Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8525
View
163
Reply

[Tempatan] Bunuh Diri di Bera Gara-Gara Isteri Lepaskan Burung Merbok Bernilai 15K

[Copy link]

Author: Hidup.Melayu    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 18-2-2020 01:32 PM | Show all posts
rosli_nurizzati replied at 18-2-2020 12:34 PM
Dia frust dgn bini ni.. Kecewa kenapa bini tu buat cmtu.. Malay family communication out sikit, dok  ...

Sbb tu communication btwn 2 ppl is important, cuma certain ppl x faham.

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 18-2-2020 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bera kt pahang ke? Knp haritu gambar ni mcm kejadian kt tawang bachok. Arwah duduk dgn ibu je citernya.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Aduii.. nampak tergantung lagi kat situ..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
sambaldurian replied at 18-2-2020 01:45 PM
Bera kt pahang ke? Knp haritu gambar ni mcm kejadian kt tawang bachok. Arwah duduk dgn ibu je citern ...

Tulah. Iols pun rasa mcm tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
hmmmmm xtaw nk komen apa
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:30 PM | Show all posts
sambaldurian replied at 17-2-2020 09:45 PM
Bera kt pahang ke? Knp haritu gambar ni mcm kejadian kt tawang bachok. Arwah duduk dgn ibu je citern ...

Pahang ada juga tempat nama BERA tapi orang pahang jarang yg gila burung. Kalau Kelantan ada kemungkinan

Bera Pahang under ayah Dafi (retis) bapak kepada isteri pereka baju dari Indonesia lupa nama dia.


Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 11:45 AM
Ko ingat Daerah Sabak Bernam macam Daerah Parit ko ke?

orang kan..bila cakap nama sabak bernam..aku terbayang pekan cowboy sabak bernam tu. sekinchan..is sekinchan. sg besar pon lain. sekinchan ngan sabak bernam kira jauh gak. majlis perbandaran rasanya kat sg besar kan.

ni condo kat sekinchan belah mana..yg dekat petronas caltex masuk dlm ker.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Hidup.Melayu at 18-2-2020 02:58 PM
yuki812 replied at 18-2-2020 02:43 PM
orang kan..bila cakap nama sabak bernam..aku terbayang pekan cowboy sabak bernam tu. sekinchan..is ...


Tu la ko Tak pernah datang sini nak sembang.

Bangunan Majlis memang la dekat Sg Besar sebab kawasan tu pusat pentadbiran Daerah.

Tu la ko Kondo Kat Sekinchan pun ko Tak tahu....dekat Flyover Sekinchan la.

Nanti Air Manis punya Projek PKNS Naik kat tepi Flyover Airmanis tu lagi meletop Daerah kitorang

Lepastu diorg dh planning nak buat Taman Tema Air Pekan Sabak...lagi tambah meletop.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 02:55 PM
Tu la ko Tak pernah datang sini nak sembang.

Bangunan Majlis memang la dekat Sg Besar sebab kaw ...

aduh bang..aku tau gak ler skit2 sana. maybe takleh sembang kencang mcm ko. aku g khind sana..buat audit evaluation bagai sana..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
yuki812 replied at 18-2-2020 02:58 PM
aduh bang..aku tau gak ler skit2 sana. maybe takleh sembang kencang mcm ko. aku g khind sana..buat ...

Kalau ko go Khind memang nampak Kondo tu....

Siap Ada jacuzzi Air Bnb kat Kondo tu.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Wife ni amek solution dr makcik2 bawang kat pesbook KRT ke?
Masalah rumahtangga x semestinya sesedap mulut  ikut kata2 makcik2 bawang aje ek.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:01 PM | Show all posts
Pembohong punya berita palsu,gambar ni adalah di bachok kelantan,kejadian 2 minggu lepas dan si mati adalah penjawat awam,mati bunuh diri akibat kemurungan selepas putus tunang...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:08 PM | Show all posts
hishhh knp la smpai bunuh diri. tp tu la manusia akan hilang pertimbangan klu tak dpt benda yg dia syg
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 18-2-2020 12:31 PM
Laaa.. ape salahnyaaa.. aku nak org kaye mcm ekau.. rumah kondo.. kayanyaaa

Dok kondo pun di hangkutnya langsir merah & tikar getah merah.....

Rezeki jgn membazir
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:36 PM | Show all posts
Err.. zaman kecik dulu ada gak jiran main Parrot. tapi seingat i makanan burung tu wajib fresh dan nutrisi kena pelbagai gitu.. eg: carrot, apple, pisang, betik, kekacang..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Hidup.Melayu at 18-2-2020 03:41 PM
jazaa100 replied at 18-2-2020 03:33 PM
Dok kondo pun di hangkutnya langsir merah & tikar getah merah.....

Rezeki jgn membazir


Baru Kurlastttt nyah semua merah.

Vogue gitcheww

Baru la jeles Acik2 Cari forum
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 18-2-2020 11:51 AM
Bini ni tak kan menggila ye.kalau laki tak gila.
Kau dh main burung ...lps tu kau bagi la burung ko ...

Busuk la bela2 burung ni bau taik dia kan. Dah kalau buh lam sangkar depan umah pun bau busuk laa
Ta paham napa ade org suka bela burung bagai nih
Iols ni burung merpati sejoli selalu dtg nk bersarang kat awning kt yard tu pun iols dah ngamuk2 bising.
Kalau tak berak takpe ni berak tu yg iols tak gemor.
Apa2 hewan yg perlu berak mmg iols tanak bela walopun suka sgt cthnya kucing. Suka main kucing tp nk uruskan kencing berak dia sorry.. melainkan bela mcm kt kg tu lepas bebas reti berak kt tempat lain.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 18-2-2020 03:39 PM
Busuk la bela2 burung ni bau taik dia kan. Dah kalau buh lam sangkar depan umah pun bau busuk laa
...

Aku minat Bela ikan...x minat sangat burung.

Teringin nak Bela ikan Koi...ikan laga dll tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Nape dilepaskan burung 15k tu.. kot ye marah pun.. biar laki gila burung dari gila pokka..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 12:48 PM
Sebab tu kes penceraian kaum Melayu tinggi...sebab komunikasi kurang...

Mungkin diorg kena bela ...

Pi mai pi mai tang tu gak.. Conflict resolution pun kelaut, semua nk tggi suara, maki hamun.. Fail2..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list