CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 18907|Reply: 180

"Jangan Sampai Saya Malukan Cikgu Ya" - Ibu Berang Guru Tak Basuh Beka

  [Copy link]
Post time 4-2-2020 04:52 PM | Show all posts |Read mode
Kredit Foto - Google




Sudah menjadi kelaziman, ibu bapa pasti orang yang paling gembira dan teruja melihat anak-anak  mereka mula bersekolah.


Pelbagai masalah timbul semasa para murid ini dalam tempoh menyesuaikan diri dengan rutin baru.


Selain masalah yang ditimbulkan dari para murid, kadangkala sikap ibu bapa yang agak melampau juga memeningkan kepala para guru seperti yang dikongsikan pengguna F@cebook ini.





Ibu pelajar ini tidak berpuas hati dengan guru tadika anaknya kerana tidak membasuh bekas bekal yang dibawa anaknya.



"Cikgu memang malas cuci pinggan kat rumah ke apa? Sampai berulat bekal anak saya. Jangan sampai saya malukan cikgu kat dalam group.



"Basuhlah Ya Allah bapak pemalas. Jangan kata gaji tak dibayar untuk basuh pinggan. Biar ikhlas cikgu, aduh."


Malah ibu pelajar tersebut menggugut untuk memalukan guru itu.



"Jangan sampai saya malukan cikgu ye. Saya banyak nak buat aduan nak paparkan dalam group. Saya boleh buat report ye pasal cikgu. Kurang ajar cikgu ni," katanya.











Namun, ibu itu difahamkan telah meluahkan perkara tersebut di group utama tadika anaknya, namun tidak diketahui respon dari ibu bapa lain.







Kredit foto: Facebook





Perkara viral sebegini sudah pasti menarik perhatian 'bawangrangers' yang mengecam perbuatan ibu berkenaan.






Mungkin guru tersebut menyangkakan ada pelajarnya yang tertinggal bekas makanan.



Namun yang pasti membasuh bekal pelajar bukan merupakan tugas guru kan? - CARI


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-2-2020 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
mesti muka mak budak tu buruk
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 04:56 PM | Show all posts
Lain macam perangai mak bapak zaman sekarang.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 04:57 PM | Show all posts
laaa.. sendiri yang pemalas salahkan
orang lain pula..
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini makpak spesis babi sial ngko senggama lahirkan anak, nak harapkan org lain pulak cuci bekas makanan anak ngko. Eh pegi mampos lah. Dasar bawang busuk ajak ngumpat dlm group. Anak pun tak comel muka leluhur jowo agaknya. Aku harap kau masuk forum baca herdikan laharan nih. Cam sial nate berukkkkk *divaAAstyle
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak yg mcm ni layak dicarutkan aje! Dia yg kurang ajaran. Bodoh.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
penah jumpe 1 manusia perangai mcam ni..bnde simple pun sruh ckgu bt..lain kali baik kau beli bkas polisterin je maksenah oi..lpas pkai tu buang je..jgn ngengade nak malaskan org..sndiri beng*p tak pandai pikir..sedih!!
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Klo dh malas sgt nk bsuh tupperware tu ltk je la dlm plastik lauk..apa ke bingai
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-2-2020 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasihat aku.. Kalau x mampu jadi mak... Maka guna lah kondom atau pil perancang
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:17 PM | Show all posts
saja je mak budak ni nak bagi netizen menambah2 dosa. Dosa kecam sajat pun tak abis lagi kak oii..
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:18 PM | Show all posts
ala benda kecik jer pun
basuh jer laaa
lepas tu ko tak payahlaa bekalkan anak ko makanan
kan ke tadika ada peruntukan makan

Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodohnya.Common sense lah,mangkuk. Kalau pergi nursery tu kita bekalkan baju bersih kan utk ganti tapi tak bermaksud cikgu nursery tu kena basuhkan baju kotor anak kita. Samalah dg tupperware ni. Apa hal pulak cikgu kena basuhkan. Dah la tadika perpaduan aje. Mulalah iols nak buat tohmahan ni.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
yg anak kau tak bawak balik bekas tu dah kenapa? hari2 bawak bekas baru takkan tak tanya anak kau mana bekas semalam?
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 4-2-2020 09:19 AM
yg anak kau tak bawak balik bekas tu dah kenapa? hari2 bawak bekas baru takkan tak tanya anak kau ma ...

Tupperware eco rm2 lah tu kot,uols. Itu yg ada sedozen tupperware kat rumah. Tak pernah pulak dengar kakak2 iols merungut cikgu tadika tak basuhkan tupperware.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:30 PM | Show all posts
sarah82 replied at 4-2-2020 05:16 PM
Nasihat aku.. Kalau x mampu jadi mak... Maka guna lah kondom atau pil perancang

tu nasihat utk bapak..
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu aku tak hinginnnnn nak hantar anak aku ke tadika PPRT mcm ni. Mak2 dia semua perangai PPRT + Hanjing + Kau sekolah tak?

Nama anak kemain gah - Hannah Sofea. Tapi kau pemalas suruh cikgu kpd Hannah tu basuh bekas anak ko. Dasar PPRT
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-2-2020 05:36 PM | Show all posts
andaian kasar
ini ialah sekolah tadika international yg dibayar ribu2 setiap bulan
jadi maknya rasa mcm berhak sembur kalo ada yg x kene........bg dia
papepon adab sesama manusia pon kene jaga
jaga bahasa, jaga pertuturan, Tuhan mudahkan kita berurusan
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:38 PM | Show all posts
dah bekalkan anak pastu anak tak bawa balik bekas dia tak cari ke?
biasa kan mak-mak ni pantang hilang tupperware..
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada mak pak serupa gini mmg anak ko dah besor tak jadi org la citenye. Cakap bodoh kang marah.
Reply

Use magic Report

Post time 4-2-2020 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku jmpa mak bdk tu aku cepuk dgn pelepah sawit
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

11-8-2022 08:11 AM GMT+8 , Processed in 0.097968 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list