan mereka kepada Dr Mahathir Mohamad petang ini.

Menurut Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa, hal itu kerana Mahathir mahu membentuk kerajaan dengan menyertakan sekali DAP, sedangkan ia bercanggah dengan pendirian parti itu dan PAS.

Katanya, Mahathir juga memberitahu beliau bercadang membentuk kerajaan perpaduan dengan membuat lantikan menteri berdasarkan kapasiti individu, bukan parti.

"Sokongan yang kita beri kepada Tun (Mahathir) untuk membentuk coalition tanpa DAP terpaksa kita tarik balik dan SD yang kita sampaikan itu terhad kepada membentuk coaltion tanpa DAP.

"Apa-apa yang selain dari itu maka sokongan kita itu tak sah.

"Sokongan yang telah diserahkan pada Ahad lalu kita tarik balik," katanya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list