Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
3173
View
68
Reply

"Boleh Tak Gantikan Janda Dengan Ibu Tunggal" - Cleopatra Tegur Pihak Media Guna Bahasa Lembut

[Copy link]

Author: Cari-Amiey       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-12-2019 04:18 PM | Show all posts |Read mode
Sebelum ini namanya menjadi panas seketika selepas wanita yang dikenali dengan nama Cleopatra ini dikaitkan dengan YB Syed Saddiq dai dituduh seorang maknyah.

Malah, kisah perkahwinannya dengan bekas suami juga dicanang selepas dia dikatakan menjadi mangsa keganasan rumah tangga tiga tahun lalu.


Foto: IG


Senyap seketika kisah wanita ini, namun baru-baru ini Cleopatra meluahkan sesuatu di laman Instagram miliknya.

sambil meletakkan screenshot berita tentang dirinya sedang menjadi pengasuh, wanita ini mahu orang ramai terutamanya rakan media agar sentiasa memilih perkataan yang indah dan lembut dalam laporan.

Dia nampaknya kurang senang dengan gelaran 'janda' yang digunakan oleh wartawan berkenaan dan meminta ia ditukar kepada ibu tunggal.

"Di kesempatan ini juga saya dengan rendah hati menyeru agar semua rakan media yang dihormati sentiasa menjaga etika penulisan atau Writer Etiquette dan mengutamakan bahasa yang indah dan lemah lembut untuk kesejahteraan bersama.


  


"Id appreciate if Janda to be replaced with ibu tunggal. Semoga semua usaha kita diberkati dan dalam rahmatnya," katanya.


Ramai yang bersetuju dengan kenyataan Cleopatra dan menganggap ada sesetengah media sengaja menggunakan perkatan 'janda'.

"Sengaja betul pakai perkataan yang tak sesuai. Bodoh2 media ni."

"Setuju macam jamban dengan tandas. Maksudnya sama. Menyebutnya dan mendengarnya, berbeza."


Kredit foto: IG



Apa pula pendapat anda? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
dia mekap memang muka pondan
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:19 PM | Show all posts
jantan nya muka
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:22 PM | Show all posts
demandnya
berapa ribu mak encik nak bayar gaji dgn requirement begitu?
tapi muka mak encik seram la, mcm ponti.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Mekap dua mcm kartun jepun anime
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Habis tu yg cerai xde anak tu nak panggil apa pulak....si tunggal?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Rogue98 replied at 6-12-2019 04:26 PM
Habis tu yg cerai xde anak tu nak panggil apa pulak....si tunggal?

Bekas isteri...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia je kot yng bersangka buruk dngan perkataan dan title janda.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:39 PM | Show all posts
kejap mencari pengasuh kejap menjadi pengasuh..mana satu betul
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols cadangkan ubah nama dara terpakai. At least ade perkataan dara tu which is nice
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:13 PM | Show all posts
mak aih. tekejut tengok gambo pakai crown tu. kalau malam2 terjengul depan pintu ke depan tingkap mau pengsan aku
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
media malaysia ni mmg hauk.. still make up dia too much. kalo x make up sgt sure lawa
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:31 PM | Show all posts
aku selalu pikirkan

kalau bercerai = janda...
suami meninggal = balu ....
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:42 PM | Show all posts
tukar ku tunggu jandamu kepada ku tunggu ibu tunggal mu?  
panjang sgt
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:43 PM | Show all posts
nolya replied at 6-12-2019 05:04 PM
Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...

abis yg ckap janda anak 2 la janda anak 3 la tu apa?

Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 05:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku setuju dgn cdngan dia
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
nolya: Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...


Lorh..takde anak ke?so JANDA BERHIAS la ni?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 06:14 PM | Show all posts
Terlebih makeup nampak plastik
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 06:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Panggil
Ladang tinggal
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.106533s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list