Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
2421
View
60
Reply

[Jenayah] 'Saya merasa kecewa! Pegawai penguatkuasa itu harus meminta maaf kepada mangsa yang merupakan warga emas dan MPSJ perlu melatih penguatkuasanya' - ADUN Subang Jaya Michelle Ng Mei Sze

[Copy link]

Author: I.am.PH       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2020 09:19 PM | Show all posts |Read mode
'Pegawai penguatkuasa itu harus meminta maaf kepada mangsa' - ADUN Subang Jaya
Jumaat | 14 Februari 2020



Semalam viral di media sosial anggota penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) bergelut dengan seorang lelaki warga emas sehingga menyebabkan lelaki itu mengalami kecederaan.

Difahamkan, anggota terbabit sedang menjalankan tugas menunda kereta milik warga emas itu yang diletakkan di tempat yang tidak sepatutnya.

Bengang kenderaannya ditunda, mangsa menyerang anggota itu dengan payung sebelum dibalas balik dengan tumbukan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya, Michelle Ng Mei Sze hari ini menggesa anggota terbabit tampil memohon maaf kepada mangsa di atas tindakannya itu.

"Saya berasa sangat kecewa dan sedih atas tindakan kasar pegawai penguatkuasa MPSJ ke atas seorang lelaki dalam satu rakaman video di USJ 9 yang kini viral.

"Walaupun tindakan lelaki tersebut memukul pegawai penguatkuasa dengan menggunakan payung adalah tidak betul, namun pegawai penguatkuasa tersebut tidak sewajarnya membalas dengan kekasaran melampau.

"Pegawai penguatkuasa tersebut harus meminta maaf daripada individu terbabit, manakala pihak MPSJ perlu memperbetulkan situasi ini dengan individu tersebut.

"MPSJ juga perlu mengambil semua langkah yang wajar untuk memastikan semua pegawai penguatkuasa dilatih dengan secukupnya bagi menangani situasi tegang.

"MPSJ harus memastikan supaya situasi seperti ini tidak berulang pada masa akan datang," katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, 13 Februari 2020.



Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Risikin Satiman berkata, pihaknya sudah menerima laporan dari anggota terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 186, Seksyen 332 dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2020 09:21 PM | Show all posts
Sekiranya ayah atau atuk saudara saudari diperlakukan sedemikian, pastilah saudara saudari akan menitikkan air mata. Seorang lelaki sado menumbuk seorang warga emas yang lemah sehingga terjelepuk jatuh dan berdarah-darah kepalanya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sbb bangsa dap kena la backup. #sepenggal
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2020 09:27 PM | Show all posts
dino replied at 14-2-2020 09:23 PM
sbb bangsa dap kena la backup. #sepenggal

Boleh jadi pakcik tua tu dan mula nyanyuk, adil kah? Banggakah saudara melihat lelaki muda yang sado membelasah pakcik tua yang nyanyuk? Sikap seperti inilah yang membuat saya dan rakan-rakan ikut perjuangan Pakatan Harapan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 14-2-2020 09:27 PM
Boleh jadi pakcik tua tu dan mula nyanyuk, adil kah? Banggakah saudara melihat lelaki muda yang sa ...

wahai cacai bodoh lg bengap
pakcik tua kutuk dap bleh dicharge sbb halang tugas penjawat awam. so takyah sembang mcm hero la

#sepenggal
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tua la patut lagi bijak.. Mengalah.. Tak gitu?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
yayyyy apek tu kena smackdown.. bagusssss puas hati aku!!! hahahahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 14-2-2020 09:27 PM
Boleh jadi pakcik tua tu dan mula nyanyuk, adil kah? Banggakah saudara melihat lelaki muda yang sa ...

atok mader pun nyanyuk,  tapi ahbeng tetap sujud dekat kaki mader
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 14-2-2020 09:21 PM
Sekiranya ayah atau atuk saudara saudari diperlakukan sedemikian, pastilah saudara saudari akan meni ...

Ayah dan atuk kami semua takkan me mulakan provokasi maka tak mungkin situasi diatas akan terjadi
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:10 PM From the mobile phone | Show all posts
xde pulok abam majlis smacdown wa.....wa ingat sb wa talak 'KACAU' dia buat kelija.....ada olang talak mau ingat....manyak susah....
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Gantung tugas je org baran mcm tu, tak layak jadi penguatkuasa elok duk dalam pejabat je. Selayakla jawatan kau penguatkuasa aje, gaji rendah jawatan rendah, and yang menyokong pun for sure sama je tahap mcm penguatkuasa mpsj tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
nak minta maaf kenapa.saman la ganggu kerja org.tu pon xleh fikir ke
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 14-2-2020 09:21 PM
Sekiranya ayah atau atuk saudara saudari diperlakukan sedemikian, pastilah saudara saudari akan meni ...

Ayah dan atuk kami ada perasaan redha. Masalah sendiri jangan libat penguatkuasa
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Maaf banyak2 ADUN ni tidak sekongkol dengan dasar kerajaan komunis tiongkok yang memandang tegas civilian yang melawan penguatkuasa

Tiongkok pasti memenjarakan pakcik tadi dan mungkin mengajarnya dengan belantan. Bantah!
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
I.am.PH replied at 14-2-2020 09:27 PM
Boleh jadi pakcik tua tu dan mula nyanyuk, adil kah? Banggakah saudara melihat lelaki muda yang sa ...


bukan sikap yg buat kau ikut pee esh.. tapi sebab kau tu bodohhhhhhhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
babyhubby85 replied at 14-2-2020 10:13 PM
Gantung tugas je org baran mcm tu, tak layak jadi penguatkuasa elok duk dalam pejabat je. Selayakla  ...

baguslah dia bagi smackdown leluhur parasit tu, baru takde orang pijak kepala
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 14-2-2020 10:48 PM
baguslah dia bagi smackdown leluhur parasit tu, baru takde orang pijak kepala

Bagus la dia kena gantung kerja, moga tidak dibuang keje
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Kurex at 14-2-2020 11:12 PM
babyhubby85 replied at 14-2-2020 10:54 PM
Bagus la dia kena gantung kerja, moga tidak dibuang keje


kena buang kerja boleh cari lain. moga Allah Taala murahkan rezeki berlipat kali ganda utk penguatkuasa ni & dapat gaji lagi tinggi & dipermudahkan hidup.. amin.. kena mintak doa, sebab Allah yg bagi rezeki, bukan ahli politik sembahan macai
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 11:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Malang xberbau... Walaupun tua.. mampu membunuh..
Kisah driver taxi isi ngv
Tua jugak kan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 11:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Ketuk jea apek yg x reti ikut peraturan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list