Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8526
View
163
Reply

[Tempatan] Bunuh Diri di Bera Gara-Gara Isteri Lepaskan Burung Merbok Bernilai 15K

[Copy link]

Author: Hidup.Melayu    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 18-2-2020 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Para wife..tlg tlg tlg la jaga burung suami tu elok2..jgn lepaskan, belai dan beri kasih syg pada burung suami

Sama ada burung dalam kain dan burung dlm sangkar
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 18-2-2020 11:57 AM | Show all posts
puteribaya replied at 18-2-2020 11:49 AM
maaf peminat burung..tapi iols sgt x sokong,burung ni fitrah dia terbang, kalau dikurung sangkar kec ...

kalau nak ikut fitrah binatang...lembu, kambing, ayam, arnab, unta, biri-biri, etc memang kita tak leh bela...kena lepaskan...habih tu manusia nak makan ape?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 18-2-2020 11:57 AM
kalau nak ikut fitrah binatang...lembu, kambing, ayam, arnab, unta, biri-biri, etc memang kita tak ...


Manusia kena memburu guna tombak dan sumpit.

Pokok pun tak boleh tanam dalam pasu menyiksa akar pokok jua

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Burung mahal ni tak tahulah iols cara penjagaannya. Pakcik iols bela burung juga tapi takdelah sampai beribu nilainya. Yg jadi masalah, burung2 tu diletakkan dalam sangkar besar macam jail cell depan rumah & dlm tu ada kolam. Tapi takde sistem aliran yg betul,jadinya kolam tu jadi kotor & burung2 ni kan banyak bawa penyakit. Anak2 dia pun selalu sakit2.
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:05 PM | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 11:54 AM
Kucing pun kena kurung jadi bodoh....Kucing yg orang bela tu majoriti kucing yg dilatih utk jadi b ...

kucing elukla bodoh..x de la susah ..bagi makan..cuci berak..dan boleh polok2 sesuka hati
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:08 PM | Show all posts
ifanonline replied at 18-2-2020 11:57 AM
kalau nak ikut fitrah binatang...lembu, kambing, ayam, arnab, unta, biri-biri, etc memang kita tak ...

ko kena paham..Allah cipta binatang..ada yg utk liar..ada yg utk makanan..sila refer surah alAn'am https://en.wikipedia.org/wiki/Al-An%27am
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:08 PM | Show all posts
Victorioussss replied at 18-2-2020 11:55 AM
Para wife..tlg tlg tlg la jaga burung suami tu elok2..jgn lepaskan, belai dan beri kasih syg pada bu ...

amboiii..free advert ke ni..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
org kelaki dan hobi ni lain...

hobi mcm famili/ bini no 2 dah...
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:12 PM | Show all posts
puteribaya replied at 18-2-2020 12:05 PM
kucing elukla bodoh..x de la susah ..bagi makan..cuci berak..dan boleh polok2 sesuka hati






Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Betul ke ni gambar? Setahu iols ni kejadian di Kelate. Budak muda bunuh diri . Tak silap bunuh diri after balik kerja. Dah seminggu kejadian
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 18-2-2020 12:11 PM
org kelaki dan hobi ni lain...

hobi mcm famili/ bini no 2 dah...

Betul yang ketagih merokok tu pun teruk....

Bini no 2.

Pada aku hobi macam memancing,Bela burung tu suatu yg positif
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:14 PM | Show all posts
burugn je pun bang, knp la ikut sgt hati tuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 12:14 PM
Betul yang ketagih merokok tu pun teruk....

Bini no 2.

memancing kg teruk dari bela burung.. bela burung kurang2 napak la ada d rumah

memancing.. hujung minggu hilang pg kenyirlah... mana mana lombong..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Hidup.Melayu at 18-2-2020 12:26 PM
sekngucing replied at 18-2-2020 12:19 PM
memancing kg teruk dari bela burung.. bela burung kurang2 napak la ada d rumah

memancing.. huj ...


Betul2.. hobi YG boleh buat suami leka duduk rumah....Hobi Bonsai, Landskap dan Hobi Bela Burung dan Ikan.

Ada kawan meols ni Isteri sokong suami dia beli pokok bonsai 2-3k ...kalau fikir positif kalau suami tu simpan duit dalam bentuk kecairan tinggi memang senang la dia tambah bini, main pompuan kannn...

Main pokok bonsai dah tentu laki dia duduk rumah Jaga pokok 3k tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Eloklah tu gila burung daripada gila perempuan
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 12:00 PM
Manusia kena memburu guna tombak dan sumpit.

Pokok pun tak boleh tanam dalam pasu menyiksa ak ...

Emm betul tuuu.. manusia pun kena duduk dlm utan.. mkn ikut siratan mknan.... sbb tuu semua mknan kena mkn.. kulit lembu mkn.. insang ikan mkn.. yg fibuang just tanduk jahh.. itupun jenuh dah cube korek semua dah takde kan... lgsir pun kalo warna pprt pun kita pakai lg wpun recycle byk kali.. toilet pulak tandas curah yg tak bejubin lantai to dah alang alang rasa kaye ape salshnya..
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 11:30 AM
Diam la kau budak Parit pindah Flat....acah2 duduk kondo.

Sabak Bernam dah ada flyover  ...

Rumah ko kondo kat sabak tu ye.. emmm
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 18-2-2020 11:26 AM
memang aku budak flat.. banyak kali aku bagitau dekat sini aku duduk flat. orang pun tau kau duduk ...

Haippp.. dia kacaklaa.. aku pernah jumpa.. mmg kacak.. pas tuu rumah dia kondo aaa.. dia kaye tauu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-2-2020 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 18-2-2020 12:25 PM
Emm betul tuuu.. manusia pun kena duduk dlm utan.. mkn ikut siratan mknan.... sbb tuu semua mknan  ...

Jaki betul dengan rumah orang Tak berjubin

Tu kalau berjubin mahu guna sihir santau terus kannn
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2020 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidup.Melayu replied at 18-2-2020 11:45 AM
Ko ingat Daerah Sabak Bernam macam Daerah Parit ko ke?

Besarnya rumah koo kat sabak tuuu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list