Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1078
View
24
Reply

[Tempatan] Tabung Haji : UMNOPAS cuma tahu tanya apa yang dijual, tapi lupa tanya apa yang dibeli

[Copy link]

Author: Knights    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-12-2019 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
“Kita mentadbir aset, kita tidak semata-mata membeli dan simpan. Ada aset kita simpan jangka panjang, mungkin kerana mahu peroleh dividen pulangan daripada sukuk tapi ada juga yang kita labur untuk jangka masa sederhana, maknanya bila dapat keuntungan yang kita sasarkan kita boleh jual.

“Dan bila kita jual kita akan beli aset lain pula. Kadang-kadang di TH bila orang tanya berapa banyak kita jual orang lupa nak tanya selepas jual tu beli apa? Seolah-olahnya kerja kita jual aset sahaja. Tidak, kita jual dan kita labur balik atau kita beli aset lebih bagus,” jelasnya.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:20 PM | Show all posts

so .. apa yang hang beli?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2019 02:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sayawifenikmie replied at 15-12-2019 02:20 PM
so .. apa yang hang beli?

baca ayat terakhir

kita jual aset yang tidak berkualiti
dan beli aset yang lebih bagus
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:23 PM | Show all posts
Knights replied at 15-12-2019 02:23 PM
baca ayat terakhir

kita jual aset yang tidak berkualiti




.. gimme the list la uols .....
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Jd sekaarang, apa yg dijual Dan apa aset berkualiti yg dibeli
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:26 PM | Show all posts
Knights replied at 15-12-2019 02:23 PM
baca ayat terakhir

kita jual aset yang tidak berkualiti

awat bodo sgt ni?
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Ang bagi list apa yg TH beli selepas lelong aset "rugi".setakat sembang kata beli jebon pun boleh sembang
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:32 PM | Show all posts
Kita Jual tenaga yg tak der quality so Kita beli apa....
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigihlah kauuu bukak bebenang

Credit article takdak.
Quote Sapa Pon Tak sebut.

Inti?
-satu nombor Pon tarak tp gebang pelaburan.
-senarai beli Pon tarak.

Sembang deraih soh SG buloh taruk red carpet utk najib boleh la ang tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
baghal_bortuqal replied at 15-12-2019 02:49 PM
Gigihlah kauuu bukak bebenang

Credit article takdak.



Tabung Haji tumpu pelaburan strategik jana pulangan lebih stabil
11:45 tengahari (Dikemaskini 11:47 tengahari)
Bernama  |  Berita

A A
Lembaga Tabung Haji (TH) bakal memberi tumpuan kepada pelaburan strategik yang mampu memberi pulangan lebih stabil kepada pendeposit pada masa hadapan.

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai eksekutifnya Nik Mohd Hasyudeen Yusoff, berkata langkah tersebut diambil berikutan suasana pelaburan semasa yang semakin mencabar sama ada di dalam dan luar negara.

“Sekarang kita ada RM70 bilion deposit yang kita tadbir...apa yg kita buat sekarang adalah kita cuba labur dengan cara pulangan lebih stabil. Sebab itu kita (akan) labur lebih kepada aset berpendapatan tetap seperti sukuk, pelaburan dalam hartanah.

“(Pelaburan seperti) itu lebih banyak berbanding pelaburan dalam saham atau ekuiti. Saham atau ekuiti, di samping dapat dividen kita boleh dapat pulangan kalau ada peningkatan harga atau peningkatan modal,” katanya pada sidang media mengenai Halatuju TH, di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Bagaimanapun, Nik Mohd Hasyudeen berkata pelaburan saham dan ekuiti akan dihadkan kerana ia mempunyai risiko yang lebih tinggi berbanding pelaburan aset tetap.

“Kita mentadbir aset, kita tidak semata-mata membeli dan simpan. Ada aset kita simpan jangka panjang, mungkin kerana mahu peroleh dividen pulangan daripada sukuk tapi ada juga yang kita labur untuk jangka masa sederhana, maknanya bila dapat keuntungan yang kita sasarkan kita boleh jual.

