Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123
Return to list New
1594
View
45
Reply

Perlukan semangat dan pendapat tentang family mertua

[Copy link]

Author: syena    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 10-11-2019 12:21 PM | Show all posts
walaupun yg meninggal tu ayah tiri suami TT.. yg 3 org tu bukan adik beradik tiri sbb mereka satu emak  cuma berlainan bapa.  

kalau pun anak2  kematian bapa dan ibunya masih hidup,  tanggungjawab terhadap anak2 itu lebih diberatkan kepada sebelah bapa (datuk , nenek, bapak sedara) berbanding dengan ibu mereka sendiri.. inikan lagi kalau ibu anak2 itu dlm keadaan tidak berkeupayaan (dalam kes TT ni, mak mertua TT mengalami sakit yg melibatkan kewarasan akal.

suami TT n adik-beradiknya mmg kena berbincang dgn keluarga arwah bapa mertua, cari jalan terbaik.. jelaskan siap2 masalah dan kesukaran di pihak TT.  lagipun bukan suami TT nak lepas tangan terus, dia pun sayang adik2 dia.  

semoga semuanya dipermudahkan buat TT sekeluarga..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2019 11:37 PM | Show all posts
Edited by Pink_Purple at 10-11-2019 11:41 PM

ni bukan adik tiri,

ni adik beradik seibu tapi berlainan bapa..kalau tiri tu ialah anak bapa tiri dari perkahwinan terdahulu..

moga ada jalan penyelesaiannya..dipermudahkan segala urusan..aminn
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 09:29 AM | Show all posts
kalau sebapa adik beradik. cth poligami... semua tu adik beradik cuma mak lain2 sbb pak kawen bini2 tu

kalau lain ayah, mak sama... tu adik tiri

sefaham sy lah

Berat masalah TT ni sbb melibatkan kewangan
harap2 ada bantuan drp keluarga sebelah ayah adik2 tu juga

bagus TT support tok laki.. tania ye...

kalau berkeputusan nak jaga adik2 tu, i cuma nk ckp
betapa beruntung lah adik2, yg kecik tu sama umur dgn anak bongsu i la
dpt abg & kakak ipar yg sgt mulia

cth ye... gap i dgn my kakak agak jauh
so i masih berhingus bila kakak dah mula kerja
gaji semua bg mak nk tlg sekolahkan adik2

so i nmpk kakak i berkorban
baru ni mak i bagi brg kemas kat kakak
siap i yg bawak mak g kedai emas

kakak i bila dpt tu nangis2 tamau
i pulak yg ckp amek la kak long
baru dia amek, sabar je la...
kak i tanya, kamu tak mrh ke?
aik??? entah tak terlintas pun nk mrh ke nk jeles ke
sbb i nmpk betapa kak long tu struggle dulu

kawin pun lambat sbb nk dulu kan keluarga
dia lawo ooo ramai yg minat bkn tak laku
sekarang pun hidup kak long kayer kot
kayer dr i hahahaaa
semua elok lah kita kata
anak2 pun pandai, lawa/hensem

so fhm ke motif cerita i ni dik? hihihihiii

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 01:39 PM | Show all posts
dahlamadah.. replied at 10-11-2019 12:21 PM
walaupun yg meninggal tu ayah tiri suami TT.. yg 3 org tu bukan adik beradik tiri sbb mereka satu em ...

tq momod sasha
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 03:51 PM | Show all posts
kalau mampu jaga je lah,payah nt bg org yg xde tgwb,
bab harta faraid laju je tapi bab tgwb xnk amik tahu....
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2019 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
syena replied at 7-11-2019 11:42 PM
Kami belum bincang lagi..tp ada dgr2 family ckp skrg husband kena tanggungjawab..hmmm..tak rasa hu ...

Ibu mertua tanggungjawab suami.
Anak2 dia yang kecik2 itu tanggungjawab keluarga bapa mertua aka bapa tiri...

Kalau itu yang nak dimaksudkan tanggungjawab siapa
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.143168s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list