Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1356
View
32
Reply

Budak Jumpa Kucing Kena Humban Ke Laut, "Siapa Yang Kejam Sangat Ni?"

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-12-2019 05:24 PM | Show all posts |Read mode
Zalim dan langsung tiada perikemanusiaan! Tular di Facebook sejak Sabtu lalu, ada rakaman menunjukkan seekor kucing yang masih kecil dihumban ke dalam laut berhampiran jambatan Pulau Pinang.


Menerusi rakaman itu, dapat dilihat kucing berkenaan hampir lemas selepas ada individu yang mencampakkannya ke situ.


Kredit foto: FB




Bagaimanapun, kucing itu diselamatkan oleh seorang kanak-kanak yang sedang memancing di sana.


Rakaman video 52 saat itu turut menunjukkan bagaimana kucing itu terkapai-kapai berenang ke arah budak tersebut sebelum akhirnya ia masuk ke penjaring ikan.


Akhirnya, kucing malang itu dapat diselamatkan! Sungguh mengharukan!





Alhamdullilah dapat diselamat sahabat jiran saya yang pergi memancing di bawah Jambatan Pulau Pinang bersama anaknya pagi tadi, bodoh betul manusia, tahniah adik, abang tabik awak, tulis lelaki dikenali Baharudin di Facebook.


Ramai di kalangan warganet menyatakan kemarahan mereka kerana perbuatan mencampak kucing ke tempat yang tidak sepatutnya.


Apa pula pendapat anda? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Kucing nk try ikan fresh kut..
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
bodohnyaaaaaaaaa!!!!!!!
memang aku pantang sejenis manusia macam ni!!!!
wehhhhhh!!!! dunia ni bukan kita punya, bukan kita je yg nak hidup! binatang, tumbuhan pun ada hak nak hidup dalam dunia ni!
celaka manusia macam ni! buang mak ayah, buang haiwan, tebang pokok sesuka hati!
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:33 PM | Show all posts
tq adik selamatkan kitty
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Ntah2 dia yg baling pastu suh member viralkan bideo nak dapat likes kt faecesbuk
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Ke kucing tu tergelincir? Gitu iols berhusnuzon
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Siap sedia saja la polis malaysia mencari pembunuh bersiri
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 06:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannnyaaaa!! Aku harap yg buang ke sungai tu laknatlh hidup dia aniaya kucen. Anak kucen lagi tu. Kau buang ke laut!!
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
yg campak kucing dlm laut tu masa kecik makan ape eh sampai jd syaitan?
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde bukti or saksi kucing tu dibuang ke laut. So i berfikir baik kucing tu terjatuh
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Maybe jgk kucing terjatuh. Kuatnya semangat kucing tu berenang kat diorg.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Mgkn jugak sebab takkan la tiba2 ada anak kucing dekat jambatan yg sememangnya jauh dr kwsn perumahan. Sbb tu dispeku kena buang. Apa pun alhamdulilah selamat akhirnya
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
kasihannya moew..

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannye awak cik nyau.. Dah la kecik lagi.
Harap2 ada orang baik hati bawak awak balik ye sayang..
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 09:45 PM | Show all posts


meow dicampak dari atas jambatan kew? siannya

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak larat bela buang kat sungai. Masalah buang jauh2 takyah bela gitu
Gaya buang anak haromm
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Pandainya kucing tu. Syukurlah selamat. Harap ada yg adopt
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Pandainya kucing tu. Syukurlah selamat. Harap ada yg adopt
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Alah siannye meow... terkapai2 berenang nak imbangkan diri dalam air yang bergelora tu... dah la ringan ditolak arus
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:43 PM | Show all posts

manusia bunuh ikan, kucing bunuh ikan
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.099570s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list