Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
972
View
26
Reply

[Dunia] GST

[Copy link]

Author: matamata    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-2-2020 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Amacam?
Nak GST ke SST?..... Takkan tak pandai2 lagi kot?
Single Polls, Total 41 Users voted
97.56% (40)
0.00% (0)
2.44% (1)
Your User group have no permission to vote
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-2-2020 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Ura2 kerajaan nak tukar ni.... Cemana dgn sistem cukai?  
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
asalkan bukan DAP
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 11:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau kembalikan GST aku harap jangan sampai 6% tapi bawah la.

Dan kalau kerajaan campuran baru ditubuhkan.. Aku harap berhenti la berpolitik antara satu sama lain. Tapi sama2 baiki negara. Then dah cukup masa utk mengundi.. Biar rakyat menilai dan memilih.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 11:59 AM | Show all posts
GST beribu kali lagi baik berbanding DAP
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha.. aku pun teringat benda ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:45 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:46 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:48 PM | Show all posts
sarah82 replied at 24-2-2020 11:51 AM
Kalau kembalikan GST aku harap jangan sampai 6% tapi bawah la.

Dan kalau kerajaan campuran baru  ...

betul tu wahai saudariku sarah, mulakan dengan 1 peratus, kalau tak memberangsangkan naik kepada 2 peratus, kalau tak bagus naik kepada 5 peratus, kalau tak bagus jugak naik kepada 10 peratus. 6 peratus kadar yang tidak bagus, angka enam itu angka yang telah menjahanamkan kerajaan terdahulu kerana menyusahkan pengiraan. KALAU GALAU terjadinya kerajaan terbaharu, aku menunggu penyokong2 pembangkang yang baru itu menjadi pakar ekonomi bercerita akan bankrapnya negara kita ini.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:50 PM | Show all posts
tak nak cukai boleh?

tapi at the same time nak

kereta murah
tol free
minyak murah
pundidikan purcuma
nk lrt byk2
nak rumah murah
nak bla bla bla bla bla
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnyLever replied at 24-2-2020 12:48 PM
betul tu wahai saudariku sarah, mulakan dengan 1 peratus, kalau tak memberangsangkan naik kepada 2 ...

Kekeek.. Tak maksud aku..dah kalau GST nak dikembalikan.. Hapuskan semua cukai yg baru buat.. Dan GST dikenakan under 6%..mula dgn 4% dulu ka..

Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:53 PM | Show all posts
sarah82 replied at 24-2-2020 12:51 PM
Kekeek.. Tak maksud aku..dah kalau GST nak dikembalikan.. Hapuskan semua cukai yg baru buat.. Dan  ...

4 peratus angka yang tak bagus, maaf ya kita kena guna angka yang bagus yang lebih pragmatik
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:54 PM | Show all posts
AbukRokok replied at 24-2-2020 12:50 PM
tak nak cukai boleh?

tapi at the same time nak

boleh, tubuhkan negara kau sendiri dalam permainan video kau tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnyLever replied at 24-2-2020 12:53 PM
4 peratus angka yang tak bagus, maaf ya kita kena guna angka yang bagus yang lebih pragmatik

Hahaha.. Cina kata 4 tu sial.. so kita guna la 5%.
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnyLever replied at 24-2-2020 12:53 PM
4 peratus angka yang tak bagus, maaf ya kita kena guna angka yang bagus yang lebih pragmatik

Kang amek 8% ade ong kang...hahaga
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
janji dapiq melingkup ke laut dalam
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Letak 4% pun memadai
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 24-2-2020 12:50 PM
tak nak cukai boleh?

tapi at the same time nak

Beli la pulau sendiri deknon kehkeh
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnyLever replied at 24-2-2020 12:53 PM
4 peratus angka yang tak bagus, maaf ya kita kena guna angka yang bagus yang lebih pragmatik

Patut la takda level 4 lift ioul choiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2020 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Effective tax system katanya
Screenshot_20200224-185904.jpg
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list