CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 3014|Reply: 8

Awas, 'Teh Beng' Vanilla Dengan Karamel Menyebabkan Ketagihan!

[Copy link]
Post time 5-2-2020 10:44 AM | Show all posts |Read mode




Sebut sahaja teh tarik, umum tahu akan keenakkan minuman ini yang menjadi kegemaran dan kegilaan rakyat Malaysia.


Jika adunan teh, susu dan air yang dimasak pada suhu yang tepat, maka akan terhasillah hidangan teh yang sangat menggiurkan tekak.


Apa lagi sekiranya teh yang enak itu ditambah dengan aiskrim vanila lemak manis dan harum aromanya. Pasti anda akan langsung jatuh cinta! Cinta rasa pertama yang sukar ditahan-tahan godaannya.




  



  



Apa yang membuatkan teh ‘beng’ vanilla ini istimewa? Menurut penciptanya, Siti Basitah, bahan istimewa dalam minuman ini adalah campuran beberapa jenis teh terpilih, aiskrim vanilla dan sentuhan sos karamel Da Vinnci di atas bebola aiskrim yang gebu. Sangat sedap dan padu rasanya!




  



Selain teh “beng” seksi ini, Siti Basitah turut menghidangkan makanan selera Pantai Timur di kedai beliau iaitu Timur House Kitchen yang terletak di KIPMALL Kota Warisan, Sepang.


Rasakan keaslian variasi rasa keropok lekor biasa dan keropok lekor berkeju juga lokcing (sate ikan) yang dibawa khas dari Kelantan.




Lokcing atau sate ikan
Kredit foto: Ig Timur House




Bercakap tentang kerepok lekor dan lokcing, boleh cuba getis sedikit akan kegebuan teksturnya, rasakan lemak ikan sebenar menggunakan ikan segar dan adunan kerepok tanpa tulang.


Aduh! Gendang gendut tali kecapi, perut kenyang sukanya hati! - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:02 PM | Show all posts
memang la sedap tapi dapat bayangkan mesti manis gile ni siap aiskrim...  jgn potong kaki plak huhu
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 02:34 PM | Show all posts
makanan minuman manis2 ni memang kegemaran rakyat Malaysia. Sebabtu negara kita no.1 dalam carta kencing manis dan obesiti.
Reply

Use magic Report

Post time 5-2-2020 04:37 PM | Show all posts
gila ah
aku tak lalu langsung tekak nak minum benda2 manis gini
coklat tu boleh la lagi hadap sikit2

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2020 12:41 AM | Show all posts
suka teh beng biase je. tu pon jarang2 minum sbb susu pekat
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2020 12:48 PM | Show all posts
sudah tiba masanya penjual2 ni buat CSR dgn meletakkan berapa jumlah kalori bagi minuman ni.. sesambil tampal gambar kaki rosak akibat diabetis.. ala2 kotak rokok
Reply

Use magic Report

Post time 16-3-2020 07:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti manis kan..


Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2021 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak suka caramel sebab manis sangat untuk tekak iols
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2021 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Namanya pun dh manis sgt sgt sgt
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: ExploRasa



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.082682 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list