Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12664
View
151
Reply

Abby Abadi Habiskan Ribuan Ringgit Sebulan Untuk Sekolah Swasta Anak

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-1-2020 11:14 AM | Show all posts |Read mode



"Mama dulu baju sekolah pun beberapa tahun sekali je dpt ganti, gi sekolah jalan kaki, tracksuit pun pinjam kawan, duit belanja pun kadang2 yilek."



Itu penjelasan selebriti Abby Abadi pada gambar anak-anaknya Danish, 16, Marissa, 14 dan Maria 11 yang lengkap berpakaian sekolah swasta.



Menceritakan kesusahan hidupnya satu ketika dahulu hinggakan tidak bertukar baju sekolah walaupun bertahun-tahun serta meminjam baju sukan rakan-rakan sungguh menginsafkannya. Oleh itu, kali ini dengan rezeki yang ada, Abby mahukan anak-anaknya menikmati hidup yang lebih sempurna walaupun perlu berhabis ribuan ringgit untuk belajar di sekolah terbaik.





Abby Abadi



Bagi Abby sendiri, dia dan abah mereka mahukan yang terbaik untuk anak-anak, jadi pendidikan serta akhlak perlu seiring. Berkenaan yuran pembelajaran pula, mereka akan berusaha menyediakan yang terbaik kepada semua demi masa depan yang lebih gemilang.



"InshaAllah Mama Abah usahakan sehabis baik untuk anak-anak mama. Belakang-belakang tabir biarlah jadi rahsia. Doakan cukup rezeki Allah bagi kat mama abah untuk bagi yang terhebat pada anak-anak ini ya."




  



Abby juga berpesan kepada ketiga-tiga anak mereka untuk menggunakan peluang yang ada ini demi menuntut ilmu dunia dan akhirat.



IG







Melihat pada sekolah swasta yang dimaksudkan Abby pula, memang sekolah ini menerapkan nilai-nilai murni kepada para pelajarnya. Manakala yuran persekolahan pula mencecah RM1,400 sebulan untuk peringkat menengah dan RM1,280 untuk peringkat rendah.



Website



Baguslah Abby, sanggup berhabisan demi mahukan yang terbaik untuk anak-anaknya. Apa salahnya kalau mampu, ya tak?- CARI


Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:17 AM | Show all posts
oo dia bayar ke? igt kan sponsor..
sbb dia beberapa kali jugak tag sekolah ni kat ig
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagus cuma tudung anak yg plg cantik tu makin singkat. Terlalu cepat nak singkat
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:26 AM | Show all posts
it is your own choice abby.

nak terbaik, bayarlah lebih.

asalkan x mintak org derma utk bayar sekolah anak sudah..
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:27 AM | Show all posts
dia  ke yang keluarkan duit? bukan norman? dulu bukan dia kemaruk bercinta dgn org muda ke..anak anak kasi norman..ko bukan main berjimba dgn jantan muda...alih alih anak anak dah comel cantik elok bela dek mimi ko plak masuk interframe..
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:29 AM | Show all posts
asik tuka skola je anak2 dia..mcm tiap thn...tak terganggu ke pelajaran...
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:30 AM | Show all posts
izzah_ok replied at 22-1-2020 11:17 AM
oo dia bayar ke? igt kan sponsor..
sbb dia beberapa kali jugak tag sekolah ni kat ig

maybe ada exchange between them.. mcm tag sekolah ni, ada special diskaun gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:30 AM | Show all posts
amboi abby ni....bkn usaha u sorg...

si normah tu pn antr n amik ank2 sekolah ok...tme tu u tgh kemaruk dgn ex u n politik...jgn nk propa ckp mcm u sorg je yg tanggung...

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Moden gk sekolahnya boleh pakai tudung lilit nmpk dada
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:40 AM | Show all posts
pichee replied at 22-1-2020 11:30 AM
amboi abby ni....bkn usaha u sorg...

si normah tu pn antr n amik ank2 sekolah ok...tme tu u tgh k ...

ape yg busuk hati sgt manusia ni..
kn tajah bakyah ade mention kt atas tu "abah"
ke ko malas bace habis??
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Abby alim gila tp ok je pulak duit hasil berlakon hasil jual produk timbang kilo. Alim sampai kek secret resepi pon xleh makan sbb cina jual. Agak2 sekolah anak2 dia peegi xde la cikgu non-Moslem. Dan segala ilmu dan subjek anak2 dia belajar xde la hasil dari non Moslem.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
beautifulorchid replied at 22-1-2020 11:27 AM
dia  ke yang keluarkan duit? bukan norman? dulu bukan dia kemaruk bercinta dgn org muda ke..anak ana ...

Weh bila masa memeyy bela anak dia ko jgn menidakkan pengorbanan ebi
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Komen acik2 porem mmg cukup bawangnya...ada je benda nak dikomen
Mcmmana pun i senang tgk suasana family yg mcm tu... baik2 anak2nya... ada ibu yg doakan....which i never experienced all that
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:47 AM | Show all posts
byknya duit abby, beribu jgk tu bulanan nak byr
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:48 AM | Show all posts
bagus la berikan yg berbaik utk anak2... sejuk je tgk anak2 abby...
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:53 AM | Show all posts
Noraniza_Iblis replied at 22-1-2020 11:40 AM
ape yg busuk hati sgt manusia ni..
kn tajah bakyah ade mention kt atas tu "abah"
ke ko malas bac ...

iblis...

abah tu ayah baru die..
papa tu norman...dlu pn die sendiri yg ckp...selama ni norman yg antr ank2 die g sekolah n bg nafkah....norman uruskan hal pembelanjaan ank2 die sekolah...

so sape yg mls...






Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
beautifulorchid replied at 22-1-2020 11:27 AM
dia  ke yang keluarkan duit? bukan norman? dulu bukan dia kemaruk bercinta dgn org muda ke..anak ana ...

Time dia dengan Zul tu....pagi petang duk mengekor Zul kat TTDI. Aku gi jogging pagi dia ada dengan Zul kat park, petang pun ada. Aku gi Speedmart malam dia pulak ada dengan Zul. Kulu kilir mengekor. Hujung2 ko tu hanyalah utk stepping stone Zul aja.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 12:02 PM | Show all posts
Dah jadi penyokong kerajaan pun still tak nak sekolahkan anak-anak kat sekolah kerajaan? lain la zaman jadi penyokong tegar pembangkang..
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 12:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekolah mana? Iols tak nampak tagnya. Anak sulungnya tu dah tak ngaji tahfiz kat turki? Anak2 nya berpindah-randah sekolah. Tak terganggu ke pelajaran?
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2020 12:57 PM | Show all posts
pichee replied at 22-1-2020 11:53 AM
iblis...

abah tu ayah baru die..

Dah betul la tu norman uruskan. Dah namanya bapak. Kang norman tak bayar yuran anak, tak amik tau anak pergi balik sekolah, org tuduh dia bapak tak bertanggungjawab plak. haizzz
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105210s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list