Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1524
View
43
Reply

TH Tutup 4 Hotel, Bagaimana Pula Nasib Pekerja?

[Copy link]

Author: hussaini4675       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-2-2020 10:54 AM | Show all posts |Read mode
TH Hotel & Convention Centre Terengganu. Kredit foto: Facebook


TH Hotel & Residence Sdn Bhd (THHR) yang merupakan anak syarikat Lembaga Tabung Haji akan menutup operasi empat hotel di bawah kumpulan itu mulai 1 April 2020.


Merujuk kepada surat bertarikh 17 Februari 2020 yang tular dalam media sosial, empat hotel tersebut adalah TH Hotel Kota Kinabalu, TH Hotel & Convention Centre Alor Setar, TH Hotel Penang dan TH Hotel & Convention Centre Terengganu.


TH Hotel Kota Kinabalu. Kredit foto: TH Hotel


Seperti yang dijelaskan dalam surat itu, penutupan operasi dan perkhidmatan keempat-empat hotel tersebut adalah tidak dapat dielakkan.


"Operasi dan pengurusan hotel-hotel yang terlibat tersebut telah dan/atau akan diambil alih oleh Urusharta Jamaah Sdn Bhd.

"Bangunan hotel-hotel yang terlibat juga telah dipindah milik daripada Lembaga Tabung Haji kepada Urusharta Jamaah Sdn Bhd di bawah Pelan Pemulihan dan Penstrukturan Lembaga Tabung Haji," kata THHR.


TH Hotel & Convention Centre Alor Setar. Kredit foto: TH Hotel


Selain itu, kakitangan yang dikenal pasti sebagai berlebihan akan diberi tawaran skim penamatan pekerjaan (SSS).


THHR juga menyatakan bahawa syarikat telah mengambil langkah-langkah wajar berhubung perkara tersebut.


TH Hotel Penang. Kredit foto: TH Hotel


Pelaksanaan SSS tertakluk kepada terma-terma dan syarat-syarat perkhidmatan serta peruntukan undang-undang yang berkuat kuasa.


Penutupan empat hotel THHR tersebut bakal meningkatkan jumlah rakyat yang hilang pekerjaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
pagi tadi siti nohalijah teruk kena kecam.. hahahahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:06 AM | Show all posts
kena tanya komen @pyropura
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu2..tujuan dorg beli hotel sendiri tu adalah utk tampung kos jemaah..source of revenue.

Dan jadi tempat utk para jemaah hadir kursus dan check point sblm berangkat ke tanah suci..

tp management hotel hauk.mark up harga xingt dunia akhirat.staff xproperly train.harge yahudi.qualiti xjga..ptt improve bukan tutup

Investment side LTH bt unjuran xstdi bebetul ke..mana sifat amanah korang?

Investment paper sekadar work filler kah? Seriously terkilan. Aset pindah ke company lain meaning its not LTH pny da laa..hmm

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Perlu ke jual untuk dipulihkan?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: pagi tadi siti nohalijah teruk kena kecam.. hahahahahahahaha


Kena kecam kat mana cuols?? And pasal ape?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 11:54 AM | Show all posts
Bukan hotel-hotel itu sahaja, banyak lagi yang Tabung Haji dah serah kepada anak syarikat milik kerajaan UJSB bawah proses pemulihan tahun lepas. Sebab apa serah? Sebab operasi hotel-hotel ni rugi bertahun-tahun dan Tabung Haji tidak lagi mampu untuk terus menanggung kerugian ini untuk satu jangka masa panjang.

Bila serah kepada UJSB, maka UJSB perlu bangunkan atau majukan untuk jana keuntungan. Bawah brand dan model TH ternyata hotel tersebut rugi, maka UJSB perlu kemukakan satu pelan bisnes yang baru termasuk penjenamaan semula hotel tersebut.

Pekerjanya? Dibawah pengurusan TH mereka akan diberi pampasan dan diserap bawah pengurusan baru bawah UJSB. So tiadalah isu penindasan kepada kakitangan sedia ada.

Semoga apa yang dorang plan jalan dengan baik.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:23 PM | Show all posts
Nasib pekerja boleh usaha kat tempat lain. Rezeki boleh cari dimana2 berserah pada Allah. Mungkin sebelum ni pengurusan tak berapa baik.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
ekonomi merosot...  sst tak turunkan harga barang... pelabur2 lari x masuk balik.  menteri2 masih menipu Bursa Msia pada kedudukan terbaik
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:46 PM | Show all posts
kesan corona virus
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
TH pun melabur dalam pasaran saham. Disebabkan kebangangan Nobita, harga saham jatuh. Kesannya tentu ada pada TH.

Lepas tu ambil jalan mudah jual aset. Macam babi membaiki labu jadinya.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
natrahn: Bukan hotel-hotel itu sahaja, banyak lagi yang Tabung Haji dah serah kepada anak syarikat milik kerajaan UJSB bawah proses pemulihan tahun lepas. Seba ...


Ko cakap senang le. Tak kena batang idung ko
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:47 PM | Show all posts
kat tajuk kata TUTUP

kat penerangan kata PINDAH OPERASI
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:44 PM | Show all posts
alinone78 replied at 18-2-2020 01:47 PM
kat tajuk kata TUTUP

kat penerangan kata PINDAH OPERASI

Wartawan CARI MAKAN
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:50 PM | Show all posts

pelancong china menginap dalam hotel th ke?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:22 PM | Show all posts
marilah kita berhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 04:00 PM | Show all posts
natrahn replied at 18-2-2020 11:54 AM
Bukan hotel-hotel itu sahaja, banyak lagi yang Tabung Haji dah serah kepada anak syarikat milik kera ...

boleh pulak main serah2 ye? th sebelum ni untung je, knp perlu jual aset sekarang? tlg mintak sumber ni jawab sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 18-2-2020 11:05 AM
pagi tadi siti nohalijah teruk kena kecam.. hahahahahahahaha

Kes apa kena kecam?
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 18-2-2020 05:00 PM
Kes apa kena kecam?

masa tahun 2015, siti twit katanya th dah jahanam.. lepas tu netizen up balik twit dia sampai siti limitkan yg komen..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 18-2-2020 05:34 PM
masa tahun 2015, siti twit katanya th dah jahanam.. lepas tu netizen up balik twit dia sampai siti ...

Hahahaha.. Kena ludah dia balik la nampaknya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list