Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
3352
View
51
Reply

"Saya Tak Perasan Anak Ikut Dari Belakang" -Suami Lufya Tak Dengar Anak Jerit 'Daddy'

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-11-2019 10:35 AM | Show all posts |Read mode
Sikap suami Lufya, Dr Che Muhammad Hafiz ketika selesai prosiding di Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari, Petaling Jaya pada Isnin lalu yang dilihat tidak mengendahkan tangisan dan panggilan anak mereka, Laana Haura, 2, mengundang kecaman netizen.




Kredit foto: mStar



Sehubungan itu, Dr Che Muhammad Hafiz tampil menjelaskan mengenai kekeliruan yang timbul berhubung situasi berkenaan.


Memetik laporan mStar, Dr Che Muhammad Hafiz memaklumkan bahawa sebelum keluar mahkamah, beliau telah berjumpa dan meluangkan masa dengan anak disaksikan Lufya dan ahli keluarganya.




Kredit foto: mStar/Instagram Dr Che Hafiz



"Anak amat rapat dengan saya. Hanya setelah anak pergi kepada Lufya, baru saya keluar mahkamah tetapi tidak perasan yang anak ikut saya dari belakang.

"Jika benar saya mendengar suara anak, takkan sebagai bapa sanggup buat tidak endah," ujarnya.


Lufya bagaimanapun enggan mengulas mengenainya perkara itu. Menurut Lufya, tujuan sebenar membawa anak perempuannya ke mahkamah adalah untuk dipertemukan dengan ayahnya.







Lufya mengakui pada mulanya agak keberatan untuk membawa Haura bersama ke mahkamah. Namun, beliau tidak ingin memisahkan anak dengan bapanya dan berharap suaminya boleh berbincang secara baik dengannya demi kepentingan Haura.

"Dalam video itu, saya dengar suara adik saya memanggil 'Daddy' supaya suami saya pandang dan meluangkan masa bersama Haura.

"Suami hanya sempat berjumpa dalam lima minit sahaja sebelum keluar daripada mahkamah.

"Oleh sebab itu, Haura inginkan masa yang lama bersama ayahnya. Niat kami sekeluarga memang nak Haura berjumpa dengan ayahnya di samping untuk meredakan kemarahan," tuturnya.


Dalam pada itu, Dr Che Muhammad Hafiz meminta isterinya itu untuk berhenti mengeluarkan sebarang kenyataan di media.



"Saya ingin menasihat Lufya supaya berhenti membuat kenyataan media memburuk-burukkan dan memfitnah saya, sebaliknya buktikan di mahkamah jika benar, jangan sekadar baling batu sembunyi tangan.

"Berkenaan isu saya tidak hiraukan anak dan setelah beberapa bulan baru dapat jumpa anak adalah fitnah dan dia serta keluarga sendiri tahu apa yang berlaku apabila saya ingin berjumpa dengan anak di rumah dia," katanya lagi.


Tegas Dr Che Muhammad Hafiz lagi, isterinya itu perlu lebih profesional dengan menyimpan segala masalah yang dihadapi antara mereka tanpa melibatkan pihak luar selain memudahkan pertemuannya dengan anak.


Kemelut rumah tangga Lufya Omar terus berpanjangan apabila suaminya, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum enggan menceraikan isterinya itu.


Sehubungan itu Mahkamah Rendah Syariah Subang Bestari di Petaling Jaya memerintahkan pasangan itu melantik ahli jawatankuasa pendamai (JKP) dalam kes penceraian berkenaan.


Selain pasangan suami isteri, anak antara individu yang turut sama terkesan akibat daripada perceraian. Apalah anak sekecil Laura faham dengan erti perceraian kan?


Semoga urusan mereka berdua dipermudahkan. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
ok.. sebenarnya suami lufya ni nak kejar kurex masa tu..
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Blah la Dr peppa...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku kesian dekat haura ja
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedih btul la kes cerai2 ni.. perasaan anak takde sapa peduli... haihh
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:10 AM | Show all posts
kesiannya kat anak..
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:14 AM | Show all posts
newyork replied at 21-11-2019 10:59 AM
Sedih btul la kes cerai2 ni.. perasaan anak takde sapa peduli... haihh

at least anak tu boleh tahu or at least dh besar nnt faham dia mangsa keadaan dari penceraian mak ayah dia.... berbanding anak yg makpak elok jah tak bercerai tapi tak peduli anak2, lg perit chuols
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Gambar candid abam "Ken" nampak kepam yahamat..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-11-2019 11:25 AM | Show all posts
Kurex replied at 21-11-2019 10:45 AM
ok.. sebenarnya suami lufya ni nak kejar kurex masa tu..

@Kurex agaknya la hahaha...sempat ko ye
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:31 AM | Show all posts
Ye la tu tak perasan...  
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Pulok doh..yor la tu
Sian kt Haura
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Acah tak perasan.kalau kau tak perasan bodyguard ko tu tak ptt tak perasan,n cuba bg tahu kau.ke mmg kau layan anak bini kau mcm tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Kau jgn fikir sbb keja kau mulia jadi kau dipandang mulia.eh acim nurse yang meninggal di kondo tu pun ada skandal dgn negro ok.so pkejaan mulia tak smestinya kau tu mulia
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa aku rasa Dr Che ni mcm jahat eh. Dah tuje aku nak cakap, takde masa nak buat ulasan justifikasi. Later on chuolssss
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
toteng replied at 21-11-2019 11:54 AM
Acah tak perasan.kalau kau tak perasan bodyguard ko tu tak ptt tak perasan,n cuba bg tahu kau.ke mmg ...

Kan cara dia continously mekik kat ig & medsos pun boleh tahu pangai makcik2 sgt Dr Che ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 12:21 PM | Show all posts
muka hensem tapi sayang perangai tak semengah la pulak...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-11-2019 12:27 PM | Show all posts
Update
  
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib tak baik,     kebetulan wartawan terakam anak tu teriak,   lagi perangai chuols yg tak semenggah sebelum ni double triple hencapan lah dapat.. Heols pun mcm nk berjujuran dah air mata.. Anak rindu apaknya
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 01:50 PM | Show all posts
haaa kan i dah cakap dia tak perasan...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 02:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Bangkai la ckp x perasan.. dah kena kecam up statement gitu.. dia doktor hospital mana eh..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.130966s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list