Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1349
View
33
Reply

[Tempatan] Cikki dan anak lelaki sulung menagih dadah, sorang anak umur 8 tanun x pergi sekolah, yg bayi pulak x der sijil lahir, di bagi munum air masak jah....sedihnya

[Copy link]

Author: Modngengade       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-2-2020 11:55 AM | Show all posts |Read mode



Ketua Pegawai AADK Hilir Perak, Najmiah Hanafi berkata, mereka ditahan bersama dua individu lain ketika sedang tidur di rumah berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, rakan mereka iaitu lelaki dan wanita berusia 19 dan 29 tahun itu dibebaskan selepas ujian awal saringan air kencing dijalankan mendapati mereka negatif dadah.

Dua beranak itu didapati positif dadah iaitu wanita berusia 35 tahun positif opiat manakala anak lelakinya berusia 19 tahun pula positif methamphetamine.

Mereka dipercayai sudah terbabit dalam penyalahgunaan dadah sejak beberapa tahun lalu, ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, dalam serbuan itu, mereka turut menemui tiga lagi anak wanita terbabit termasuk bayi berusia empat bulan di rumah yang dalam keadaan daif dan tidak terurus.

Keadaan bayi itu tidak terurus dan ibunya hanya memberi air masak kepadanya kerana wanita itu tidak berkerja dan tidak mempunyai sumber pendapatan.

Seorang anak wanita itu yang berusia lapan tahun tidak bersekolah manakala dua lagi yang berusia empat tahun dan bayi terbabit tidak mempunyai sijil lahir, katanya.

Najmiah berkata, operasi itu dijalankan secara bersama dengan agensi lain untuk membantu dua beranak terbabit mendapatkan rawatan dan keluar daripada belenggu penagihan dadah.

Beliau berkata, dua beranak itu ditahan mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983 dan anak yang ditinggalkan akan mendapat perlindungan sewajarnya.

Katanya, pihak JKM membawa tiga anak suspek ke Klinik Kesihatan Chenderong Balai untuk pemeriksaan dan dirujuk ke Hospital Teluk Intan untuk tindakan selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 18 Februari 2020 @ 11:16 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Rasa nak tunjal2 kepala mak yang pengaruh anak buat benda x elok ni dan abaikan kebajikan anak....
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Ntah2 sumbang mahram. Kesian budak2 tu yg tak g sekolah,takde birth cert. Semoga nasib diorang terbela.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Umur 35...anak dah 19 tahun ..maknanya umur 16 dah kawin. ..kesian anak hidup hancur sebab mak hisap dadah. ...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:06 PM | Show all posts
Mak menagih macam mana nak harap untuk didik anak2 jadi baik pasti akhirnya ikut cara dia juga eloklah JKM yang jaga
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:15 PM | Show all posts
ibu 35
ank sulung 19

dpt anak masa umor 16

cikki jenih jaga burit dia saja...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:23 PM | Show all posts
Edited by salimrock at 18-2-2020 12:24 PM

tak baik ko,

ni namanya rezeki...





tp kasihan ar budak2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnya tengok bebudak tu peluk mak dia
Hanat punya mak..kesian bebudak tu..elok ada mak..mak plak penagih..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:36 PM | Show all posts
anak2 tu siapa bapaknya? kalau sejenis prmpuan lorong tp dlm pic tu bertudung hehe. ntah la apa nak jd. keluarga lain mana? tak kesian kt betina ni kesian la anak2 kecik dia tu je. baru 4 bln baby tu kesiannya
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:53 PM | Show all posts
kesiannya.. apa lah nasib anak2 tu nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
manehnya replied at 18-2-2020 12:15 PM
ibu 35
ank sulung 19


ok la tu.tak buang baby dalam tong sampah,longkang.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
sedihmya tengok anak2 dia...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Laaa kesiannye....kenapa jadi macam tu ? Keluarga sis ni tak bantu dia ker....silap percaturan sis ni.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Nk nangis pulak rasa tgk baby 4bulan tu bg mnum air msk je., terus terbayang muka ank aku.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan ni mesti dah dibuang keluarga. Sbb tu beranak masa umur 16 tahun! Sian anak2 yg jadi mangsa
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Teluk Intan ni maju sebab kaum Cina je....kaum dadah boleh ke majukan Teluk Intan kalau asyik mabuk candu.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:06 PM | Show all posts
beli dadah ada pulak kau duit ya? nak beli susu anak takde duit?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 02:21 PM | Show all posts
itik_kuning replied at 18-2-2020 02:06 PM
beli dadah ada pulak kau duit ya? nak beli susu anak takde duit?

i rasa sheoul churr utk mendapatkan dadah..teringat pulak kisah Homeless To Harvard

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa bapa kpd baby yg paling kecik ittew???...lebih2 lagi tak berdaftar kelahiran. Misterius nusaentero sangatttttt...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Austranesia replied at 18-2-2020 01:06 PM
ok la tu.tak buang baby dalam tong sampah,longkang.

Ye lah bleh dpt anugrah ibu mesali... Mendadih togedergeder
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list