Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
2867
View
40
Reply

[Tempatan] 'Satu kepala cecah RM50,000' - Bekas ketua kumpulan gengster di Selatan Thai dedah sindiket upah bunuh

[Copy link]

Author: saripdolmat    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 12-1-2020 12:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku pernah cuba keluar dari thailand ikut pintu durian burung sebab bukit kayu hitam dan lain2 jem teruk sebab cuti panjang. Tempat durian burung tu memang sunyi. Ramai juga aku tengok orang siam selamba je lepas keluar masuk di pintu sempadan. Senyum dan angkat tangan je dengan pegawai imigresen. Keluar2 dari situ aku tak nampak pun kampung2. Hutan dan ladang sawit je. Siam2 yang naik motor tu pergi mana? Ada kampung siam ke dalam ladang tu?? Kalau jadi pembunuh upahan, memang dah cantik dah tu. Dah la kawasan Thailand di pintu sempadan tu agak shaddy.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 12:52 AM From the mobile phone | Show all posts
dgr2 kalo upah yg dr siam biasa lg pro dr Malaysia n biasa x berjaya di tangkap..dgr je la
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 01:48 AM | Show all posts
Apa punya sial mamat nie..
Da bunuh orang sekarang da berkopiah bagai...
Da kira reset la dosanya tu..
Spesis Puukimak bangsat...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 02:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Mahal gak ye
X jadilah nak upah
Biar karma je buat kerja
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 05:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Ha blm tgk tkg bunuh indon lg. Upahnya juta2 pak. Tp juta2 rupiah la
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 07:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Nokiaman replied at 12-1-2020 01:48 AM
Apa punya sial mamat nie..
Da bunuh orang sekarang da berkopiah bagai...
Da kira reset la dosanya  ...

Iolss bukan nak jd tuhan tp dlm kes ni iolss rasa apa yg dia buat still akan di pertanggungjawabkan dekat akhirat nti. Apa yg dia buat tetap akan di soal di tanya & Allah maha adil. Dekat akhirat nti mulut kita akan terkunci tidak dpt berkata kata kerana terlalu takut utk menipu terlalu takut memikirkan dosa2 jd anggota lain yg akan menjawab apa yg di tanya.

Btw, hidup kita dua kali. 1st atas dunia yg sementara ni. 2nd kehidupan akhirat yg kekal abadi. Jd jgn lah hidup dekat dunia mcm igt takde hari akhirat nti
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 07:05 AM From the mobile phone | Show all posts
BeskotCekelat replied at 11-1-2020 05:07 PM
Mahal jugak pembunuh upahan Siam sampai RM50k, kalau Malaysia RM300 je..
Utamakan barangan buatan M ...

Murah gile,  mcm tak logik.

Tapi ada kemungkinan juga murah,  sebab tak lama lepas kena bom,  lokasi jenayah dpt di kesan.

Biasa la,  barang murah,  kualiti pun kurang...

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2020 08:14 AM | Show all posts
apa perasaan bunuh manusia lain agaknya ye??  aku baru baca sejarah penyembelihan oleh tentera mongol ke atas baghdad pd tahun 1258.  jarak antara mongol dgn baghdad ialah 7000km. sejauh itu mrk bergerak dgn 200,000 bala tentera. mongol kepung kota baghdad (kota berbentuk bulatan) selama 12 hari sebelum tentera khalifah Abbasiyah tewas. bila dah dpt masuk, mrk bunuh 200,000 inhabitant di dlm kota itu. bakar semua perpustakaan, masjid, bangunan & segala tamadun supaya jadi ZERO.  tentera mongol tpaksa tinggalkan kota baghdad sbb x tahan dgn bau busuk mayat 200,000 pddk baghdad yg sudah berulat.  zaman tu bunuh manusia bukan mcm skrg, tekan button missile jer. zaman tu klu nak bunuh kena bunuh depan2 dgn pedang.  mmg hati kering.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 08:49 AM | Show all posts
tetiba teringat cte MIKHAIL b Ramlee Awang Murshid
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
hidayah tu milik Allah. beruntung la dia dberi pluang insaf btaubat. akhirat nnti dia sndri tnggung. agknya tiap kli tido mlm tringat kisah silam bnuh rmai org. klau i dah gila agknya.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 09:03 AM | Show all posts
Nyawa manusia murah bagi mereka
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
betul ke dah berubah nok. dari gaya bercerita macam lebih kepada bangga jah dapat bunuh ramai orang. ni hah kau dah indirectly buat pengakuan so boleh lah didakwa dan dibicarakan di mahkamah gitu?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 10:19 AM | Show all posts
rosevelvet replied at 11-1-2020 11:15 PM
Kering betul hati deol. Org yg mengupah pun. Ko x caya akhirat agaknya yer

agaknya pembunuh2 spt ni diberikan justifikasi atau mencipta justifikasi sendiri bagi mewajarkan tindakan mereka.  orang2 jenis kejam dan hati batu ni depa sanggup buat apa sahaja.  

aku pernah hadap orang2 spt ni dan nasib aku baik sebab Allah jaga aku masa tu.  mungkin sebab aku baik kot.  hahahaha.


Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 12-1-2020 10:19 AM
agaknya pembunuh2 spt ni diberikan justifikasi atau mencipta justifikasi sendiri bagi mewajarkan t ...

1 lg mungkin kesempitan hidup. Tu yg rembat jer kije ape je. Duit x berkat. Mmg sentiasa x cukup. Lama2 jd seronok n bangga sbb pbunuh ni akan ditakuti. Seronok kot dorang buat org sujud kt kaki. Hidup mcm raja smpai ada pengikut. Ginilah yer kita ni semua nk masuk syurga tp kita pilih jalan ke neraka. Byk cantekkkk
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-1-2020 10:43 AM | Show all posts
Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 12:11 PM | Show all posts
rosevelvet replied at 12-1-2020 10:42 AM
1 lg mungkin kesempitan hidup. Tu yg rembat jer kije ape je. Duit x berkat. Mmg sentiasa x cukup.  ...

puak2 ni mana kira berkat ke dak.  yang penting ada benda nak isi perut dan nafsu mereka.  
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 11-1-2020 06:01 PM
Azalilah kata dia dpt upah rm300 je bomkn altantuya....

On job duty, ikot sajalahhhhh, arahan yg tak boleh disangkal
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
rosevelvet replied at 11-1-2020 11:15 PM
Kering betul hati deol. Org yg mengupah pun. Ko x caya akhirat agaknya yer

Takyah tunggu akhirat, kat dunia Allah bagi samplers. Walaupun taubat, doesnt guarantee shit whats waiting in masyhar.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 12:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Forfoxache replied at 12-1-2020 12:48 PM
Takyah tunggu akhirat, kat dunia Allah bagi samplers. Walaupun taubat, doesnt guarantee shit ...

Of course ada balasan kan. Xkan nk bsenang lenang mcm org yg mmg suci murni kt atas dunia
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2020 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
byk kes bunuh kt traffic light yg xdpt kesan.. kejam tol la
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086489s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list