Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
74251
View
1905
Reply

Mohon Maaf Pada Kakak Ipar, Ali Puteh Sedia Undur Diri Dari Dunia Seni

  [Copy link]

Author: Sarirsa    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 22-2-2020 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by munchkin at 22-2-2020 03:32 PM
ffbeauties replied at 22-2-2020 02:22 PM
Agama mana yang kata wanita kurang akal, kurang agama?


Termasuklah mak dia yg melahirkan dia?
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-2-2020 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
rantaikendoq replied at 22-2-2020 03:14 PM
kurang agama tu bermakna sebahgian dr rukun 2 agama mereka tidak dpt lakukan
samalah spt budak2 bel ...

Belajar agama Yang terbaik adalah talaqi dgn alim ulamak pewaris Nabi..dengan menghadiri majelis ilmu...paling utama belajar mengenai aqidah..mengikut fahaman salafussoleh..faraid ni Salah 1 cabang fiqh Dan hukum mempelajari adalah fardu kifayah..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sojambu at 22-2-2020 03:31 PM

Sheols pun nak mncapub jugak.. Sibuk sgt nak selit selagi boleh limelight, iols rengsa amat yacchh
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
TravellingBear replied at 22-2-2020 02:55 PM
Zaman nabi pon pompuan pegi berperang. Hantar makanan kat gua , pegi sorang2 , rawat tentera ceder ...

Ckp pasal mak dia kot.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
munchkin replied at 22-2-2020 03:29 PM
Termasuklah mak dia yg melahirkan dia?

kan.. siannya depa dpt mak kurang akal kurang agama..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
munchkin replied at 22-2-2020 03:29 PM
Termasuklah mak dia yg melahirkan dia?

pompuan2 yg dia derma sperm ?

Anak pompuan hasil sperma dia???
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
miss_strangers replied at 22-2-2020 03:29 PM
Belajar agama Yang terbaik adalah talaqi dgn alim ulamak pewaris Nabi..dengan menghadiri majelis i ...

Terima ksih atas ingatan ini. Insyaa Allah sama-sama kita
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
TravellingBear replied at 22-2-2020 03:34 PM
pompuan2 yg dia derma sperm ?

Anak pompuan hasil sperma dia???

Sama lah akal takde. Agama pun kurang or 0 kot. Senang dibuli buli kaum lelaki. Dimomokkan. Biar dia.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
arasham replied at 22-2-2020 03:33 PM
kan.. siannya depa dpt mak kurang akal kurang agama..

What to do. Senang lah ditendang ke sana ke mari. Jangan didik perempuan pandai, bola depa kecil too handle.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
kita kat sini semua rata2 berpihak pd dayah bukan sbb kita kenal dayah... kita pon xtau baik buruk dia. tp kita sakit hati bila hak dia dan ank dia seolah dinafikan. mcm mn kita tau hak dayah ni dirampas?? melalui record iv si ali ni dgn wartawan.malah melaui iv alip sukri juga kita blh nilaikan keadaan si dayah ni.. dia x ckp byk pon. jwb pon takut2. agaknya kalo dia jenis mulut mcm ritrud. mau terjun gaung si ali sekeluarga. habis di bogelkan hal sbnr. yg kita tau dr mulut dayah x sampai 10% pon gaknye dr keseluruhan cerita sbnr. kalo baca komen org2 yg katanya pernah ada dirumah arwah dan nmpak mcm mn dayah diperlakukan..rasanya byk lg yg dayah pendam simpan
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
rantaikendoq replied at 22-2-2020 03:14 PM
kurang agama tu bermakna sebahgian dr rukun 2 agama mereka tidak dpt lakukan
samalah spt budak2 bel ...

X kene mengena lgsung ape ko ckp ngan topik skrg ni....td kate nabi yg ckp??hadis mane ni????

Tet tet tet penonggang agame detected.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
sojambu replied at 22-2-2020 03:29 PM
Sheols pun nak mncapub jugak.. Sibuk sgt nak selit selagi boleh limelight, iols rengsa amat yacchh

ishh sibuklah dia ni. rengsa betol
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku ikut kes ali ni la baru ku tahu ada yg pro-ali kata balu tak boleh keluar rumah utk 4bulan sbb tu la mak arwah yg bawa anak arwah pegi klinik..sbb tula tak boleh bagi kereta dekat balu..konfius pulak sbb sebelum ni kes2 kematian keliling aku ada je balu keluar rumah beli brg2 harian, pergi bank, klinik ,habis cuti tak lama pergi kerja pulak..
Mcm mana tu ye kalau sampai 4bulan tak boleh keluar rumah..hmmm
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
nuno replied at 22-2-2020 01:58 PM
Kalau terlajak laris camne pulak..kikiki

