Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
6007
View
60
Reply

Takut Tak Diundang Lagi, Mimi Loma Gagah Berkerusi Roda Penuhi Jemputan Majlis

[Copy link]

Author: Lilrose       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2020 01:16 PM | Show all posts |Read mode
Mimi Loma menyuarakan kebimbangannya tidak lagi diundang jika tidak memenuhi jemputan majlis.


Adik kepada Biduanita Negara, Allahyarham Puan Sri Saloma dan Allahyarham Mariani itu berkata, berat juga hatinya apabila memikirkan keadaan diri yang uzur.




Kredit foto: BH Online




Pun begitu, digagahkan juga dirinya walaupun berkerusi roda kerana bimbang tidak lagi diundang.


Berkata kepada Berita Harian, Mimi atau Siti Aminah Ismail, 73, mengaku kesihatannya tidak sebaik dahulu.

"Saya tidak berapa sihat. Macam-macam penyakit yang tidak disangka dihidapi. Seperti yang dikatakan doktor, sakit saya ini, bila-bila masa saja boleh menyerang.

"Malah, disebabkan sakit yang menyerang mata, saya perlu berkerusi roda kerana penglihatan agak terjejas.

"Namun, saya reda dengan ketentuan Allah. Insya-Allah, April ini, saya akan menjalani pembedahan mata," katanya.


Dalam masa sama, Mimi juga akui sudah tidak aktif menyanyi kerana suaranya sudah tidak seperti dahulu.


Katanya, dia hanya menyanyi secara santai saja jika dijemput.

"Iyalah, nyanyi biasa-biasa sahaja mengikut usia dan keupayaan saya,"katanya.




Kredit foto: Discogs




Usia sudah lanjut ni, sebaiknya Mimi utamakan kesihatan dan berehat saja di rumah, kan? - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 14-2-2020 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Nenek, bagus nenek stay umah je. Weols tak kisah pun kalo nenek menolak jemputan sbb faham ke keadaan nenek dh uzur
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:05 PM | Show all posts
tak penah tau nenek masih aktif
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Patut rehat dah, bukan risau tak dijemput lalu gigih memenuhi jemputan lagi. Uzur boleh difahami.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:12 PM | Show all posts
mungkin dia nak duit bantuan
yela biasanya kalau di jemput akan ada sesi pemberian bantuan
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:32 PM | Show all posts
Risau sgt x dijemput manusia..beringatlah mgkn esok lusa dijemput Ilahi..
#modeustazbaliksolatjumaat
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:38 PM | Show all posts
Edited by Zack8hunter at 14-2-2020 02:40 PM
shania88 replied at 14-2-2020 02:12 PM
mungkin dia nak duit bantuan
yela biasanya kalau di jemput akan ada sesi pemberian bantuan

tu la.. pun rasa mcm tu... mungkin dia perlukan bantuan.. simpati buat nenek
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:43 PM | Show all posts
hmmm ada jugak yg jemput ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Setiap kali di undang mestilag di bayar lagipun dia selebriti lama. Mungkin bayarannya tak sebanyak artis baru tapi untuk kelangsungsn hidup dan rawatan kena jugak la hadapi dan pergi walaupun susah. Semoga sembuh dan di permudahkan urusan. Makan tu kena jaga yang utama. Kawan mak iols ada sorang penyakit yang serang penglihatan mata ni, tak tahu lah penyakit apa. Datang secara mengejut. Kalau ada selaput tu boleh la jugak nak agak.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 02:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku baca tadi Mimi Lana. Dah klik baru prasan aku salah
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 03:34 PM | Show all posts
dulu aku ingat mimi lana ni anak saloma @ anak mimi loma..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 14-2-2020 02:32 PM
Risau sgt x dijemput manusia..beringatlah mgkn esok lusa dijemput Ilahi..
#modeustazbaliksolatjumaa ...



Menusuk tepat ke dlm hati..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 03:44 PM | Show all posts
Mariani tua pun camni gak...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 03:54 PM | Show all posts
dia berlakon dlm ahmad albab jadi Suhara kan..

semoga acik selamat menjalani pembedahan mata.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
kucingitam replied at 14-2-2020 02:54 PM
dia berlakon dlm ahmad albab jadi Suhara kan..

semoga acik selamat menjalani pembedahan mata.

Tu je la lakonan sheols yg diingati
Selebihnya hanya nempel populariti Akak2 sheols jah
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2020 04:39 PM | Show all posts
Rasanya dah tua2 macam ni tak payah fikir lagi dunia hiburan ni. Buat persiapan menghadapi Allah lebih baik.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2020 07:01 AM From the mobile phone | Show all posts
dijemut untuk apa, dah tua2 takyahla risau bende2 gini. bawak2 le ke mesjid, sesama mengaji.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2020 07:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada anak2 ke tak ye? Sian tgk artis2 dah tua masih gigih berlakon ke apa demi kelangsungan hidup.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2020 08:00 AM From the mobile phone | Show all posts
yelah kita mmg lah suruh dia rehat kat rumah, tapi kot hadir jemputan dpt duit, digigihkan juga lah wlu tak sihat tu

agaknya adalah kot tukang bawak, tapi kalau pergi event pun, kena bermodal juga

panjang2 umur adik beradik dorang ni ye, mariani dulu pun pnjang umur
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2020 08:12 AM | Show all posts
Ada je benda negatif nak dikomen  
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list