Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2229
View
32
Reply

[Tempatan] Lupa ambik duit kat mesin ATM lalu dikebas orang sebelah

[Copy link]

Author: Boomibulat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2020 04:35 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 14-2-2020 04:41 PM

[VIDEO] Nak Lari Mana? Pulangkan Baliklah Duit Orang Tu…Tak Berkat

Duit sudah dikeluarkan dari mesin wang automatik (atm) tapi terlupa nak ambil. Bila nak pergi semula, duit sudah lesap!

Itulah yang dilalui seorang lelaki yang kerugian sejumlah wang selepas terlupa mengambil wang yang dikeluarkan.

Hasil bantuan pihak stesen minyak, rakaman cctv menunjukkan seorang lelaki yang sedang berurusan di mesin atm sebelah mengambil duit tersebut.

Saya nak cepat sampai lupa ambil wang
Kejadian pagi tadi lebih kurang jam 9 pagi. Saya nak cepat. Cuma capai atm card jer, duit yang keluar dah lupa nak ambil.
Adik sebelah nampak duit berkenaan ambil dan terus berlalu pergi. Mohon pulangkan semula yer. Pada yang mengenali adik tersebut beritahulah. Ada keperluan mustahak untuk gunakan wang tersebut.
Hubungi saya 0123841416 Ishak. Terima kasih staff petronas pasar borong Selayang. Anda awesome Lima bintang untuk anda Kerana berikan kerjasama. Semoga adik berkenaan hubungi saya semula deh.

Menurut Ishak, dia dalam keadaan tergesa sehinggakan lupa untuk mengambil wang dari mesin berkenaan setelah membuat pengeluaran wang.

Lelaki yang menggunakan mesin atm di sebelahnya menyedari wang tersebut tidak diambil oleh Ishak namun bertindak mendiamkan diri dan terus mengambil wang berkenaan tanpa rasa bersalah.

Tak amanah betul orang macam ni


Rata-rata netizen mengecam tindakan lelaki itu yang tidak amanah kerana mengambil hak orang lain. Jika dilihat menerusi video itu, lelaki berkenaan sepatutnya sempat untuk memulangkan kembali wang kepada pemilik asal.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Kekadang bila nak cepat mmg gitu
Lagi plak maybank ni bila tang duit dia lambat sikit nak keluor..haha
Ada apek ni lupa nak amek duit..kalut orang panggil sebab tau hak orang kan..
Lagipun ada cctv
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:57 PM | Show all posts
bukan atm ada cctv yg nmpak muka sisi depan ke? rakaman cmtu mn nmpak muka
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:58 PM | Show all posts
Sepertinya Budak itu memakai baju Company
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Ak pnh terlupa nk atm kad sbb just check baki je, xnk amek duit. Beberapa saat teringat , br nk amek, kad dh ditelan. Tu xpe la kira selamat. Ada satu kes ak ingat mesin xnk kuar duit/rosak, sbb lama sgt tunggu ak belah, tp sebaik ada org belakang ak jenis jujur, panggil ak eh ada duit tertinggal ni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:05 PM | Show all posts
aku pn pernah mcm ni
keluarkam duit tp.lupa nk amik sbb nk cepat.pusing balik dah takde, tk sampai 5 minit pun
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:14 PM | Show all posts
peliknya...kenapa nak g atm tp xambil duit.....sampai terlupa2 nak amik duit...nak g atm sb nak msuk kad je ke?

tkpe lah bukan rezeki abng...lain kali berhati2, cermat2, x kemana benda nk dikejar tu...

moga org yg ambil tu insaf la...supaya x mati terseksa diakhirat kelak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2020 05:15 PM | Show all posts
helicornia replied at 14-2-2020 05:05 PM
aku pn pernah mcm ni
keluarkam duit tp.lupa nk amik sbb nk cepat.pusing balik dah takde, tk sam ...

masa tu cctv belum dicipta lg ke..?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:16 PM | Show all posts
helicornia replied at 14-2-2020 05:05 PM
aku pn pernah mcm ni
keluarkam duit tp.lupa nk amik sbb nk cepat.pusing balik dah takde, tk sam ...

tgk vdeo tu...x smpai 10 seconds abg tu berlalu pergi dah ilang...ini kan 5 minit...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:17 PM | Show all posts
Sekarang ni ramai yang tengah sesak jadi hati2lah selalu, duit boleh buat orang gelap mata.  Ni dah diviralkan eloklah kalau dia jadi jujur datang pulangkan kat pakcik tu.  
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau akak kes ni...pemilik tu dah x de. ..terus akak ambil duit tu dan bg kat kaunter..tapi akak ambil gambar pekerja kaunter tu ...untuk pastikan dia bg tuan punya duit tu...tentu tuan punya duit tu akan dtg balik. ..tanya kaunter stesen minyak tu...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:29 PM | Show all posts
jgn kecam lg. jap gi kang kuar 1 lg thread ckp saya dh cuba cari pakcik tersebut lepas ambik duit tu xpela dh viral kann. confirm punya la dia pulang kan nti. nk lari mana cctv ade kot
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:49 PM | Show all posts
Wey kalau pala otak pikir macam2 masa tu memg boleh jadi..aku stress dulu masa boh minyak aku x tutup tangki..blah macam tu ja dgn penutup tangki atas keta..laki aku p cari balik penutup tepi jalan..

Kesian org tu mungkin tu ja duit yg ada bulan tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
merrissa replied at 14-2-2020 05:14 PM
peliknya...kenapa nak g atm tp xambil duit.....sampai terlupa2 nak amik duit...nak g atm sb nak msuk ...

Ada benda yg dia tengah pikir....

Aku pun pernah kena mcm tu....kad kuar...aku amik terus blah...jap lg org panggil suh amik duit...malu gak sbb ramai yg tengah beratur nk guna atm tu....
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Penah kene gak camni. Kebetulan yg tertinggal duit tu jiran. Cpt cpt panggil dia ckp “kak duit taknak ke?” Haha akak tu pun pusing amik duit pastu blah
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 06:30 PM | Show all posts
maybank mungkin ade rakaman cctv muka depan
kat mesin atm, yg macam cermin tu kamera kan
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 06:55 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 14-2-2020 05:15 PM
masa tu cctv belum dicipta lg ke..?

tk teringat pun nak check cctv. panik dah..i anggap takde rezeki i le.nasib tk byk dlm rm100
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 08:17 PM | Show all posts
kesiannya kat bro tu..
ntah2 nak beli susu anak ke..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pergi ATM...... duit aku ambil, kad ATM pulak terlupa nak masuk dompet......mungkin masih ada kat ATM tu. 2 jam kendian aku teringat..... terus panggil kad centre minta block. Aku check takde orang guna....... tapi kalau beli barang, waive nombor pin bolih je dengan kad ATM tu. Masih ada ribuan lagi dalam akaun. Terpaksa keluar RM 12 ganti kad baru
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 11:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap en ishak dpt semula duit tu...nampak btol2 memerlukan siap mintak st minyak cek cctv...please laa adik pulangkan...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list