Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1073
View
14
Reply

"Tak Salah Wanita Masuk Industri Hiburan Tapi.." Hijjaz Nasihat Wanita Teladani Sumayyah

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-11-2019 05:50 PM | Show all posts |Read mode
H



"Malu sebahagian dari iman. Tiada masalah andai wanita sertai industri hiburan tapi perlu lebih menjaga dalam segala serbi berbanding hal lain."



Begitu kata kumpulan nasyid popular, Hijjaz seperti dipetik Media Hiburan.


Menyatakan ianya adalah bersyarat kerana apa sahaja dilakukan mesti mengutamakan tuntutan Allah SWT.


"Contohnya, seorang pelakon diminta memegang tangan bukan muhrim, jika menolak dan mengakibatkan dia dibuang, terima dan yakin rezeki bukan pengarah yang tentukan."



Ig



Menurut Hijjaz lagi, siapa yang berjaya menempuh ujian dengan redha, itulah kejayaannya.


Dianggotai Munif, Isman, Faizal dan Arifin turut menasihatkan artis wanita supaya menjaga aurat, elakkan wangian dan menitikberatkan cara penyampaian.


Ig




"Allah berikan wanita sebagai ujian. Seperti lagu Sumayyah yang diseksa hingga mati dengan kalimah syahadah. Jadi,cabaran wanita ialah kena jaga diri, kerana akhir zaman ini, risiko terlalu tinggi."



Dalam perkembangan terbaru, Hijjaz melancarkan single Sumayyah 2019 berduet dengan Tomok.


Ig



Begitu nasihat orang lama dalam industri hiburan, wanita yang teringin nak jadi artis tu mungkin boleh mengambil iktibar ini ya.- CARI
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Senyap je la. Semua nk kontrol.
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 06:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya betul tu... Perlu jaga batasssss.. Bukan main taram je guna kan yg penting niat..
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah ada yang menegur..
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 07:43 PM From the mobile phone | Show all posts
EvieWanKenobi: Alhamdulillah ada yang menegur..



Aii bukan selama ni bersepah PU bisisng menegur???
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2019 09:01 PM | Show all posts

hijjaz salah, wanita haram menghiburkan lelaki bukan mahram, betul tak ?

tak ada istilah hijrah jika masih menghiburkan lelaki bukan mahram
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 04:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn masuk terus industry ni.. Tu yg lebih bagus
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 04:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Jgn masuk terus industry ni.. Tu yg lebih bagus
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Suara munif sedap sungguh.belum ada yg seakan dengan dia
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku suka kopI munif Hijjaz.. Sedap{:love
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 10:42 AM | Show all posts
Perawankota replied at 19-11-2019 04:21 AM
Jgn masuk terus industry ni.. Tu yg lebih bagus

kan....

kalau perempuan menyanyi walaupun lagu keagamaan mcm mana ek?
suara kan aurat. nyanyi depan public and ditayang dlm tv contohnya.


Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts
hollahop replied at 19-11-2019 10:42 AM
kan....

kalau perempuan menyanyi walaupun lagu keagamaan mcm mana ek?

Sebabtu perempuan x digalakkan xeburi bidang hiburan
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Perempuan sebenarnya tak boleh langsunh menonjolkab diri. Jadi invisible lagi bagus.
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2019 11:17 PM From the mobile phone | Show all posts
hollahop replied at 19-11-2019 10:42 AM
kan....

kalau perempuan menyanyi walaupun lagu keagamaan mcm mana ek?

blh je.
cth kumpulan nasyid al-mizan.
muka desa nan permai dan tak bhias sgt janji lirik keagamaan tu sampai.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2019 10:16 AM | Show all posts
imanda replied at 19-11-2019 11:17 PM
blh je.
cth kumpulan nasyid al-mizan.
muka desa nan permai dan tak bhias sgt janji lirik keagama ...

i see. ya i ingt group tu. pakai songkok dlm tudung

dulu masa i skolah rendah pagi2 mst ada lagu tu dulu...


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105751s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list