CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3153|Reply: 36

"Lain Kali Cepok Kuat Sikit"- Netizen Sokong Tindakan Pengawal Keselam

[Copy link]
Post time 5-2-2020 11:41 AM | Show all posts |Read mode
Kredit Foto - Harian Metro





"Saya hanya cepuk sikit saja"



Video seorang penunggang motosikal  ditampar seorang pengawal keselamatan di Plaza Tol Kampung Lekir (WCE) kerana menggunakan lorong berpalang  menjadi viral di media sosi@l.





Pengawal keselamatan tersebut, Mohammad Yahya, 58, berkata, dia memukul penunggang motosikal itu dan rakannya yang lain untuk memberi pengajaran pada mereka yang degil kerana tidak menggunakan lorong motosikal.


"Saya hanya cepuk sikit saja untuk memberi pengajaran kepada penunggang motosikal itu dan rakannya yang lain kerana tidak mengendahkan arahan supaya menggunakan laluan yang disediakan," katanya memetik laporan Harian Metro.


Kejadian itu memb@bitkan 50 penunggang motosikal dipercayai dari luar daerah Manjung dan ada penunggang motosikal terb@bit melakukan aksi wheelie selepas berjaya melepasi tol berpalang.



Mohammad Yahya walau bagaimanapun memohon maaf sekiranya ada yang tidak berpuas hati dengan tindakannya.


"Sudah menjadi tanggungjawab saya sebagai pengawal keselamatan di sini dan kalau dibiarkan saja sudah semestinya tidak elok, malah kejadian sama boleh berulang atau ditiru orang lain pula," katanya.



Tinjauan di ruang komen mendapati netizen sangat berpuas hati dengan tindakan pengawal keselamatan itu dan mengecam perbuatan penunggang-penunggang motosikal tersebut yang boleh mendatangkan bahaya pada pengguna tol lain.





Kredit foto: Facebook Harian Metro



Beginilah sikap segelintir penunggang motosikal bila berkonvoi. Mereka tidak sedar bahawa sikap mengambil mudah soal keselamatan sebegini bakal menjadi  punca utama kemalangan dan menyusahkan pelbagai pihak. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Cepuk kuat sampai biol pun takpe! Ada otak tak nak guna! Baik jadi sewel forever!
Menyusahkan orang lain je!

Well done pak guard! {:good
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:14 PM | Show all posts
Mesti rasa terhina kena cepuk dgn pak guard..
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:16 PM | Show all posts
kami sokong pakcik...
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
tak payah mintak maaf lain kali.. sebab tu tindakan yg betul
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:33 PM | Show all posts
camtu jek nak ajar kan....dah ler kena cepuk ade bideo plak, siap kena kecam lagik...padan muka ko dek....salute pakcik...
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Eeeeiiii! Geram je tgok bebudak ni... brain-less!
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 01:06 PM | Show all posts
Syabas buat pakcik guard kalau tak ada yang menegur tak selesai masaalah terus buat perangai ikut suka
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 01:17 PM | Show all posts
syabas pakcik menegur itu adalah baik dari setengah netizen ckap baguiih tapi nengok jer.....
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 01:54 PM | Show all posts
berlambak perangai camni lalu lorong kereta kt DUKE, tol sentul pasar
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Hrpnye company tol tu bg la kenaikan gaji kt pakcik ni ye..dia dh buat kerja lebih proaktif dr spatutnya..siap blh membahayakan nyawa dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:33 PM | Show all posts
lain kali cepuk kuat sikit bagi lok balik semua skru yang longgaq kat kepala depa tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:40 PM | Show all posts
lain kali cepuk kuat sikit bagi lok balik semua skru yang longgaq kat kepala depa tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Sokongggggg
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:00 PM | Show all posts
Ada ke patut lalu kat laluan tol berpalang. Menyusahkan diri dan pengguna lain je. Banyak pula motor ikut laluan tu.
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:12 PM | Show all posts
elok la cepuk .. kalau kena langgar dengan kereta baru ada akal.
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:21 PM | Show all posts
pencen askor gamak nya pakcik ni
RSM kot
lain macam angin dia tu

lain kali jgn cepuk saje pakcik
hadiah kan sekali sedas dua terajang
nampak bodoh sangat mat2 samseng picisan jalanan ni main2 redah tol pulak
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:31 PM | Show all posts
kan dah kena cepuk... bongok laa bebudak motor ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:33 PM | Show all posts
aku yg bwa moto beso pun ikut laluan moto kat tol, kadang teringin nak ikut lorong kete...tapi risau kot tiba2 palang turun..tak pasal2 tegolek
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa yg susah nak g lorong moto.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 12:05 PM GMT+8 , Processed in 0.098164 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list