Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1306
View
40
Reply

"Jangan Main-main Dengan Ketakutan Dia" - Prank Kawan Takut Kucing Tak Lawak Ya!

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-1-2020 11:15 AM | Show all posts |Read mode

Kredit Foto - Steemit & Wanista.com



Meskipun kucing adalah binatang yang comel dan manja, hakikatnya terdapat ramai yang takut terhadap kucing.


Bahkan, pelbagai kes orang yang takut atau fobia terhadap kucing ini mengakui mereka panik dan stres sehinggakan ada yang histeria bila berhadapan dengan haiwan ini seperti yang dikongsikan Sabrina Baharin dalam video ini.




"Mohon jangan main-main dengan perasaan ketakutan dia."







Bagi Sabrina, ia bukanlah satu perkara yang boleh dibuat main kerana ia sama seperti mangsa kena prank tu.


Ramai netizen yang retweet video ini dan memberi pelbagai reaksi.




"The struggle is real"








Kredit foto: Twitter Sabrina




Orang yang memiliki fobia terhadap kucing dalam istilah kedoktoran disebut sebagai Ailurophobia.


Ailurophobia juga biasanya dikaitkan dengan trauma dek kenangan masa lalu yang melibatkan si pengidap dengan kucing.




Kredit foto: CCS Portfolio - Adolf Hitler Juga Fobia Pada Kucing




Misalnya pernah dicakar kucing, digigit dan seseorang itu pernah menonton filem yang menakutkan tentang kucing sewaktu mereka kanak-kanak.


Namun, fobia kucing masih boleh diubati. Cara untuk mengatasi ketakutan ini adalah dengan menghadapinya setiap hari.


Lawan ketakutan dengan cuba membelai kucing terlebih dahulu. Latih diri untuk kerap membelai kucing dan kemudian kita akan terbiasa.


Secara tidak langsung, rasa takut itu akan hilang perlahan-lahan.


Sementara itu, janganlah kita asyik menyakat kawan-kawan yang takut dengan kucing walaupun haiwan itu tersangatlah comel!


Silap-silap, kalau orang itu lemah jantung lagi susah. Bergurau ada batasnya. Maka, beringat dan berpada-padalah ketika bergurau. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Thanks for the info
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
member aku pun ada sorang.... tgh mkn... mmg tgh ramai gila org kt kedai mkn... tetiba kucing dtg jengah kepala kat sebelah pinggan dia....dia menjerit tepelanting sudu2 pastu berdiri atas kerusi....aku yg tergamam..
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Oo..airliurphobia nama penyakit ni..baru tau
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 12:23 PM | Show all posts
biasanya orang yg takut kucing ni... pernah terperanjat sebab kucing tetiba jerkah ke camtu.

Mcm anak aku... memula dulu takdela dia takut sangat kucing.. tapi dia takdela gi belai.. cuma takat lalu sblh kucing ok2 je dia.

sampaila 1 hari.. dia bawak beg sandang... ada tali2 kt blkg berjuntai2. Lalu depan kucing kesayangan uncle dia.. kucing tu pulak jenis active.. kejarla tali berjuntai kt beg anak aku tu.. anak aku lari mcm hape. tetap kucing tu kejar sebab kejar beg dia tengah pakai. Sampaila aku dukung dia n tanggalkan beg. Kucing tu elok main ngan beg tu tak kacau anak aku.

But smpai skrg.. klau kucing dtg dekat.. dia nangis bukan tahap gedik2 ye.. mmg gigil2 dia nangis sampai tertido.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
aku tak takut kucing..
tapi aku takut lipas terbang
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 12:47 PM | Show all posts
Jangan anggap phobia ni perkara lawak ok.

Adik saya seorang yang biasa dengan senjata api, tapi sangat takut dengan belon.  Phobia is real guys.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-1-2020 12:59 PM | Show all posts
Kurex replied at 15-1-2020 12:28 PM
aku tak takut kucing..
tapi aku takut lipas terbang

betul tu @kurex... nampak lipas pun dah takut, apatah lagi yang terbang..meremang bulu roma, panik semua
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut dengan geli benda sama ke? Sbb kalau aku tgk ular ke gmbr ular ke automatik meremangg,,
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
I was once takut kucing. Tahap yg korang2 citer kt atas. I thought sampai mati i akn takut kucing. Sampai tibe2 sekor ank kucing msk dlm rumah n m still scare of her, tp sbb kesian, terpaksa layan.
Lama2 sayang, yg x blh digambarkan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 01:20 PM | Show all posts
x de beza dgn org takut lipas... the phobia is real.. aku phobia tikus...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 01:50 PM | Show all posts
noraidil_06 replied at 15-1-2020 01:07 PM
I was once takut kucing. Tahap yg korang2 citer kt atas. I thought sampai mati i akn takut kucing. S ...

Btol..same goes to me..aku manusia yg takot sngat kucing...bila ada kat kdai makan mmg aku la yg akn jerit..risau..ketakutan..dan itu la aku..org x paham masa tu mcmana perasaan aku bila berhadapan dgn kucing..
But 1 day my sis bgi sekor kucing... msuk cage la masa tu..dh besar dia lepaskn ..lama2 perasaan takot tu dh hilang la..but kucing tu je la yg aku x takot..tapi klu jupe kucing kat mana2 masih takot tapi x la seteruk lepas smpai fobia...still acah2 duduk and calm2 aje la (Control ayu)...hahaha

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-1-2020 01:58 PM | Show all posts
Sazida replied at 15-1-2020 01:06 PM
Takut dengan geli benda sama ke? Sbb kalau aku tgk ular ke gmbr ular ke automatik meremangg,,

berani tak pegang?

saya berani pegang tapi untuk bergambar je la...kalau yang liar tu panggil bomba hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:00 PM | Show all posts
kalau aku jd budak tu..nk takut2 simbah je air kt muka dia sng..br dia tau erti penyesalan
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 15-1-2020 12:28 PM
aku tak takut kucing..
tapi aku takut lipas terbang

Ai pulak phobia dgn sesuatu juga..
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:20 PM | Show all posts
ohnoLia replied at 15-1-2020 02:10 PM
Ai pulak phobia dgn sesuatu juga..

APO TU?????
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Sazida replied at 15-1-2020 01:06 PM
Takut dengan geli benda sama ke? Sbb kalau aku tgk ular ke gmbr ular ke automatik meremangg,,

Sama la kita.. Kalau tgk gmbr ular dlm tv pun cpt2 tutup TV. Lps tu rasa nk samak je mata bg hilang image tu drpd ingatan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kucing dlm video tu comel{:childlike
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
natrahn replied at 15-1-2020 01:58 PM
berani tak pegang?

saya berani pegang tapi untuk bergambar je la...kalau yang liar tu panggil b ...

Haaaa kalau suruh pegang mau pengsannnnn.. ni tgh tulis pun terbayang ular pun dah kecut perut
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2020 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
matchstick replied at 15-1-2020 02:25 PM
Sama la kita.. Kalau tgk gmbr ular dlm tv pun cpt2 tutup TV. Lps tu rasa nk samak je mata bg hilan ...

Geli dia tahap xtau nk ckp mcm mana kan. Iols tgk video yg nyanyi dlm air then ade org g letak biawak la ular la katak la terus iols rasa mcm nk muntahhh.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.133738s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list