Jadilah macam Aliff Shukri wakakakaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg hang samakan kakak ipaq hang ngan binatang tu kenapa? Dari situ pun dh nampak peribadi sebenar ko, Ali. Dlm marah lah hati budi seseorang tu terpancar dgn nyata. Org mungkin lbh memaafkan ko kalau tak sebab perkataan 'binatang' tu. Itu kan orang yg arwah a abg ko sayang, tergamak ko hina dia mcm tu sekali. So tak pyh la nak acah2 alim buat pc pakai kopiah, ckp mcm ustaz2 siap berslang Arab bagai. Kami meluat. Stop la buat pc cuba nak explain mcm2, lg byk ko ulas lg busuk nama ko. Shut up. Dayah, ko cari la lawyer yg bagus utk tlg uruskan hal ni supaya hak ko betul2 terbela. Dah nampak jelas Ali ni x leh harap. So Ali, Sila lah berambus dari pentas lawak. The damage to your image is beyond your control sudeehh... Lagi pun ko takde la berbakat sgt...
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Batasan Hukum Semasa Dalam Tempoh `Iddah Kematian Suami


i.       Bagi wanita yang ber`iddah kerana kematian suami,Islam telah menggariskan cara-cara tertentu sepanjangmereka berada dalam tempoh tersebut.  Antara perkara-perkara yang mesti dipatuhi oleh mereka ialah:

a)            Haram menerima pinangan lelaki ajnabi.  

b)            Haram berkahwin dengan lelaki ajnabi. Jika perkahwinan dilangsungkan juga semasa dalam tempoh tersebut, pernikahan itu adalah tidak sah dan pasangan tersebut wajib dipisahkan.

c)            Tidak dibenarkan keluar rumah termasuk untuk bermusafir, kecuali dalam had dan batas yang diperlukan sahaja.  Antara keperluan penting yang membolehkan keluar rumah ialah untuk bekerja, mendapatkan rawatan perubatan, membeli barang-barang keperluan asasi (sekiranya tidak ada ahli keluarga atau orang lain yang amanah boleh melakukannya) dan keperluan-keperluan lain yang penting dan mendesak, dengan syarat mereka dapat menjaga peraturan dan adab-adab seperti yang disyariatkan Islam.  Keharusan untuk keluar rumah ini juga hanya tertakluk pada waktu siang dan tidak pada waktu malam.  Namun, pengecualian diberikan kepada individu yang tidak mempunyai pilihan dan perlu bekerja pada waktu malam seperti doktor, jururawatdan sebagainya. Bagi larangan bermusafir, ia termasuk larangan untuk  menunaikan ibadat fardu haji dan umrah.

d)            Berpindah atau tinggal di rumah lain yang bukan menjadi kebiasaannya tinggal sepanjang tempoh perkahwinan. Namun, sekiranya terdapat bahaya dan kemudaratan yang boleh mengancam keselamatan nyawa dan harta benda seperti banjir, tanah runtuh, gempa bumi dan sebagainya, mereka dibolehkan keluar dan meninggalkan rumah tersebut sehinggalah bahaya atau kemudaratan tersebut hilang atau dapat diatasi.

e)            Wajib berkabung sepanjang tempoh `iddah.  Oleh itu, sepanjang dalam tempoh tersebut, mereka wajib meninggalkan semua perkara yang mempunyai unsur-unsur berhias sama ada pada pakaian atau tubuh badan.  Termasuk dalam larangan berhias ini ialah:

i)         Memakai pakaian berwarna terang atau berwarna-warni yang boleh menarik perhatian orang yang memandang;

ii)        Memakai barang-barang kemas walaupun sebentuk cincin, gelang, rantai dan barang-barang perhiasan lain yang diperbuat daripada emas, perak dan permata;

iii)       Memakai wangi-wangian pada anggota badan, rambut dan pakaian; dan

iv)       Bersolek, memakai celak, berinai dan memakai minyak rambut serta perbuatan-perbuatan lain yang dianggap sebagai berhias pada pandangan masyarakat setempat.

ii.            Perintah berkabung ini hanya dikhususkan kepada suruhan meninggalkan hiasan tubuh badan dan pakaian sahaja, tidak termasuk hiasan tempat tinggal, bilik tidur dan sebagainya.

iii.           Justeru, walaupun wanita berkabung dilarang daripada berhias, ini tidak bermakna mereka perlu mengabaikan aspek kebersihan dan kesihatan diri serta ahli keluarga. Malah, mereka wajib menjaga kebersihandan kekemasan diri, pakaian dan tempat tinggal sepanjang tempoh `iddah dan berkabung itu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh je keluar rumah bukan mcm penyokong ali sibuk2 ckp balu tak boleh keluar rumah 4bulan10hari sbb tu kena serah semua pada ali yg uruskan..memandai je..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Meluat aku tgk Ali ni. Ko menangis ke hulu ke hilir sedih sebab abang kau dah meninggal. Tapi kau menganiaya isteri & anak arwah. Itu ke tanda kasih syg seorg adik kepada abang dia. Kalau ya pun tak suka akak ipar, kenangkan la anak sedara yg dh jadi anak yatim tu. Kau tak takut ke balasan Allah menganiaya & makan harta anak yatim? Puii la...sedih la sangat. Hipokrit!!

Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
babai ali..p la bisnes kluakn produk kosmetik ka,kesihatan ka..kotla boleh laku..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
pumpkingirl replied at 22-2-2020 03:45 PM
Aku ikut kes ali ni la baru ku tahu ada yg pro-ali kata balu tak boleh keluar rumah utk 4bulan sbb t ...

Dorang... bab bab cenggini aleh2 ikut yislamik... bab poligami oso
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list