Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
2024
View
27
Reply


'Tiba-tiba Pening, Keliru, Sesak Nafas' - Gadis Dakwa Hampir Dipukau Lelaki Tua Dalam LRT

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-11-2019 10:49 AM | Show all posts |Read mode
Seorang gadis mendakwa hampir dipukau seorang lelaki tua yang memandangnya ketika berada di dalam LRT, baru-baru ini.


Beliau bernasib baik kerana dibantu dua penumpang lain.


Menceritakan kisah yang berlaku kepada seorang rakannya, Enson Teh berkata rakannya itu menaiki LRT di Stesen Putra Height untuk ke Sentul Timur sebelum disapa seorang pak cik tua berbaju merah jambu yang menggendong sekampit beras.




Kredit foto: FB



Bertanyakan arah ke Puchong Prima, pak cik itu menunjukkan tangannya kepada gadis tersebut yang tiba-tiba berasa pening, keliru dan tidak boleh bernafas.

'Setiap kali kawan saya pandang pak cik itu, dia rasa pening-pening dan lelaki itu makin mendekatinya,' cerita Enson lagi.


Akhirnya, gadis itu bangun dan mendekati dua orang penumpang lelaki lain untuk meminta bantuan.

'Dia menjelaskan situasinya kepada mereka yang membantu menghalang pakcik itu daripada memandang dan mendekatinya,' ceritanya lagi.

'Lebih pelik, pak cik itu turun di stesen yang sama dengannya, bukan stesen yang ditanya pada mulanya. Nasib baik dia dapat melarikan diri,' kata Enson lagi.





Kredit foto: FB




Netizen yang membaca perkongsian Enson membuat spekulasi kemungkinan lelaki tua itu menyapu sesuatu di tangannya yang boleh mengakibatkan mangsa pitam atau mabuk selepas terhidu, sebelum dirompak atau dirogol.


Walaupun tertanya-tanya apakah tujuan pakcik itu, Enson menasihati para penumpang wanita untuk berjaga-jaga jika berada salam situasi yang sama.


'Jangan cuba lawan secara bersendirian. Jika tidak yakin, dapatkan bantuan dan jika pening, cepat-cepat jauhkan diri,' tambahnya.




Kredit foto:  Enson Teh / Carian Google



Satu perkongsian dan nasihat yang mungkin berguna untuk wanita yang menggunakan pengangkutan awam. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Pentingnya amalkan doa perjalanan bila nk keluar rumah
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:11 AM | Show all posts
Allahu. pelik2 dah malaysia skrg. mmg x selamat dah zmn skrg ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:12 AM | Show all posts
zaman aku naik bas metro yang teruk dulu,
femes pukau guna duit syiling cicir atau payung jatuh.
kalau ko tolong amekkan, abislah kena pukau.
pastu dengar khabar angin ni, aku membabi buta je percaya.
lantaklah nak cakap aku selfish ke apa, barang ko jatuh, angkat sendiri.
hell no ko nak pukau2 aku.
dahlah naik bas metro macam nak perjudikan nyawa.



oh memori
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:29 AM | Show all posts
haizzz pelik2 la manusia sekarang
nasib baik gegirl ni sempat bertindak
and kudos to the boys too

take care semua
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-11-2019 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasib sempat sedar sblm pengsan
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:45 AM | Show all posts
eeii bahaya btol laa zaman skrg ni. macam2
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Tukang pukau ni mmg betul wujud, hati hati
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 01:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena sentiasa berhati2
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-11-2019 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Pukau moden guna bahan kimia bagi pitam
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
tapi orang yg terpukar dgn kecomelan kurex..
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 02:50 PM | Show all posts
sekarang nak cucuk duit kt atm pn kna tengok kiri kanan sbb ramai dah orang amal ilmu pukau ni. Kt kmpung iols femes pukau ni dia datang kt rumah orang tua or ade orang ppuan yg bru lepas mninggal mybe die taw pembahgiaan harta kot. Masa mak iols lpas mninggal lpas 2 hari datang 2 org makcik ckp kwan arwah mak, i pn pelik kwan mak mesti la iols knal ni muke x prnah nmpak die ckp nk masuk kejap trus iols panggil pakcik & makcik mngelibas die lari pintu kereta x smpat ttup dh tekan minyak. Pakcik ckp kereta tu orang kampung dok kecoh psal pukau. Yihhh seramm kebetulan mmg tengah agih2 kan barang emas mak
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
misuke: Pentingnya amalkan doa perjalanan bila nk keluar rumah


Yang kena ni amoi. Dia nak baca doa apa?
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 04:14 PM | Show all posts
aku pening baca cerita dekat post tu = ="
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Star_el replied at 8-11-2019 04:14 PM
aku pening baca cerita dekat post tu = ="

Lemahnya Rohani kau....

Baca pun dah kena pukau.....
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Berhati hati la bila2 dan di mana2
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 08:18 PM | Show all posts
Ina8895 replied at 8-11-2019 03:27 PM
Yang kena ni amoi. Dia nak baca doa apa?

doa makan senang budak tadika pun pandai
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 10:48 PM | Show all posts
Kurex replied at 8-11-2019 02:49 PM
tapi orang yg terpukar dgn kecomelan kurex..

pungkoq hanggggggggg
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2019 03:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Ilmu pukau sprt ini, da lama wujud. Cuma kita saja yg tk tahu. Sbb dulu kita tdk ada technology bawang menggunakan jari jemari sprt skrg..
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2019 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Next time kene jalan2 dgr henpon. Buat xtau dgn sekeliling. Takut betul kalau kene
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
5.477535s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list