Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
94597
View
2710
Reply

Setelah Seminggu Abam Tiada: Ali Putih Dan Balu Abam Berkrisis?

   Close [Copy link]

Author: Jiddin    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 19-2-2020 10:42 PM | Show all posts
why gelaran heols Ali Puteh walaupun tak la putihhh? anyone care to explainnn?
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 19-2-2020 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
edoraixora replied at 19-2-2020 02:31 PM
Yg kat meletop tu, ali cakap kalau kak ipar dia nak duduk rumah tu duduklah. Tapi kalau 1 hari nan ...

Wow.. sampai cam tu sekali ckp. Padahal abg dia ada anak dgn k.ipar tu.. Tak kesian ke ngan anak buah, anak yatim pulak tu.. dah tu baru je suami org tu meninggal.. i cannot husnuzon ngan ali
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
sorrylah... aku memang tak pernah suka si ali ni
sejak dia join lawak aku rasa dia buat2 sangat.. tak natural
aku tak tau pon dia ni adik arwah, sampai arwah meninggal
bahasa dia panggil binatang pada balu arwah tu sangat jahat ok
baru je orang puji2 arwah jaga adik beradik
dia sekelip mata musnahkan
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
iols rse family arwah ni insecure kalau dayah kawen lagi..dia muda kot..ape ke bebal sgt depa ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
clarizsa replied at 19-2-2020 10:20 PM
I pun meluat alipsukri
Tapi ada hikmah la juga alip ni mengantoikan hal sebenar
Kalau bukan sbb al ...

Kn.kalau tak dayah ssenyap jer,ali pulak senang
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
i cuma harap mak arwah berlapang dada..i tau dia pun ada bahagian dalam faraid..tapi jangan la terlalu berkeras nk tuntut mcm2 dgn balu arwah..kesiankan la dia..dia ada anak kecik lagi..kalau btul la fmly dia insist jugak nak tuntut macam2..cth mcm kereta..balu arwah bayar je la dekat mak arwah ikut bahagian dia berdasarkan nilai semasa harga kete tu..huhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
beloomberk replied at 19-2-2020 10:05 PM
Katanya balu abam ni x dpt apa2.. Kereta pon x dpt dekat dia.. Anak dia sakit nk bwak p klinik pon x ...

xptt la buat mcm tu.. Ptt hp kereta bg ke balu abam.. Senang die nk uruskan ape2.. Hutang arwah ke.. Urusan ank ke urusan diri sndr lg
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
gummiebear replied at 19-2-2020 10:31 PM
Bab2 harta pusaka ni kena selesai secepatnya. Bagi kepada yang berhak. Ni sampai wallet hp semua kau ...

kan.. dok pk jugak xleh ke benda2 kecik camtu bg pd wife arwah je. lagi2 phone tu. sampai tu pon ampa nk sesah..tentu byk kenangan dlm tu kan
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Terlajak perahu boleh ditarik

Terlajak kata buruk padahnya

Tak baik menuduh kak ipar yg baru jadi balu mcm tu

Apa pun bawa berbincang dgn keluarga

Jgn bincang kat social media
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
nuril86 replied at 19-2-2020 10:31 PM
tertanya2 jugak.. klwpon xnk bg keter besar.. bgla myvi supaye senang balu arwah tu nak bergerak j ...

terfikir hal yg sama. bagi la sebiji keta. senang wife arwah nk gerak ke mn2 dgn anknya
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya kat dayah n hamzah..sepatutnya dibantulah lagi..moga urusan dayah dan hamzah dipermudahkan
Ali dah binatangkan kak ipar tu taknk plk kalah ye..sorry tak bole nak sangka baik dah
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg si ali ni beria sgt dah kenapa? Jgn buat main harta ni,lagi2 hak anak yatim. Biar harta arwah tu dpt kat yg berhak,yg lain jgn menyibuk la
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:53 PM | Show all posts
krustykrab replied at 19-2-2020 10:21 PM
Dulu aku ads komen pasal2 faraid ni..tp biasala jawapan...suruh kita redho je..

pernah juga terbaca walaupun buat hibah kalau berlaku kematian... hibah tu tetap akan tertakluk pada faraid walaupun hibah. betul ke?

Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Fazzbulous replied at 19-2-2020 10:32 PM
i baca komen dkt ig si ali ni..katanya masa interview tu..balunya ckp dah balik rumah parents..sbb ...

tak boleh patutnya kan? balu yang kena bahagi-bahagi sama rata ikut atas ihsan dia. Tapi wajib lebihkan si balu dan anak lelaki. Lepas tu mak ayah arwah. Ke iol salah?

Kesian la hamzah kalau barang arwah ayah semua kena sapu. Apa kenangan yang tinggal. Macam jam ke, kasut ke, baju-baju arwah yang elok tu bagi la kat anak.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
arwah abam pergi, kita semua tangisi. bertapa orang semua sayang arwah abam. semua respek abam masa dia hidup, apa dia buat senyap senyap. bantu semua orang.. tapi alih alih cerita gini pulak keluar. cerita harta harta pulak. aduh.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
ReginaGeorge replied at 19-2-2020 02:40 PM
Ada sesuatu ke dalam handphone tu? Ada simpan password account bank? Ada simpan perbualan rahsia ant ...

hp mungkin online banking so klw nak buat transaksi otp akan dpt kat no yg didaftarkan... wallet ade kad bank... cume nak tahu jelakan... sekiranya arwah dh xde.. bank akan stopkan akaun tukan.. so proses dia brape lame eyh blh kluarkn duit utk kegunaan waris yg tinggal...
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
NNE replied at 19-2-2020 10:35 PM
Ye betul2..macam tu dia cakap..siap ganti nama kau lagi..dah lain macam tapi husnuzon je semalam.. ...

dia ni  mcm x hormat sil dia, mngkn dia rasa harta tu berhak atas kuarga dia sbb harta dan segala aset tu semua arwah cari selama ni
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Fad ngan aceh tu nnt kluaq le stetmen kata ni hal kuarga x nk masuk campoq..tp meratibnye kemain...
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
kierakirana replied at 19-2-2020 02:51 PM
terfikir hal yg sama. bagi la sebiji keta. senang wife arwah nk gerak ke mn2 dgn anknya

masalahnye dua2 dia x bagi...
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2020 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Si baran dah tunggang agama. Dan2 ingat Allah.
Masa ko membinatangkn sil x ingat Allah pulak.
Masa ko planning nk rampas hak ank yatim tak ingat Allah pulak.
Ini teguran untuk dia tapi rasa macam tak insaf pun si baran ni. Lagi ajak si belut bergaduh.
Bini si baran ni tak nasihatkn ke suami dia

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list