Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2398
View
38
Reply

[Tempatan] Geng 04 buat perarakan pengebumian di Batu Lanchang

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-12-2019 02:35 PM | Show all posts |Read mode
Enam lelaki ditahan guna logo '04' semasa perarakan pengebumian
SYAJARATULHUDA MOHD ROSLI | | 14 Disember 2019


Perarakan pengkebumian yang menggunakan logo pertubuhan tidak berdaftar selain tidak mendapat nasihat polis. - Foto Pembaca FB (Gambar kecil: Soffian Santong)

GEORGETOWN - Polis menahan enam lelaki kerana dipercayai merancang perarakan dan penggunaan logo sebuah pertubuhan tidak berdaftar semasa perarakan pengebumian di Batu Lanchang di sini.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Soffian Santong berkata, kesemua suspek berusia lingkungan 21 hingga 26 tahun itu yang ditahan dalam operasi bermula jam 12 tengah malam hingga 5 pagi tadi.

Menurutnya, tangkapan itu susulan daripada video berdurasi 11 saat yang memaparkan perarakan pengebumian disyaki daripada ahli sebuah kumpulan tidak berdaftar dengan menggunakan logo 04 yang dipamerkan di hadapan sebuah kenderaan.

Beliau berkata, video tersebut tular selepas dimuat naik di Facebook Malaysian Tamilar Kural pada 11 Disember lalu.

"Tindakan kesemua suspek didapati boleh menyebabkan keamanan awam terjejas, menggugat ketenteraman awam dan keselamatan negara.

"Susulan daripada perarakan itu juga, ia menyebabkan kesesakan lalu lintas kerana ia tidak dirancang dengan sempurna selain tidak mendapat nasihat dari polis," katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Beliau berkata, kesemua mereka direman empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 43 Akta Pertubuhan 1966 dan Seksyen 233 Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia 1988.

"Empat daripada suspek mempunyai beberapa rekod jenayah lampau antaranya kes dadah; samun; mendatangkan cedera, merusuh dan bunuh," katanya.

Menurutnya, hasil siasatan awal mendapati, mayat yang hendak dikebumikan itu adalah seorang lelaki yang telah meninggal dunia kerana terlibat dengan kemalangan yang mana motosikal ditunggangnya terbabas pada 10 Disember lalu.

Katanya, lelaki itu dipercayai salah seorang ahli kumpulan sebuah pertubuhan yang tidak berdaftar yang menggunakan lambang 04.

"Saya ingin menasihatkan orang ramai supaya tidak melibatkan diri dalam sebarang pertubuhan yang tidak berdaftar serta menyalahi undang-undang.

"Selain itu, polis tidak pernah menghalang sebarang perarakan pengebumian asalkan ia dilakukan tanpa melanggar sebarang peraturan atau undang-undang yang berkuat kuasa serta tidak menimbulkan keresahan, kacau ganggu awam dan ketenteraman masyarakat umum," katanya.

Soffian berkata, pihaknya meminta masyarakat yang ingin mengadakan perarakan agar mendapatkan nasihat dari polis terlebih dahulu bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas yang akan mengganggu pengguna jalan raya lain.

Terdahulu, tular sebuah video yang memaparkan perarakan pengebumian yang disertai puluhan pemuda yang menunggang motosikal menghalang laluan jalan di Batu Lanchang untuk kegunaan pengguna jalan raya lain.

Mereka turut memasang mercun di tengah jalan raya selain ada yang tidak memakai topi keledar sambil menunggang motosikal.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Video  plssss
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagi muka sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
04 ni geng hindu rasanya. 36 campoq2..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:43 PM | Show all posts
Nak berarak apa laa geng sotong legam lembik sekor sekor
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 15-12-2019 02:38 PM
Video  plssss

Aku pun nak nengok sama
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 15-12-2019 03:43 PM
Nak berarak apa laa geng sotong legam lembik sekor sekor

Deyyy mana ade lembik. Aku pukui kang..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Buritan replied at 15-12-2019 04:23 PM
Aku pun nak nengok sama

Kannnn.. Tu la.. Nak tgk apa yg depa dok bawa tu.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:50 PM | Show all posts
DAPee menang kerana sokongan 04..wakakakakakakkakakkaa
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:51 PM | Show all posts
keliang2 estet sakai tunjuk bagus bajet ganster kuat
puihhhh la todi kicap ni
nnt mod mesti panas buntut
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:21 PM | Show all posts
Buritan replied at 15-12-2019 08:24 AM
Deyyy mana ade lembik. Aku pukui kang..

Dah lembik...pengecut ,lembut tahap sial pulak lagi
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:25 PM | Show all posts
India kaum pemalas miskin mundur
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 15-12-2019 05:25 PM
India kaum pemalas miskin mundur

Sebab tu join 04,  konon nak nmpk kejap.. jadi alat LTTE DAP je la
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Bangsa ni sekarang bukan main berlagaknya. Aritu akak tengok dekat2 udang yang dijual, dia pujuk2 suruh akak beli tapi akak tak nak boleh dia jerit porrah! Dia ingat akak tak tahu maksud perkataan tu tapi akak buat selamba saja beli tempat lain.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2019 05:46 PM | Show all posts
sebelum ni pun ada perarakan pengebumian
tak ingat gangster mana
Penang jugak
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:51 PM | Show all posts
orgsepang replied at 15-12-2019 09:42 AM
Bangsa ni sekarang bukan main berlagaknya. Aritu akak tengok dekat2 udang yang dijual, dia pujuk2 su ...

Maki saja balik. Jangan bagi muka
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 15-12-2019 05:21 PM
Dah lembik...pengecut ,lembut tahap sial pulak lagi

Mana adee.. buktikan.. hahaha..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 15-12-2019 05:42 PM
Bangsa ni sekarang bukan main berlagaknya. Aritu akak tengok dekat2 udang yang dijual, dia pujuk2 su ...

Aku kalo nama kaum porah tuu.. aku tak masuk kedai dia.. lgpun kaum porah nii takde ape pun sumbangan.. sumbangan penuhkan punjara ajelaa.. keturunan pun dr kecik pun jahat.. dah kawin csmpur pun jahat..sbb tuu jgn disentuh kaum porah ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 15-12-2019 05:51 PM
Maki saja balik. Jangan bagi muka

Maki balik.. depa play card.. yg baiknya tak perlu ade urusan dgn depaa..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 06:06 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 15-12-2019 04:36 PM
Kannnn.. Tu la.. Nak tgk apa yg depa dok bawa tu.

Bwk segala mala yg boleh diangkut.. jgn lupe bwk lotong.. ketua hangpa..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
1.870531s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list