Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9539
View
106
Reply

"Berdusta Dalam Melawak, Rezeki Haram" - Ada Lagi Tak Puas Hati Dengan Arwah Abam

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-2-2020 10:22 AM | Show all posts |Read mode




Mungkin ramai juga tertanya-tanya. Walaupun sudah hampir seminggu meninggalkan kita, nama Abam masih lagi meniti di bibir orang ramai.


Mufti Wilayah Persekutuan (WP), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata mengenai kematian Abam.

Bagi saya, bila kematiannya disebut-sebut, itulah petanda kematian Husnul Khatimah," seperti yang dilaporkan Harian Metro.


Mufti WP seperti yang kita sedia maklum, sangat berhikmah dalam memberikan sebarang fatwa dan pendapat untuk orang ramai demi kebaikan umat.



Setelah pemergian pelawak Allahyarhan Abam Bocey, barulah ramai yang tahu mengenai sifat pemurah arwah ketika hayatnya malah, disifatkan sebagai soleh oleh ramai ustaz dan ahli agama.


Perkara ini diakui adiknya iaitu pelawak Ali Puteh kerana abangnya itu banyak melakukan amal jariah, tetapi tidak didedahkan kepada umum.


Namun, ada pula pihak yang tidak bersetuju dan menafikan sifat soleh arwah. Dakwa pemilik FB bernama Ibnu Hasan Al-Amin itu: "Sangat tidak logik seorang pelawak profesional diSOLEHkan dan dimuliakan macam orang SOLEH"







Perkongsiannya itu menimbulkan kemarahan ramai pihak kerana memperkecilkan Allahyarham Abam sebab mendakwa rezeki pelawak adalah haram kerana mereka kononnya suka buat LAWAK dengan kata-kata dusta.







Kredit Foto - Facebook Ibnu Hasan Al-Amin



Malah, penyanyi Adibah Noor dan pelakon Beto Kushairy turut menyelar tindakan beberapa netizen yang mempersoalkan penghormatan yang diterima Allahyarham.





Kredit Foto - Mstar



Layak atau tidak Abam untuk menerima penghormatan itu adalah urusan Allah SWT.


Kita tidak layak menghakimi mahupun merendahkan orang lain walaupun berpuluh kitab telah kita baca dan hafal kerana kita hanyalah hamba Allah SWT.


Kita semua pendosa, ingin masuk syurga. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 17-2-2020 10:29 AM | Show all posts
Ada juga ye macam ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:34 AM | Show all posts
si pelawak tak tunjuk solat taubat?? apo ko merepek ni hasan. buat ibadat nak kena live dipertonton satu dunia ke


Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:34 AM | Show all posts
cara si ibnu perasan solih tu macam sesat je..ko ingat org macam ko je para alim ulamak Allah confirm angkat darjat..nampak sgt hati busuk perasan solih ahli syurga ee geram lak aku perasan ulamak bongkak camni
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Setan ni kalau dia tak berjaya hasut kita menjadi jahat,dia akan hasut kita rasa baik..nauzubillah min zalik
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:46 AM | Show all posts
semoga roh abam dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yang beriman..tak perlu kecam..dia dah takde..
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Macam terlebih ketum je. Macam dah confirm masuk syurga je.
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:48 AM | Show all posts
dia pelawak, tapi perangai dia 360 lagi elok dari setat & PU2 kt luor sana..
dia melawak atas pentas buat baik x tayang orang.. PU bini ngandung cari lain, bajet ensem tolak 18 ler..mcm2..  
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Siapa kah dia yg mempertikaikan itu? Sememangnya sbg manusia tiada yg semporna tp kite semua mencuba sebaik mungkin melakukan pelbagai kebaikan utk merebut peluang ke syurga.
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Halah poyo jah acah alim. Pakai serban putih bagai kondem orang lain, hati dia hitam jahhh
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 10:57 AM | Show all posts
macam bahasa ahli forum cari je, apa kau dah taubat kena kutuk dalam forum ke yang kau menginap di alam twitter?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:00 AM | Show all posts
busuknya hati kata macam tu siap mempertikaikan lagi. kita sesama islam muliakan arwah apa salahnya. bukannya arwah tu orang jahat pun.
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
matbad replied at 17-2-2020 10:43 AM
Setan ni kalau dia tak berjaya hasut kita menjadi jahat,dia akan hasut kita rasa baik..nauzubillah m ...

ye sangat..jangan la kita begini
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Mamat ni mcm gila isim. Tgk profile dia bnyk status mcm org x ckup sekupang.


Dgn org yg dh meninggal pun nk dengki. Ish2
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Si ibnu ni merasakan ada org lain yg lebih solih, lebih alim, lebih baik, lebih bermanafaat, lebih berilmu drp arwah abam ke? Mana ada alat yg bole kita guna utk ukur nilai pahala org lain? Serem la jenis manusia mcm ni. Bila hati ada titik-titik hitam...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
nampak sngat la pemilik fb ni dah tua.. mana ada orang guna perkataan solih melainkan orang tu dah tua..
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Mesti dia ni xpernah tau ade pelacur masuk syurga sebab bagi anjing minum air dlm kasut dia..

Dan kalau aku ada fb..aku bia jer orang macam ni..tak payah balas panjang2..bodoh piang ni lagi teruk dr level jahil
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:13 AM | Show all posts
Dengki la tu. abam disayangi kawan2, abam sayang bini, abam gigih cari rezeki. orang busuk hati je dengki dengan abam.

sejak bila pulak solat taubat nak kena tunjuk dekat orang?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:19 AM | Show all posts
jelez la tu..abis ostat 2 je ke org yg solih
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2020 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
tiba2 terigt plak drama cerita org gila yg syawan zulkifli berlakon tu.. kematian dia juga dimuliakn wlpon masa dia hidup ramai yg pulau dia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list