CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 9665|Reply: 47

Isteri Dedah 10 Tanda Sebelum Abam Bocey Meninggal Dunia

  [Copy link]
Post time 25-2-2020 11:44 AM | Show all posts |Read mode
Kehilangan Abam Bocey memang benar-benar memberi kesan kepada industri hiburan tanah air.


Rakan artis, peminat, keluarga semua merasai kesedihan.


Foto: IG


Meninggal pada 10 Februari lepas, balu Abam Siti NurHidayah Mohd Ali, 28 berkongsi kepada Gempak tanda-tanda sebelum pelawak itu meninggal dunia.


Kata Hidayah, sebulan sebelum 'pergi', Abam nak balik ke kampung mentua untuk makan beramai-ramai.


Biasanya kalau masa makan, arwah akan berada di meja makan tapi masa itu dia nak makan sekali bersila di bawah. Pucuk ubi yang dimasak isterinya dimakan juga walaupun keras.


Foto: IG


Selain itu arwah Abam juga pernah kata dia tak pernah jemu dengan masakan Hidayah dan minta dimasakkan telur dan sayur-sayuran setiap hari.


Arwah juga membawa Hidayah dan Hamzah ke mana sahaja dia pergi. Sampai reharsal MLM pun di Johor pun dia bawa. Sebelum ini tak pernah dan ia merupakan kali pertama dan terkahir sepanjang perkahwinan mereka.


Arwah juga teringin makan asam pedas dan cendol. Nasib baik dapat merasa dan kena dengan tekak.


Pada Hari Jumaat sebelum meninggal, arwah ada berkata kepada kawan-kawannya, "kalau aku buat salah, aku minta maaf tau."


Malam sebelum tidur, arwah peluk Hidayah dan Hamzah sambil saling memandang dan berkata, "sayang kalau abang takda, jaga diri, jaga anak tau".






Foto: IG



Hari Sabtu, Abam demam dan sakit kepala. Hidayah masuk bilik dan Abam mengulangi pesanan yang sama.


Hari Ahad, arwah mengadu tak larat dan sakit kepala. Abam minta dimandikan dan kemudian makan nasi dan sup ayam bersama-sama.


Dalam pukul 2 pagi, arwah minta mandi sebab panas. Walaupun dalam keadaan sakit dia sentiasa tanya Hidayah okay atau tidak.


Foto: IG






Pukul 5 pagi, arwah cakap nak rehat dan kebetulan Hamzah merengek nak susu.


Arwah tidur di belakang Hidayah dan bila bangun Hidayah perasan hidungnya berbuih.


Al-Fatihah untuk arwah Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 25-2-2020 11:55 AM | Show all posts
Al-Fatihah untuk arwah Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan.. aka Abam.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Sudah sudahlah tu cerita pasal abam semua dah tau and overrated dah. Kenang dalam doa cukuplah. Al fatihah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Al Fatihah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:10 PM | Show all posts
arwah ayah aku dulu pun itu la perkataan terakhir diucapkan...'ayah nak rehat...' katanya
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:46 PM | Show all posts
Alfatihah kepada Abam.
Sesetengah netezin ni kalau cerita pasal BCL ngan arwah Ashraf, laju je menerima dan puji, double standard sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:48 PM | Show all posts
annadonna replied at 25-2-2020 12:04 PM
Sudah sudahlah tu cerita pasal abam semua dah tau and overrated dah. Kenang dalam doa cukuplah. Al f ...

ok jer..lagipun benang ni xsama sblum ni..tajuk pn dh lain...so forrumers jg2 ya..jgn OT pasal pusaka2 ni.....sementara nk tunggu pengumuman tun...lmbt bebenor!
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Pada i, Sangat sakit bg seorang isteri untuk mengenang saat2 akhir bersama arwah suami..
I pesan pd kkk i dulu.. Jgn biar terbit rasa menyesal atau terkilan atas apa je kekurangan kita rasa masa saat akhir tu, atas apa Perkara yg kita xsempat buat..

Alfatihah buat arwah2
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 25-2-2020 12:52 PM | Show all posts
Oklah dia nak citer masa masa akhir dia dengan suami.

kenangan akhir bersama arwah
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedih baca ni kt astro gempak semalam. Doramg g umah dayah interbiu kan.

Sedih part abam asik nk dayah ngn anak dia ikut kemana g walopun lewat malam.
Pastu asik ulang masakan isteri dia tanpa jemu
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
syg nya abam kat isteri dia.... harap dayah kuat semangat yer...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 12:56 PM | Show all posts
Haih.. walaupun aku dah penah lalui apa yg dayah, bcl, nora, dll lalui ni, aku tetap rasa sayu baca cerita2 mcm ni.

orang kalau bercerai talak, rindu sikit2 masih boleh jumpa atau tgk dr jauh. bila bercerai mati mcm ni... Allah....

Semoga jgn la aku lalui lg hal yg sama.  
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Tolonglah jgn bg cheq menangih
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 02:37 PM | Show all posts
Em sedihnya baca..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 02:46 PM | Show all posts
arwah memang baik dengan semua orgkan..alfatihah. moga dimudahkan urusan keluarga dia berbaik.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga tabah dayah..
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 25-2-2020 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Good sharing .. Baru first dengar dari mulut dayah sebelum ni byk org lain yg share
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Comey gambar kat sawah tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
addved replied at 25-2-2020 12:46 PM
Alfatihah kepada Abam.
Sesetengah netezin ni kalau cerita pasal BCL ngan arwah Ashraf, laju je mene ...

Tak kot... dkt indon lg lah terang2 depa melahar.... kat sini masih sopan lagi ayat2 kt...
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2020 03:04 PM | Show all posts
Al Fatihah Abam..

Keep strong Dayah <3
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-8-2022 01:11 AM GMT+8 , Processed in 0.086451 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list