Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2333
View
109
Reply

[Tempatan] "Perhimpunan ini adalah untuk membetulkan pandangan orang awam dan memberikan kebenaran terhadap Perjuangan Parti Komunis Malaya

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-12-2019 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Dear Facebook Malaysia, are you a 'communist sympathizer'?

If not, we are good.

If yes, just to let you know that this post is intended as an act to bully and harass a 'communist sympathizer' like you.

Feel free to remove this post according to your so called Facebook rules for 'Harassment and Bullying'.

I dare you.

--+++---------------------+----------++++++--+++---------++

MENGINGATI KOMUNIS DAN CHIN PENG. .
.
Hari mengingati Perjanjian Damai 1989 yang dihadiri oleh bekas-bekas ahli Komunis Malaya dan para pensimpati mereka hari ini sebenarnya adalah bagaikan sebuah 'blessings in disguise'.

Kerana di dalam perhimpunan itu telah disebut,

1. "Perhimpunan ini adalah untuk membetulkan pandangan orang awam dan memberikan kebenaran terhadap Perjuangan Parti Komunis Malaya. Perjuangan PKM ialah peperangan menentang penjajah dan imperialisma, yang berjuang demi kemerdekaan, demokrasi kebebasan dan keamanan.

2. "Majlis ini diadakan susulan daripada pendedahan kepulangan abu mayat ketua Komunis Chin Peng pada bulan September yang lalu.' .

Maka melalui kenyataan tersebut dapatlah kita simpulkan bahawa,

1. 'Abu' bukan sekadar 'Abu'.

Barangsiapa yang cakap, "Abu je pun. Bukan boleh buat apa". Masa puak-puak ni bawak balik abu mayat Chin Peng tempohari, bolehlah pergi meninggal.

Lihat sendiri betapa pemuja komunis ni sendiri mengakui 'significant'nya kepulangan abu Chin Peng ke Malaysia sampai 'terpaksa' buat majlis sambutan. Masih nak menafikan? Buta perut jelah jawabnya.

2. KDN makan gaji buta dan tak buat kerja.

Kalau haritu, ketika abu mayat dibawa masuk, KDN bagi alasan bodoh kata pihak mereka tak tahu dan takkan nak cek setiap abu mayat masuk ke Malaysia, walhal memang ada prosedur tersebut..

Takkan majlis macam ni, KDN nak bagi alasan "tak tahu" jugak ke ni? Siap boleh panggil pemimpin PKR, DAP, sewa dewan, buat majlis, panggil media.

3. Rupanya kerajaan Malaysia adalah penjajah, imperalis, kuku besi dan ganas.

Yelah, perjuangan PKM melawan peperangan menentang penjajah dan imperialisma, yang berjuang demi kemerdekaan, demokrasi kebebasan dan keamanan hanya tamat pada 1989.

Jadi kerajaan Malaysia lah penjajah, imperalis, kuku besi ganas. Kan? Kan?
.

Yang hairannya, mana pergi patriotisme pemimpin-pemimpin Malaysia apabila pemuja komunis kini boleh bebas meraikan ideologi mereka?

Adakah masih sibuk berebut kuasa, makan malam kat rumah Azmin atau "berseni politik"?

Sedangkan realiti di depan mata, satu persatu prinsip kedaulatan negara dicabar dan diubah.

Majlis meraikan perjuangan PKM dan Chin Peng ini adalah penghinaan yang sangat besar kepada para pejuang negara.

Malangnya kita hanya ada pemimpin lembik yang tak mampu bersuara kerana takut hilang jawatan politik.

Memalukan.

Kalau macamni punya lembik,

Maka dengan ini saya cadangkan apa kata kita robohkan jelah monumen Tugu Negara tu yang juga dibina sebagai penghormatan kepada ribuan perajurit yang gugur semasa Darurat (1948-1960) menentang pengganas komunis dahulu.

Yelah, itu kan bukan 'kebenaran'?

Kan?

Bukan kominis yg menghalau Jepun dari Tanah Melayu tapi dgn Gugur nya Bom Atom di Hiroshima dan Nagasaki oleh Amerika Syarikat menyebabkan Jepun menyerah kalah. jika tidak Bandaraya Tokyo mnjadi sasaran Bon Atom seterus nya, sepatut nya Parti Kominis juga harus meletakan perjuangan bersenjata nya tapi kominis mempunya Nawaitu utk mnjadikn Perseketuan Tanah Melayu sebagai Republik maka mereka meneruskan perjuangan bersenjata mereka.

+++++++

Ronnie Liu akui datuk dan abangnya pejuang komunis.

(Malaysia Gazette) C Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pelek, Ronnie Liu yang menghadiri perhimpunan bekas kumpulan pengganas Parti Komunis Malaya (PKM) mengakui penglibatan keluarga beliau seperti datuk dan abangnya dalam PKM sebelum ini.

