Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
11119
View
124
Reply

Yatt Hamzah Tegur Artis Bertudung Nampak Telinga Dan Leher, Ada Yang Terasa Ke?

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2020 04:20 PM | Show all posts |Read mode



"Lebih sedih artis yang bertudung begitu hingga jadi ikutan."



Selebriti Yatt Hamzah kesal dengan stail bertudung yang menampakkan leher dan telinga semakin menular sekarang. Lebih menyedihkan ianya turut digayakan oleh artis-artis hingga jadi ikutan termasuklah drama masa kini yang menampilkan stail tersebut.


Menulis di laman Instagramnya, Yatt turut meletakkan maksud ayat alQuran dalam surah Al-Ahzab yang menekankan betapa pentingnya muslimah menjaga auratnya.




Ig




Bagi Yatt, dia pernah berada di dalam situasi jahil, jadi dia tidak mahu wanita Muslimah berada di dalam keadaan sama. Apatah lagi dia juga mempunyai 4 anak perempuan yang akan membesar dalam situasi yang makin mencabar ini.
Ig



Bagaimanapun, teguran itu adalah kerana Yatt menyayangi semua wanita Islam kerana Allah.


"Aku juga pernah lalai dan jahil, kerana itu aku tidak mahu perkara yang sama berlaku pada wanita lain."

Ig



Jadi, janganlah pula salah anggap dengan teguran Yatt Hamzah atau akan ada prasangka negatif dari artis berturban terhadap tegurannya? - CARI



Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
ni pun boleh bukak thread????
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
bukan retis je.. yg x bkn retis pon gigih pakai selendang tudung selit selit nampak rambut telinga..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:32 PM | Show all posts
Setuju dengan pendapat dan komen kak yatt. Isu tutup aurat ni sangat penting bagi kita yang beragama islam
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Curang dan main2 mata brdetak2 dihati masa jd isteri org dosa x?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
This is poyo n gedik
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by barfi at 14-2-2020 04:43 PM

Bagi iolss biarlah.. dorang tahu je dosa tayang leher segala tu..

Cuma dorang pilih utk pikul dosa dan tayang leher jugak.
So biarlah mereka..

Nanti2 dorang dapat hidayah macam ko tempoh hari kepala melekat di sejadah tu, pepandai lah dorang pakai khimar sampai lutut tu..

Bila iman lemah, dorang bukak pakai singkat balik macam natasha hudson..
Begitulah circle hidup manusia haha iman naik turun..  
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
p la tegur sekali founder2 yg keluarkan fesyen tudung camtu dan turban2 sejambak
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:48 PM | Show all posts
ok je dgn teguran dia..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
jargon replied at 14-2-2020 04:35 PM
Curang dan main2 mata brdetak2 dihati masa jd isteri org dosa x?

Terus iols nyanyi lagu ayda jebat..
Berdetak ahhhh
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kihkih dulu dia kawin ngan laki skrg nie berapa tahun bercinta n terus kawin hehe.. Tanya jer..
Kesimpilan cermin diri dulu ok.. Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by bakingsoda at 14-2-2020 04:51 PM
bedahmulutpuaka replied at 14-2-2020 04:31 PM
bukan retis je.. yg x bkn retis pon gigih pakai selendang tudung selit selit nampak rambut telinga.. ...


ni la hasil dari pengaruh retis kot, yg tak bertudung terus tu bukan la aku nak kate takpe tapi takde la dorang menyesatkan mcm rata2 retis berhijab ni. asal tutup kepala tu kira cukup syarat la, baju ketat, tek tersembul, leher nampak, telinga intai2 manja, anak rambut terkeluar terus jadi ikon muslimah masa kini. dr freehair baru start tutup sikit2 boleh terima lagi tapi yg dari labuh selabuh telekung sampai tinggal anak tudung pastu terus cabut sangat la bawa pengaruh buruk, pastu salahkan netizen.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Xmau komen la ttg dia punya berdetak2 ting ketang keting n gedik dia tu. Nt tambah meluat plk Bab tudung tu betui la apa dia kata
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:10 PM | Show all posts
Kadang2 aku menyampah dgn golongan yg dulu terdedah sana terdedah sini tapi bila dah ensaapppp dokkk perli dan acah2 tegur kat golongan yg buka aurat dan tak tutup aurat dgn sempurma

dia dulu mse free hair org tegur2 dia mesti rse rimaskan kan
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:12 PM | Show all posts
wpun tk suka dia tp apa yg dia ckp tu betul. kalau bertudung biar la ikit syariat baru dpt pahala klu tk sia2 dpt dosa pulak
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Alah.. Yg kau mekap sekati tu x pe pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:21 PM | Show all posts
shania88 replied at 14-2-2020 05:10 PM
Kadang2 aku menyampah dgn golongan yg dulu terdedah sana terdedah sini tapi bila dah ensaapppp dokkk ...

betul.. walaupun ape yg dia cakap ade betul nya..
tapi lek2 buat hal sendiri dengan keluarga dahla.. mcm irma hasmie dgn diana amir tu.
kang org korek cerita2 zaman dahulu kala... tak pasal je.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
husna_amal: Setuju dengan pendapat dan komen kak yatt. Isu tutup aurat ni sangat penting bagi kita yang beragama islam



Dan ianya bersifat peribadi. Pilihan memasing
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
shania88 replied at 14-2-2020 04:10 PM
Kadang2 aku menyampah dgn golongan yg dulu terdedah sana terdedah sini tapi bila dah ensaapppp dokkk ...

Khenzs? Pastu nk muntah dngan ayat sebab sayang. Blwerrkkkk saya sayang semua wanita Islam. Perkataan sayang nowadays dh jd toooooooo cheap
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
helicornia replied at 14-2-2020 04:12 PM
wpun tk suka dia tp apa yg dia ckp tu betul. kalau bertudung biar la ikit syariat baru dpt pahala kl ...

Pakai tudung dapat pahala. Pakai tudung xbetul dpat dosa. Laaaaaaaaa pulok daaaaaah
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list