Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
2463
View
43
Reply

[Tempatan] Berita biasa dari IPOH. Satu banglo kongsi 40 orang dari China. Kondom dah diguna

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-12-2019 12:36 PM | Show all posts |Read mode
Siap ada pemuas nafsu...


SERAMAI 40 warganegara China termasuk dua wanita diberkas dalam serbuan dilakukan Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) Perak di banglo dua tingkat di Jalan Tun Dr Ismail, Ipoh, semalam.

Operasi dijalankan 26 pegawai JIM Perak bermula 4.30 petang hingga 6.30 petang hasil risikan selama empat hari di premis yang dipercayai disewa daripada warga tempatan itu.

Pengarah Imigresen Perak, Kamalludin Ismail berkata, kesemua warga asing yang ditahan berusia 18 hingga 54 tahun itu disyaki menjalankan aktiviti atas talian yang dipercayai sudah beroperasi sejak dua minggu lalu di bandar raya ini.

Menurutnya, sebanyak 80 telefon bimbit, 31 komputer, tujuh modem Internet tanpa wayar (WiFi), wang tunai pelbagai mata wang, kad bank dan kad kredit serta kad pengenalan negara China.

JIM Perak membuat pemantauan selama empat hari di premis yang mempunyai kawalan keselamatan serta hanya boleh dimasuki orang dikenali menggunakan interkom.

Sepanjang tempoh pemantauan didapati, tiada pergerakan keluar dan masuk penghuni premis terbabit dan kita menyerbu masuk dengan memanjat pagar ketika seorang penghuni keluar membuang sampah.

Ketika diserbu, sebahagian besar warga asing berkenaan sedang menjalankan aktiviti atas talian dan pemeriksaan turut menemui kondom yang sudah dan belum digunakan, katanya dalam sidang media, hari ini.

Kamalludin berkata, pihaknya percaya seorang daripada wanita berusia 24 tahun yang ditahan itu dijadikan tempat pemuas nafsu kumpulan warga asing di rumah terbabit berdasarkan kondom yang ditemui, manakala seorang lagi bertugas sebagai tukang masak.

Serbuan juga menemui pelbagai bekalan makanan di dalam rumah terbabit yang boleh bertahan antara sebulan hingga dua bulan dan pemantauan sebelum ini juga mendapati penghuni tidak pernah keluar, namun ada berlaku aktiviti penghantaran makanan di banglo terbabit.

Setakat ini kita masih dalam siasatan untuk mengetahui apa sebenar kegiatan atas talian yang dilakukan oleh kumpulan warga China ini dan fokus utama kami adalah terhadap kesalahan mengikut Akta Imigresen sama ada salah guna pas lawatan sosial, bekerja tanpa pas yang sah dan lain-lain lagi, katanya.

Menurutnya, JIM turut akan mengesan dalang di sebalik syarikat yang terbabit dalam aktiviti ini serta pembabitan warga tempatan dan akan menyalurkan maklumat berkaitan kepada agensi lain seperti Bank Negara Malaysia, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM), Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).

JIM akan terus mengesan saki baki sindiket ini dengan melalui pemantauan dan risikan berterusan di bandar raya ini, katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 10 Disember 2019

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 12:40 PM | Show all posts
dasat tu... sorang je pemuas nafsu..
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
My fren duduk kt Hampshire Condo depan KLCC tu. Last few months Polis datang raid jiran dia. Tengok2  ada 30 orang duduk satu unit condo tu..buat kerja2 scam yg sama. And bangsa yang sama jugak buat kerja..skrg ramai yang buat kerja haram kat kondo2 je


Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 12:46 PM | Show all posts
hantar balik PRC sana.. semak
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 12:50 PM | Show all posts
bangsa paling pengotor euuuuwwwwwwwwww...sorg je pastu semua lanyak iskh2...larat eh?
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 12:52 PM | Show all posts
Merata tempat mereka buat port dari lembah kelang sampai ke Ipoh dah rupanya baguslah dah kena raid
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Masuk msia tp tak keluar..itulah keje dorang. phanceng buat tatau
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Macau scam la ni.... Gilos.. Aku tgk ramai org dah pening...
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau Datuk Seri jadi mp nanti dia org ni kena denda 10juta sorang just nak menggalakkan dia org Ni masuk baru masyuuuuuk
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:26 PM | Show all posts
arnauld replied at 10-12-2019 01:23 PM
Kalau Datuk Seri jadi mp nanti dia org ni kena denda 10juta sorang just nak menggalakkan dia org Ni  ...

Saya setuju Datuk Seri Arnauld...
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:27 PM | Show all posts
selama ni memang takde org pantau ke pelancong yang dah terlebih had duduk kat Malaysia ni?
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:33 PM | Show all posts
cina ni bangsa paling dajjal dn plg pengotor
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:57 PM | Show all posts
Yg masuk Malaysia, beribu2. Yg keluar blk lepas tamat tempoh, tah ada tah tidak.
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:59 PM | Show all posts
lemahnya penguatkuasa malaysia
dari zaman umno ke zaman ph ..sama jer
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 02:01 PM | Show all posts
chauky314 replied at 10-12-2019 12:40 PM
dasat tu... sorang je pemuas nafsu..

lubang satu cukup la...
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 02:02 PM | Show all posts
inilah akibatnya memberi kemudahan visa kpd negara china dan india...banyak masalah
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 02:10 PM From the mobile phone | Show all posts
hantar balik mainland la

dgn cina dapig skali

nyemakkk
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Buat la macam negara luar siap tiket balik bagai baru bagi masuk. Kalau takda hantar balik terus. Senang2 je masuk negara kita buat onar
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus. Sekali serbu berpuluh ekor monyet masuk perangkap
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dpt tngkap1000 Apek dpt pau 10biliyun amacam ok??? Undilah Datuk seri arnauld !!! Datuk Seri akan cadangkan di dewan rakyat agar akta berkenaan di ejas sewajarnya hahaha hahaha hahaha hahaha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.207178s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list