“Dan bila kita jual kita akan beli aset lain pula. Kadang-kadang di TH bila orang tanya berapa banyak kita jual orang lupa nak tanya selepas jual tu beli apa? Seolah-olahnya kerja kita jual aset sahaja. Tidak, kita jual dan kita labur balik atau kita beli aset lebih bagus,” jelasnya.


Menurutnya, TH mengamalkan konsep pelaburan ke hadapan di mana institusi itu akan melihat terlebih dahulu setahun dua dari segi aspek suasana pelaburan dan kestabilan syarikat yang ingin dilabur.

“Kadang-kadang ada syarikat baik namun lama kelamaan mungkin sebab industri berubah kita kena jual sebelum nilai dia lebih rendah. (Proses) jual beli ni satu perkara biasa untuk institusi yang mentadbir aset seperti TH,” katanya.

Sementara itu, berkenaan dengan jangkaan hibah yang lebih tinggi bagi tahun kewangan 2019, Nik Mohd Hasyudeen berkata beliau optimis, susulan pelan pelaburan strategik yang bakal dilaksanakan, di samping prestasi kewangan yang memberangsangkan pada suku ketiga.

“Dari segi prestasi (kewangan), saya dah umumkan setakat suku ketiga ini, Alhamdulilah kita di landasan betul. Kita positif, tahun ini pun tinggal tiga minggu lagi kita berdoa kita dapat tutup tahun ini dengan prestasi lebih baik berbanding tahun lepas,” katanya.

-Bernama


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-12-2019 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
baghal_bortuqal replied at 15-12-2019 02:49 PM
Gigihlah kauuu bukak bebenang

Credit article takdak.

dah bagi artikel penuh
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 15-12-2019 02:55 PM
Tabung Haji tumpu pelaburan strategik jana pulangan lebih stabil
11:45 tengahari (Dikemaskini ...

Pun tak jelas.. aset apa yg dah dibeli?
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
najib888 replied at 15-12-2019 03:05 PM
Pun tak jelas.. aset apa yg dah dibeli?

Beli produk utang banyak2

Sesuai dgn ajaran isele lah sangatttt
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
najib888 replied at 15-12-2019 03:05 PM
Pun tak jelas.. aset apa yg dah dibeli?

Bon and equity, takut nak bagitau apa yg dibeli sebab katalah hutang yg dibeli adalah bon yg mempunyai unsur2 riba dan jual beli barangan haram, maka pelaburan TH jadi subhah. Di mana, kita akan lebih argue, kenapa dibelanjankan sebegitu?

Adakah tabung haji beralih kepada pembelian hartanah kepada benda subhah?

Adakah pemimpin2 dikalangan jahil telah diangkat oleh "rakyat" untuk memuaskan fitnah akhir zaman?

Kita sama2 ikuti drama kerajaan sepenggal di episode seterusnya bertajuk "baring dijalan, otak terjangkit"
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Akan.... Bakal.... Tu je?
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 03:41 PM | Show all posts
ko tanye macai bawah2 ape la yg depa taw detail terperinci nya

takat post news & part time pasang bendera parti jer depa nih
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:22 PM | Show all posts
Knights replied at 15-12-2019 02:23 PM
baca ayat terakhir

kita jual aset yang tidak berkualiti

org bodo sembang petik ayat dari lubang hidung.

minta list aset yg dibeli dan hutang yg dibayar sampai ke sudah menikus..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Sambil makan badam.. Sambil aku baca komen knights x boleh jawab.. Nanti dia ratib "Najib akan ke sungai buloh inn" atau "ni semua salah najib".

By the way,  berapa gaji ang sebulan knights jadi pencacai penjilat najis PH ni? Dodolgemok mesti gaji rendah dari ang sbb keluar gua bila ada berita ttg Najib saja.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 04:50 PM | Show all posts
Konsep PHancing ni, aku cakap ko kene caye.
X yah bg detail. Xyah bgi bukti

@Knights
Study bebanyak sikit.
Rugi duit diorang bayar ko tiap2 minggu.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
stakat baca article copy paste je mahacai sorg ni tahu haha
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.089177s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list