Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
668
View
17
Reply

[Tempatan] Taman Tema Air Terbaru di Serambi Mekah, mari mari abe kakok, kito ke Rantau Panje

[Copy link]

Author: Modngengade       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-12-2019 02:56 PM | Show all posts |Read mode
Kawasan di sepanjang simpang empat lampu isyarat di Kampung Banggol Kulim ke Kompleks Imigresen, Kastam, Kuarantin dan Keselamatan (ICQS) Rantau Panjang bertukar menjadi taman tema air terbuka sejurus selepas kawasan itu ditenggelami banjir sejak semalam.
Ramai penduduk sekita situ yang tidak emlepaskan peluang untuk bermain air. Keadaan di situ seolah-oleh sudah menjadi satu pesta.

Tambahan lagi, terdapat juga gerai-gerai yang menjual minuman dan makanan berhampiran kawasan tersebut.

Namun, aktiviti perlu diubah kerana ia melibatkan soal keselamatan dan nyawa.

Hal tersebut diakui oleh Pengerusi Pertubuhan Infra Rantau Panjang, Nasran Nasuha yang mahu orang ramai tidak menjadikan banjir sebagai pesta.

Stigma banjir pesta bermain air perlu diubah kerana ia melibatkan soal keselamatan nyawa.

Jangan kerana mahu bergembira kita abaikan soal keselamatan sebaliknya patuhilah arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa.
Jika masih ingin bermain banjir, pastikan kawasan tersebut cetek dan dipantau oleh orang dewasa, katanya.

Sumber : Sinar Harian


Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:02 PM | Show all posts
tak fikir kselamatan ke dorg ni? dengan kotornya berkuman.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Pprtnya taman tema..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2019 03:12 PM | Show all posts

selayaknyalah utk ummah pprt spt @famri7

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:15 PM | Show all posts
eeeuuuuu lagi dirai plak gitu. sukanya kamu...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:17 PM | Show all posts
main air banjir kpd warga kelantan sudah menjadi satu kebiasaan...mcm satu kebiasaan warga cina DAP menyokong komunis
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:19 PM | Show all posts
eee.. dah bercampur ngan air kencing kucing anjing tikus.. nape la mak bapak diorang bagi main
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Ape2 jelaa..jgn plak japgi ada y mati terjatuh dlm lubang ke ape ke..huhu~

Tp kalau air banjir ujan sentiasa ok laa,sbb air silih berganti..kalau bnjir termenung tu,aiolzs geli..hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
kang kena air kencing tikus baru taw..masa tu kut baru nk menyesal
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau jual baju renang patuhi syariat mesti laku
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-12-2019 04:05 PM | Show all posts
LuvAurora replied at 3-12-2019 04:02 PM
kang kena air kencing tikus baru taw..masa tu kut baru nk menyesal

Ketika ini keadaan banjir khususnya di Pantai Timur masih lagi berlarutan. Menurut laporan berita, jumlah mangsa di Kelantan dan Terengganu lebih 15,000 orang.
Dalam pada itu, menerusi Bernama TV, Kementerian Kesihatan Malaysia mengingatkan kesemua mangsa agar tidak bermain dengan air banjir terutama seklai jika ada luka atau masalah kulit.
Ini kerana, bagi mencegah risiko jangkitan Leptospirosis (Kencing Tikus) dan Melioidosis melalui air yang tercemar. Ibu bapa sentiasalah mengawasi anak-anak anda supaya tidak bermain dengan air banjir.
  
Jangan main air banjir, terutamanya jika mempunyai luka atau masalah kulit bagi mencegah risiko jangkitan Leptospirosis (kencing tikus) dan Melioidosis melalui air tercemar. C Kementerian Kesihatan Malaysia pic.twitter.com/Gu1bO5NVKU
BERNAMA TV 🇲🇾 (@BernamaTV) December 3, 2019
Sumber: Bernama TV

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
masa banjir 1996...cikgu jata jangan mandi masa banjir.. tp air dah nak.. jernih pulak tu.. depan rumah... aku terus burrrr!!! terjun
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut jua budak2 ni pasang alat gelunsur dua tingkat dari bumbung rumah ke sungai, maunya tergugat semua water theme park di Malaya ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelantan. What do u expect
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:25 PM | Show all posts
jijiknya
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Happy kanak2 walau ditimpa bencana. Bertabahla
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:57 PM | Show all posts
mokcikcctv replied at 3-12-2019 03:02 PM
tak fikir kselamatan ke dorg ni? dengan kotornya berkuman.

dorang dah biasa sis

kuman ngan mereka ibarat sedara mara gitu
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 04:58 PM | Show all posts
kotorlah...eeee
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078634s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list