Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1731
View
33
Reply

Selalu Berangan Nak Masuk Universiti, Aliff Syukri Mohon Sambung Belajar Di UiTM

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-12-2019 10:34 AM | Show all posts |Read mode
Semalam, Datuk Seri Aliff Syukri berkongsi sekeping gambar permohonan masuk ke universiti di laman Instagramnya.





Foto: Instagram



Menurut Aliff, dia teringin menjadi pelajar yang memiliki ijazah, menjadi seorang yang pandai dan mahu melengkapkan sesuatu dalam hidup.


"Siapa budak UiTM kat sini? Jom abang kongsi pengalaman.. Abang ni memang selalu berangan nak masuk universiti, nak jadi budak pandai ada sijil," tulisnya.


Aliff tetap tekad untuk masuk universiti walaupun tidak layak kerana baginya, menuntu ilmu biarlah sampai ke akhir hayat.


"Abang tak layak  nak masuk universiti, tapi abang tekad untuk capai sesuatu dalam hidup seperti pepatah ada mengatakan 'tuntutlah Ilmu sampai ke negara China," katanya.



Foto: Instagram




Dia juga sangat berharap agar diterima masuk dan tidak akan berhenti di situ.


"Abang percaya tiada yang mustahil dalam dunia ni. Kenapa orang lain boleh abang tak boleh? Tolong doakan abang ya semua."



  



Semoga Aliff berjaya dalam permohonannya, dimana ada kemahuan di situ ada jalan. Kita harus mencontohinya biarpun dia sudah ada segalanya, namun tetap mahu belajar. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:08 AM | Show all posts
pastu ko ajak Sajat masuk sekali kn...rosak la uitm satgi...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:13 AM | Show all posts
amek course apa

spm level sampah pun uitm pungut
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:24 AM | Show all posts
heols kena buat penilaian APEL dlu kan..belum confirm dapat lagi..
gigih iols gugel ape ke benda APEL tuh..

APEL ni satu laluan kemasukan alternatif untuk mereka yang pendidikan formal kurang mencukupi untuk sambung belajar ke peringkat lebih tinggi.
Lagi ringkas, dengan sijil APEL ni, tak ambil SPM ke, takde PMR ke, belajar setakat UPSR ke, anda tetap boleh masuk U dengan syarat lulus ujian APEL ni.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:54 AM | Show all posts
tagas replied at 5-12-2019 11:13 AM
amek course apa

spm level sampah pun uitm pungut

shortcourse je tu kott...bukan buat diploma/degree
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 11:59 AM | Show all posts
Ramai je yang sambung  belajar zaman sekarang ni ramai je yang dah peringkat atuk nenek pun gigih sambung belajar lagi tak ada yang nak dihairankan
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 02:14 PM | Show all posts
Aliff Syukri Kamarzaman ni mcm adik beradik dgn Muhammad Sajad Kamaruzzaman.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Alah gigih nk masuk uitm. Kang jenuh nk score. Masuk je la open univrsiti tu. Cnfirm dapat
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2019 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Uitm Ada course kecantikan ka?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 08:35 AM | Show all posts
dia lulusan 10 PhD di sepanjang kehidupan dia.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Meiizu replied at 5-12-2019 11:54 AM
shortcourse je tu kott...bukan buat diploma/degree

Bukn ambik apel utk sambung ke ijazah sarjana muda?
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2019 10:24 AM | Show all posts
rukia2 replied at 6-12-2019 10:17 AM
Bukn ambik apel utk sambung ke ijazah sarjana muda?

ohhh camtu rupanya..i dah baca sikit tadi.apel ni macam sijil jugak kann..kalau tak lepas mana boleh sambung dip/degree..i bayangkan program sijil mcm politeknik lah kot
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2019 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Gifih aku baca.. igt apel tu apa
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2019 12:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn la heols buat perangai kalau dpt masuk uitm nti
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2019 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok jer...Tun Daim dapat doctorate dalm masa 11 tahun...
Toklip mungkin jg perlukan 15 tahun utk dpt kn dip/degree...
Toklip tolong janji jgn menggeletis sngt di uitm ye
Kosser
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2019 10:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Baik masuk oum
Takyah dtg kelas sgt
Uitm strict juga tau
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2019 12:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah bosan le tuu.. tak tau apa nak buat.. elok sangat la tuu.. kot2 berubah mental
Reply

Use magic Report

Post time 9-12-2019 07:32 PM | Show all posts
meols sokonng je niat dia nak belajar
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok laaa tu. Mesti ramai juga yg terinspirasi nanti dan sambung belajar balik. Pasti ramai yg tak tahu ada alternatif ni utk sambung belajar kan..good luck la toklip
Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2019 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Marilah belajar uitm
Happening tau
Seronok sangat
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
6.401462s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list