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/12/634254/rakyat-malaysia-mahu-tahu-perkara-sebenar/amp


Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:29 AM | Show all posts
depa memperjuangkan kemerdekaan lalu menubohkan negara komunis...dan komunis terbukti ideologi etis yang gagai dan mempunyai kelemahan dalam semua aspek....hanya penduboq lgbt dan etis sahaja yang masih memperjuangkan komunis......wakakakakakakakakakakakakaa
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:33 AM | Show all posts
Sikit demi sedikit dia orang tunjukkan diri.. Kalau ada yang tak sadar lagi tak tau lah..........
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh pegi mampos la....
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku stop Kat ayat 1.

"Perjuangkan kominis utk demokrasi Dan kebebasan".


Kapla bana bacin habah dia la kominis = demokrasi Dan kebabasan.

Dasar Babi.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Buat satu wacana akademik, panggil pakar sejarah yg pro PKM berdebat dgn pakar anti PKM secara ilmiah dan fakta....kita tgk takat mana betulnya perjuangan PKM tu....

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana menteri KDN and polis ...???

Kenapa tak ambil tindakan lagi ni???

Apa beza PKM, LTTE, daesh, isis semua tu?  Sama saja kan.... semuanya pertubuhan haram...

Jadi apa tunggu lagi??
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Nah.. Aku bagi gambar.. Yg sokong sangat komunis haramjadah ni tolong jawab sat dgn ahli keluarga anggota keselamatan yg terkorban

gubir 11 dead.jpg
Tan_Sri_Khoo_Chong_Kong_(2).jpg
IMG-20191202-WA0009.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 3-12-2019 10:46 AM
Buat satu wacana akademik, panggil pakar sejarah yg pro PKM berdebat dgn pakar anti PKM secara ilmia ...

Baik ang suruh ATM siarkan gambar keadaan mayat anggota2 keselamatan yg terbunuh masa dijumpai. Tu lebih baik.. Lepas tu penyokong boleh tentukan PKM betul atau hamjad?
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Anggota pengasas Vat69 yg masih hidup pernah citer masa pasukan yg ditugaskan antar bekalan makanan depa masa tak salah aku ops Sukat dibunuh komunis, badan dikelar dan kemaluan dikerat dan tak salah aku dimasukkan ke dlm mulut. Boleh tgk sendiri kat History channel tentang VAT69.

Tu yg dikatakan KOMUNIS HARAMJADAH ni betul?

BABI.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
white washing
sama mcm whitewashing saddam dulu baik orgnya
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
pejuang kemerdekaan apa tu menentang kerajaan yg sah setelah lama penjajah keluar, pengganas baru la betul
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 11:26 AM | Show all posts
Maka dengan ini saya cadangkan apa kata kita robohkan jelah monumen Tugu Negara tu yang juga dibina sebagai penghormatan kepada ribuan perajurit yang gugur semasa Darurat (1948-1960) menentang pengganas komunis dahulu.


mmg komunis penah letupkan tugu negara.  tahun 1975 hokkay. and yg kata komunis ni perjuangkan kemerdekaan tanah melayu, apsal lepas merdeka pun komunis mengganas lg?

https://iluminasi.com/bm/kisah-t ... pkan-pengganas.html
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 02:29 PM | Show all posts
Pilih AG pun ketuanan LTTE pariah hindu Tamil Nadu

Pelik dgn Malaysia ,kalau negara lain Ronnie liu , teo ni ching tu dah lama kena pancung, lim kit siang patut dah jadi bahan bakaran api neraka sejak 13 mei 1969,dia laungkan melayu mati
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 02:39 PM | Show all posts
elok gak diorg tunjuk belang ni awal2... kalau majoriti masih pilih "bunga-raye"... tak bole nak kate ape la
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts
highcastle replied at 3-12-2019 10:33 AM
Sikit demi sedikit dia orang tunjukkan diri.. Kalau ada yang tak sadar lagi tak tau lah..........

cuba tanya @dodolgemok die sedar atau tak? mmg munafik sekor tuh.. sanggup spin kehulu kehilir demi tuan dap
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
DAP rules....
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 02:57 PM | Show all posts
Edited by palmolive at 3-12-2019 03:00 PM
baghal_bortuqal replied at 3-12-2019 10:39 AM
Aku stop Kat ayat 1.

"erjuangkan kominis utk demokrasi Dan kebebasan".

kalo perjuangan utk kebebasan dan demokrasi ternyata ini komunis murtad..
komunis mana ada ciri2 itu..

atau kemungkinan buku teks sejarah zaman aku dulu silap cetak/fakta
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Kasi angkut communist sympathisers semua, masukan dalam re-education camps macam China buat kat Ughurs pastu kalau dorang rebel jugak bagi I.C warna cokelat. Takleh kerja mana2. Any company caught hiring dorang assets will be seize.

Dafuq Malays nak bend backwards for a race with less than 6mil population and demanding like majority of their ancestors shed blood here? Buat dorang rasa they are more than welcome to go back Tongsan and will not be missed.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2019 03:11 PM | Show all posts
korang yg undi PH kn...skrg DAP dah keluarkan taring....CASH la korang
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.096479s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list