Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
517
View
15
Reply

[Tempatan] RON95, RON97 naik dua sen, diesel naik enam sen. Hari ni menang, esok minyak turun cuma nostalgia..

[Copy link]

Author: R2D2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2020 06:21 PM | Show all posts |Read mode
RON95, RON97 naik dua sen, diesel naik enam sen
Bernama | Diterbitkan pada Februari 14, 2020 18:08 MYT

KUALA LUMPUR: Harga runcit petrol RON97 naik dua sen kepada RM2.36 seliter, manakala RON95 naik dua sen kepada RM2.06 seliter sementara diesel naik sebanyak enam sen kepada RM2.14, berkuat kuasa tengah malam ini hingga 21 Februari.

Dalam kenyataan hari ini, Kementerian Kewangan memaklumkan, berdasarkan pengiraan di bawah formula Mekanisme Harga Automatik (APM), harga runcit petrol RON95 dan diesel bagi tempoh itu masing-masing sepatutnya RM2.06 dan RM2.14 seliter.
"Ini menunjukkan kenaikan dari minggu lepas bagi harga runcit produk petrol RON95 yang berada pada paras RM2.04 seliter dan diesel yang berada pada paras RM2.08 seliter, tetapi masih di bawah had harga yang ditetapkan iaitu RM2.08 seliter untuk RON95 dan RM2.18 seliter untuk diesel," menurut kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu lagi, harga runcit bagi kedua-dua produk dinaikkan selaras dengan keputusan kerajaan untuk menstabilkan harga runcit bagi produk petroleum dan menjaga kesejahteraan ekonomi rakyat.
"Namun apabila harga pasaran dunia naik dan demi melindungi pengguna daripada mengalami impak kenaikan harga, harga runcit produk petroleum akan dikekalkan pada paras tidak melebihi RM2.08 seliter dan RM2.18 seliter bagi petrol RON95 dan diesel melalui pemberian subsidi," katanya. - BERNAMA
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Wowww.. Dalam masa seminggu ayam PH berkepak kononnya minyak turun.. Skrg naik pulak
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
zaman bn dulu harga minyak pernah sampai 2.3++++
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 07:45 PM | Show all posts
Hari tu minyak turun 4 dit, pulun tak sangka bukak thread suruh puji kerajaan.. hari ni minyak naik 2 dit, si Knights tu divert isu zaman BN penah naik RM2.30..
Falasi falasi..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:06 PM | Show all posts
last2 salahkan BN....
ni BN memerintah ke atau PH yg memerintah....
mana janji sehinggit lima kupang...
hannat...

PUIIIIII.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:09 PM | Show all posts
minta pakar ekonomi pkr...apa nama..piji ker apa...mohon beliau beri sepatah dua kata...minyak boleh turun sampai rm1.50 dengan formula dia...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:13 PM | Show all posts
tunggu PM8 ler jawabnya..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kata hari tu minyak x naik zaman Hancing
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
saya ada formula
FB_IMG_1581683804210.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:39 PM | Show all posts

bahahahaha...bahahaha...bahahaha...ado lagi ker mamat ni...nak juga dengar pendekatan formula dia minyak rm1.50...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Agak dah. Akan naik sikit...


Demi sedikit...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Masih murah berbanding uganda

-mahacai-
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 14-2-2020 06:44 PM
zaman bn dulu harga minyak pernah sampai 2.3++++

eh koneght, masa turun tu kemain kau beria suruh rakyat malaysia sujud syukur je hadrat ilahi kan?  bila dah naik, kau oetik pulak masa zaman bn.. palatnya perangai kau
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 14-2-2020 06:44 PM
zaman bn dulu harga minyak pernah sampai 2.3++++

Ni la salah satu kebabian sifat mahacai
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 09:54 PM | Show all posts
bezanya BN takde pungpang2 nak bagi minyak murah

BN berpijak di bumi yang nyata

PH pulak berpijak di bumi ketum

ini membuktikan apa yang BN buat selama ini adalah tepat

bukannya sebab ketirisan atau nak bayar beg rosmah macam hasutan dari DAP dulu

hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2020 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Kah kah kah..
Time turun sujud sukur..
Time naik salahkan orang..
Tahun 2020 ni yek tuan..
Kah kah kah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087084s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list